عنوان شهر خلاق قصه گویی به شهرستان سیریک تعلق گرفت

در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی، شهرستان سیریک به عنوان شهر خلاق قصه گویی در استان هرمزگان معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، در آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی مسئول مرکز شهرستان سیریک تندیس شهر خلاق قصه‌گویی را از مدیرکل کانون هرمزگان دریافت کرد.
پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان گفت: این شهرستان از روش های خلاقانه با استفاده از گویش و پوشش در قصه و قصه گویی بهره مند بوده است و این شاخصه منحصر به زمان جشنواره نمی باشد بلکه همواره از قصه گویی به عنوان ابزار تربیتی در اجرای برنامه های عمومی شهر استفاده شده است.
وی با ابراز خرسندی از اهتمام ویژه مردم و مسئولین برای بهره مند شدن از قصه و قصه گویی افزود: قصه گویی در برنامه‌ ریزی و سیاست های آموزشی و پرورشی و تربیتی شهرستان سیریک مورد توجه و مورد استفاده قرار گرفته است.

عنوان شهر خلاق قصه گویی به شهرستان سیریک تعلق گرفت
مدیرکل کانون هرمزگان با اشاره به راه اندازی باشگاه قصه گویی در این شهرستان بیان کرد: به زودی باشگاه قصه‌گویی در سیریک راه اندازی خواهد شد و در کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان کانون ویژه قصه گویی کتاب و کتاب صوتی شروع به فعالیت می کندهمچنین این مرکز نسبت به جمع آوری قصه‌های بومی منطقه اهتمام خود را به کار می بندد.
گفتنی است، در این شهرستان مرکز فرهنگی هنری سیریک از سال ۱۳۸۳ فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی خود ویژه کودکان و نوجوانان را آغاز نموده است و در راستای گسترش و تعمیق قصه و قصه گویی توسط مربیان پرتلاش کوشیده است که این میراث سنتی و فرهنگی کشور حفظ و گسترش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =