کد خبر: 334160
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
حضور عضو کانون هرمزگان در باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی کشور (قاف)

نسرین نوری زاده عضو نوجوان انجمن شعر کانون پرورش فکری هرمزگان در باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی کشور حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، اردوی افتتاحیه قاف اول تا سوم آذر ماه در مرکز فرهنگی و آموزشی فرهنگیان استان گیلان در دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شد.
در این اردو طاهره مسافری کارشناس آفرینش های ادبی استان و نسرین نوری زاده عضو انجمن شعر کانون پرورش فکری هرمزگان حضور داشتند.
سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: در باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور بیش از ۵۰۰ نفر تحت عنوان استعدادهای برتر با ارسال سه اثر توسط هریک از افراد معرفی شدند که با بررسی آثار در نهایت ۶۰ نفر به عنوان استعداد برتر انتخاب شدند و در این باشگاه حضور یافتند.
مجتبی حاذق افزود: البته این استعدادهای برتر هر ۶ماه و یکسال مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در صورت عدم کسب نمره قبولی و نداشتن فعالیت، افراد جدید برتر از استان‌های دیگر جایگزین آنها می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد که قبل از دی ماه بتوانیم، بررسی تمامی آثار ارسال شده را به اتمام برسانیم و انتخاب برترین‌ها در داستان (قاف) هم شکل بگیرد.
وی تصریح کرد: باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی و نوجوان (قاف) زمینه و بستری مناسب را برای شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی و ادامه فعالیت آنان در محیطی امن تخصصی و تربیتی فراهم می‌سازد.
حاذق ادامه داد: این باشگاه با هدف تربیت نسل نو شاعران متعهد در حوزه کودک و نوجوان پس از شناسایی استعدادهای برتر شعر با برنامه‌های مختلفی در امر هدایت و پرورش آنان رابه مدت ۳ سال بر عهده می‌گیرد.
وی گفت: تشکیل پرونده ادبی برای اعضا، برگزاری دوره‌های آموزشی شعر به صورت حضوری و مجازی در طول سال، طراحی سیر مطالعاتی و ارسال کتاب و منابع تخصصی، اختصاص مربیان مطرح شعر برای ارتباط گیری و ارائه راهنمایی‌های تخصصی مورد نیاز به اعضا را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این باشگاه عنوان کرد.
وی اظهار داشت: ارزیابی پایان دوره سه ساله و معرفی اعضا به جامعه شعری کشور، برگزاری کارگاه‌های محتوایی و معرفتی برای عمق بخشی به اندیشه‌های شاعرانه، برگزاری اردوهای چندگانه آموزشی، استفاده از چهره‌های شاخص شعر و ادبیات انقلاب به عنوان اساتید از دیگر برنامه‌های تدارک شده این باشگاه است.
این اردو از تاریخ یکم الی سوم آذر ماه در دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =