بازدید مدیرکل و معاونین  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان فارس از کارخانه نوآوری شیراز

مدیرکل و معاونین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس از کارخانه نوآوری شیراز، بازدید کردند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علی خواجه نژادیان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در بازدید خود از کارخانه نوآوری شیراز، ضمن بازدید از شرکت‌ها و فعالان حوزه کسب و کار مستقر در کارخانه نوآوری شیراز، طی نشستی با مدیر عامل این مرکز شتابدهی، دیدار و گفت و گو کرد.

در این بازدید که با هدف بررسی میدانی ظرفیت‌های باالقوه  مشترک در هر دو مجموعه صورت گرفت، علیرضا صمیمی، مدیرعامل کارخانه نیز، با تاکید بر رویکرد جدید و متقاوت این کارخانه، نسبت به نهادهایی چون پارک‌های علم و فناوری گفت : غالب فعالیت شرکت‌ها و نفرات مستقر در این مجموعه خدمت محور بوده است.

 خواجه‌ نژادیان نیز از وجود ظرفیت‌های متنوع علمی و فناورانه در اکوسیستم کسب و کارهای نوپا ، و استارتاپی ابراز خرسندی کرد و افزود: خوشبختانه در طی سالیان اخیر با فعالیت پارک علم و فناوری، شتابدهنده‌ها و مراکز رشد دانشگاهی، و به ویژه راه‌اندازی کارخانه نوآوری، شاهد متمرکز شدن حداکثری و اجتماع نخبگان در محیط‌هایی اینچنین هستیم. واین مجموعه‌ ها ظرفیت خوبی برای هم‌افزایی و ارائه راهکارهای مقرون به صرفه و مبتنی بر فناوری اطلاعات، در راستای بهبود عملکرد فرایند خدمات دهی به مخاطبان را دارند. سازمان‌هایی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، می‌توانند به خوبی از این ظرفیت، برای حل چالش‌های پیش ‌روی خود نهایت بهره را ببرند.

 مدیرکل کانون  فارس همچنین با اشاره به نیازهای  گروه سنی کودک و نوجوان به آموزش تفکر خلاق و آشنایی با چارچوب فکری ساختارمند،  بر لزوم تعریف دوره‌ها با سرفصل‌هایی متناسب با این گروه سنی، در زمینه فناوری اطلاعات تاکید کرد و افزود: هدایت و پرورش کودکان با مفاهیم به روز و خلاقانه می‌تواند در آینده‌ و با ورود کودکان امروز به دانشگاه‌ها و ایفای نقش فعال در اکوسیستم نوآوری، ثمرات و ارزش‌آفرینی وافری را برای جامعه‌ی فردای کشور رقم بزند.

گفتنی است، کارخانه نوآوری شیراز از سال ۹۹ در شیراز و با فضایی به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع در بلوار مدرس به بهره‌بردای رسیده است و تا کنون محل استقرار و فعالیت صدها نفر در قالب ۱۵۰ شرکت گروهی و انفرادی می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =