گسترش و توسعه فعالیت کتابخانه های سیار روستایی کانون هرمزگان

کانون پرورش فکری هرمزگان با هدف توسعه و پوشش خدمات رسانی به روستاها و مناطق کم برخوردار جلسه‌ای مشترک با کارشناسان آموزش و پرورش برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، این جلسه با حضور نعیم اسدی معاون فرهنگی و اجرایی، فاطمه غلامزاده کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی و کارشناسان آموزش و پرورش و مربیان سیار کانون در سالن اجتماعات اداره کل کانون برگزار شد.
معاون فرهنگی و اجرایی کانون مهمترین فعالیت‌های کتابخانه‌های کانون را علاوه بر امانت، انجام فعالیت‌هایی با محوریت کتاب دانست و گفت: بیش از ۶۰ نوع فعالیت همچون: قصه‌گویی، معرفی شخصیت، روخوانی کتاب، بازی و سرگرمی، مسابقه، معرفی مفاخر و..... در مراکز ثابت و کتابخانه های سیار شهری و روستایی انجام می گیرد.
در ادامه اسدی هدف از برگزاری این جلسه را هم اندیشی با موضوع اولویت بندی روستاها برای خدمت رسانی فرهنگی کتابخانه های سیار روستایی کانون اعلام نمود و گفت: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان همواره تلاش کرده است که در مناطق شهری با ایجاد مراکز ثابت و در مناطق تابع و روستاها از طریق کتابخانه های سیار شهری و روستایی خدمات فرهنگی و هنری را گسترش و توسعه دهد.
وی افزود: با توجه به محدود بودن کتابخانه های سیار روستایی در استان این جلسه تشکیل شد که با هم اندیشی یکدیگر اولویت بندی و نیازسنجی مناسب برای روستاها تحت پوشش کتابخانه های روستایی برای حضور مربی همراه با کتابخانه سیار در این روستاها صورت پذیرد.
در ادامه کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی استان و همچنین مربی سیار شهری بندرعباس به تشریح فعالیت های انجام شده در روستاها پرداختند.

گسترش و توسعه فعالیت های کتابخانه های سیار روستایی کانون هرمزگان
کارشناسان آموزش و پرورش ضمن قدردانی از تشکیل این جلسه حضور کانون پرورش فکری را در آینده دانش آموزان را بسیار موثر و مطالعه را سبب شکوفایی استعداد آنان دانستند. آنها نسبت به فعال شدن دوباره کتابخانه‌های مدارس توسط کانون ابراز امیدواری کردند.
لازم به ذکر است، ارسال فراخوان عضویت در مراکز کانون به دانش آموزان، ارسال لیست برنامه های اجرایی کانون برای نواحی، جداسازی روستاها براساس کیلومتر، تهیه وارسال لیست مدارس نیازمند خدمات کتابخانه سیار روستایی به کانون، برگزاری جلسه با نمایندگان آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری، برگزاری برنامه های مشارکتی در حوزه آموزش والدین و مردمی سازی، پیک امید و تامین ایاب و ذهاب محلات ۲۰۲۰ از جمله مصوبات این جلسه هم اندیشی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =