کد خبر: 333953
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
بازدید 141
برنامه‌های نکوداشت هفته بسیج در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

ویژه برنامه‌های نکوداشت هفته بسیج در سال ۱۴۰۲، با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، همزمان با هفته بسیج و در راستای آشنایی اعضای کودک و نوجوان با فرهنگ و تفکر بسیج، برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی درمراکز کانون استان اردبیل اجرا شد.

برنامه‌های نکوداشت هفته بسیج در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

مرکز فرهنگی هنری کانون نمین

به مناسبت گرامیداشت هفته‌ی بسیج، فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری با همکاری ناحیه‌ی مقاومت بسیج خواهران طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در اول و دوم آذرماه سال ۱۴۰۲ در کانون نمین اجرا شد.

زهرا فرج زاده، مربی مسئول مرکز، در این برنامه، برای اعضا در مورد تاریخچه و علت تشکیل صحبت کرده و اهداف و وظایف آن را تشریح کرد.

برگزاری مسابقه پرتاب دارت از برنامه‌های اجرایی در این روز بود که اعضا با شرکت در این مسابقه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

همچنین به همین مناسبت با برگزاری کارگاه نقاشی، نمایشگاهی از آثار اعضا برپا شد که ضمن تقدیر از سه اثر برگزیده، از همه‌ی صاحبان نقاشی، هدیه‌ای به‌عنوان یادبود از طرف بسیج خواهران اهدا شد.

برپایی نمایشگاه تصاویری از شهدای شهرستان نمین، معرفی شخصیت شهید نوجوان احمد محمدی، معرفی وقایع و ایام، نوشتن متن ادبی و قصه‌گویی از دیگر فعالیت‌هایی بود که در این مناسبت اجرا شد.

برنامه‌های نکوداشت هفته بسیج در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ کانون مشگین‌شهر

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در چهارمین روز از این مناسبت ویژه‌برنامه‌ای به نام «من یک بسیجی‌ام» در مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ کانون مشگین‌شهر اجرا شد.

در این برنامه که باهدف آشنایی نسل جدید با آرمان‌های انقلاب و گسترش فرهنگ و تفکر بسیج در جامعه اجرا شد، اعضای کودک کانون به همراه مادران خود ضمن آشنایی با نحوه‌ی ساخت گل لاله که نمادی از شهدای والامقام کشور است، با استفاده از مقواهای رنگی به ساخت کاردستی مشغول شده و در پایان فعالیت، گل‌های خود را به روح پرفتوح حضرت امام خمینی (ره)، شهدای میهن اسلامی و شهدای غزه تقدیم کردند.

برنامه‌های نکوداشت هفته بسیج در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

مرکز فرهنگی و هنری شماره ۳ کانون مشگین‌شهر

ویژه‌برنامه‌ی گرامیداشت هفته بسیج باهدف نشر و توسعه فرهنگ و تفکر بسیجی با حضور اعضای طرح کانون مدرسه در مرکز فرهنگی و هنری شماره ۳ کانون مشگین‌شهر اجرا شد.

در این برنامه مربی فرهنگی مرکز با معرفی کتاب «دانستنی‌های انقلاب اسلامی ایران برای کودکان و نوجوانان» به خوانش قسمتی از کتاب پرداخته و فلسفه تشکیل بسیج به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) را برای حاضران تشریح کرد.

همچنین علی‌اکبر میرزاجانی، جانباز و رزمنده‌ی سال‌های دفاع مقدس خاطراتی از عملیات‌ها و حضور خود در جنگ تحمیلی را برای دانش آموزان نقل کرد.

گفتنی است در پایان برنامه بخش‌های از زندگینامه «شهید محمد جهان‌آرا» از فرماندهان دوران دفاع مقدس معرفی‌شده و از فعالیت‌های وی در تاریخ انقلاب اسلامی توسط مربی یاد شد.

برنامه‌های نکوداشت هفته بسیج در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

مرکز فرهنگی و هنری کانون گرمی

هم‌زمان با هفته بسیج ویژه‌برنامه‌ای در گرامی داشت این مناسبت در مرکز فرهنگی و هنری کانون گرمی برگزار شد.

در این برنامه پروین قلیزاده سرپرست مرکز با تشریح تاریخچه تشکیل بسیج به‌فرمان امام خمینی (ره) در ۵ آذر ۱۳۵۸، به بیان وظایف و کاردهای بسیج در عرصه‌های مختلف پرداخته و ویژگی‌های بسیجی را معرفی کرد.

 در ادامه فعالیت‌های مرکز در همین مناسبت، فعالیت‌های قصه‌گویی، معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت شهید نوجوان یوسف فرخ زاده اجرا و ایستگاه نقاشی برپا شد.

برنامه‌های نکوداشت هفته بسیج در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

مرکز فرهنگی و هنری کانون انگوت

در نکوداشت هفته بسیج، ایستگاه نقاشی با عنوان پوتین‌های خاکی در کانون شهرستان انگوت برگزار شد.

در این برنامه روز شنبه ۴ آذرماه با حضور بیش از ۵۰ نفر از اعضا برگزار شد، مربی مسئول مرکز ضمن تبریک این هفته به معرفی این ایام و نقش بسیج در همبستگی ملت و فلسفه تشکیل آن به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) پرداخته و اعضا را با فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌هایی که برای سرافرازی سرزمینمان انجام‌شده و رشادت‌ها و ایثارگری‌های بسیجیان آشنا کرد.

در ادامه نماهنگ «بسیج یک فرهنگ است» از بیانات رهبر معظم انقلاب برای حاضران پخش شد و پس‌ازآن اعضا باراهنمایی‌های مربی هنری و تشریح موضوع برنامه با عنوان «پوتین‌های خاکی» به نقاشی پرداختند که در پایان از سه نقاشی برتر با اهدای جوایزی تقدیر شد.

برنامه‌های نکوداشت هفته بسیج در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون اردبیل

هفته بسیج، با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری در مرکز شماره یک اردبیل گرامی داشته شد.

در این برنامه که با حضور جمعی از دانش آموزان و معلمان و مدیر مدرسه مهر یکتا برگزار شد، مربی مسئول مرکز ضمن معرفی روز و عنوان هفته بسیج، به معرفی این تشکل پرداخته و اهداف و وظایف آن را توضیح داد.

این مسئول فرهنگی در ادامه با معرفی کتاب دانستنی‌های تاریخ انقلاب اسلامی ایران برای کودکان و نوجوانان و خوانش بخش‌هایی از این کتاب، حاضران را مفاهیم انقلابی همچون بسیج مستضعفین آشنا کرد.

معرفی شخصیت «شهید سیدشکور راثی‌نظام» و خواندن بخش‌هایی از زندگی این شهید بزرگوار بخش دیگری از فعالیت‌های اجراشده در این برنامه بود.

برنامه‌های نکوداشت هفته بسیج در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

مرکز فرهنگی و هنری شماره ۵ کانون اردبیل

مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز ۵ اردبیل با انجام ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی هفته‌ی بسیج را گرامی داشتند.

اعضای کودک و نوجوان مرکز ۵ اردبیل در این ویژه‌برنامه در فعالیت‌هایی چون معرفی شخصیت شهید مرحمت بالا زاده و شهید سردار سلیمانی و معرفی کتاب شهید حسین فهمیده حضور یافته و در ادامه با بحث و گفتگویی که با عنوان «بسیج لشکر مخلص خداست» اجرا شد، با جایگاه بسیج و ایثار و فداکاری‌های آن‌ها در عرصه مختلف آشنا شدند.

همچنین در روز شنبه ۴ آذر، ۶۰ نفر از دانش آموزان مدرسه شهید صلواتی زاده در مرکز حضور یافتند که در گرامیداشت هفته بسیج، برنامه‌هایی چون معرفی شخصیت شهید مرحمت بالا زاده، شعرخوانی و قصه‌گویی برای حاضران اجراشده و با برگزاری مسابقه جمله‌سازی که با استفاده از واژه‌های بسیج، غیرت، ایثار، میهن، دفاع انجام شد، با تعریف بسیج بیشتر آشنا شدند که در پایان عضو برگزیده این مسابقه موردتقدیر قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =