کسب رتبه نخست کشوری توسط مربی و اعضای ادبی کانون در جشنواره ادب

معصومه کریمی، کارشناس ادبی و دو عضو کارگاه داستان نویسی کانون رتبه نخست کشوری و استانی را در یازدهمین جشنواره سراسری داستان کوتاه ادب((جشنواره ادبیات داستانی بسیج) کشور را کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، معصومه کریمی، کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در یازدهمین جشنواره سراسری داستان کوتاه ادب (جشنواره ادبیات داستانی بسیج) رتبه نخست کشوری و استانی را کسب کرد.

معصومه کریمی با داستان " ماهی‌ها زمزمه می‌کنند" با موضوع دفاع مقدس در این جشنواره شرکت کرده بود.

وی در خصوص داستان خود می‌گوید: این داستان در خصوص پسری است که قرار است برای ماه عسل به مشهد مقدس برود در حالی که تا به آن روز به زیارت امام رضا (ع) نرفته و بسیار شوق زیارت دارد.

کارشناس ادبی کانون همدان ادامه داد: با توجه به شرایط جنگی کشور از ماه عسل و عروسی خود صرف نظر کرده و داوطلبانه به جبهه اعزام می‌شود و به عنوان غواص انتخاب می‌شود اما حین عملیات زخمی شده و ...که  این داستان در مجموعه داستان‌های برگزیده کشور به زودی چاپ خواهد شد.

وی افزود: همچنین دو نفر از اعضای کارگاه داستان نویسی کانون که از شاگردانم هستند به نام یاسمین زهرا شکل آبادی و زهرا حشمت افخم در این جشنواره در مرحله استانی رتبه نخست را کسب کردند و برای کانون همدان افتخار آفریدند.

کسب رتبه نخست کشوری توسط مربی و اعضای ادبی کانون در جشنواره ادبیات بسیج

این جشنواره در استان یزد با حضور جانشین سازمان بسیج هنرمندان؛ دکتر سعید بهرامی، ریاست شورای عالی ادبیات داستانی بسیج؛ دکتر مخدومی، دبیر یازدهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج، خانم مریم پوریامین و با حضور داوران کشوری این جشنواره خانم راضیه تجار، آقایان مهدی کاموس و محمدرضا اصلانی و با میزبانی مسئولین استانی استان یزد؛ ریاست سازمان بسیج هنرمندان استان یزد؛ سرهنگ دهقان و مسئولین فرهنگی استان یزد در حال برگزاری است.

گفتنی است در این جشنواره بزرگ کشوری بیش ۲۵۸۸ اثر دریافت شد که ۸۰ اثر در حوزه بزرگسال، ۲۰ اثر در بخش ویژه و ۴۰ اثر دربخش کودک و نوجوان به مرحله‌ی داوری نهایی رسید و مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری یازدهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج  با حضور دکتر سید محمد حسینی؛ معاون پارلمانی رئیس جمهور در اردکان یزد روز ۷ آذر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =