در مسیر دانایی به ایستگاه جشن کتاب رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان تهران، مهرواره کتاب و کتابخوانی با عنوان «در مسیر دانایی بربال کتاب» به همت واحد فرهنگی و همراهی مربیان و اعضای مراکز به جشن کتاب رسید.

معصومه کرمی کارشناس فرهنگی و رابط کتابخوانی استان در خصوص ویژه برنامه ۲ آذرماه که در مرکز ۳۰ برگزار شد، گفت: مهرواره در مسیر دانایی بر بال کتاب با هدف تبادل اندیشه، کتاب و آشنایی با سبک‌های ترویج کتاب و کتابخوانی در استان تهران همزمان با ارسال شیوه‌نامه کشوری از مهرماه ۱۴۰۲ شروع به کار کرد. در این مهرواره ۳۰ مرکز با ارسال آثار حجمی، کارت پستال، معرفی کتاب با محوریت شخصیت‌های عروسکی و داستانی کتاب‌ها در مهرواره کتابخوانی استان شرکت کردند. نمایشگاه "در مسیر دانایی بر بال کتاب" از آثار اعضا و مربیان در مرکز ۳۰ افتتاح شد و از تاریخ ۲ لغایت ۹ آذرماه برای بازدید مدارس، سایر مراکز و علاقه‌مندان دایر است.

همزمان با شروع نمایشگاه، کارگاه فرآیندی کتاب‌سازی که برنامه مشترکی با مربیان فرهنگی، هنری و ادبی مراکز کانون استان تهران بود برگزار شد.

آزاده شعفی و مهدیه صدری مربیان تیم‌های داستان‌نویسی، مرجان بابامرندی و اعظم اسدی مربیان تیم‌های تصویرسازی و زهرا عظیمی نژادیان، لیلا مکانی، فروغ جمعی و آرزو جیرودی در بخش کتابسازی در کارگاه فرآیند کتابسازی به همراه ۲۲ عضو موفق به تولید سه جلد کتاب شدند که در پایان نشست تخصصی که با حضور مصطفی رحماندوست برگزار شد، از سه اثر رونمایی شد و از مربیان و اعضای کتابساز، تقدیر شد.

"کارگاه تبادل کتاب" بخش دیگری از ویژه برنامه مهرواره کتابخوانی استان؛ که با حضور ۳۰ عضو کتابخوان و برگزیده مراکز با مربیگری لیلا مکانی و فهیمه کهتر برگزار شد. در کارگاه تبادل کتاب اعضای کتابخوان، با اهدای کتاب‌های شخصی و مورد علاقه خود در چرخه تبادل دانش و حوزه علاقه‌مندی خود با نمایش بازی و اجرای نمایش خلاق با فرهنگ بخشیدن، تبادل و اهدای کتاب آشنا شدند.

ویژه برنامه کتاب و کتابخوانی به همت واحد فرهنگی و کمیته اجرایی معصومه کرمی، رقیه ابراهیم پور و مرضیه منصوری و تیم فضاساز استان زهرا عظیمی‌نژادیان، لیلا مکانی، فروغ جمعی، مرضیه منصوری و همکاران مرکز ۳۰، با هدف ترویج شیوه‌های خلاق در گسترش فرهنگ کتابخوانی طراحی و اجرا شد.

سمیرا خانزادی مجری برنامه با قرائت متن تقدیرنامه اعضا و مربیان کارگاه فرآیندی و عوامل اجرایی مرکز ۳۰، با دعوت از سیدعلی حسینی معاون اداری و مالی و ام لیلا شعبانی کارشناس مسئول فرهنگی استان جهت اهدای جوایز و سپس مربیان و مدعوین حاضر را به بازدید از نمایشگاه و گرفتن عکس یادگاری دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =