موج دانایی به  هفته کتاب و کتابخوانی رسید

هفته کتاب و کتابخوانی در مرکز شماره ۸ کانون استان تهران با ویژه برنامه‌های مختلف گرامی داشته شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان تهران؛ به مناسبت هفته کتابخوانی ویژه برنامه‌ی «بر موج دانایی» با حضور ۳۰ نفر از اعضای نوجوان و نونهال در مرکز ۸  برگزار شد.

موج دانایی به  هفته کتاب و کتابخوانی رسید

در این برنامه کتاب‌های «دوست بزرگ» و «بهترین نان جهان» و «خدا رنگ گلابی» برای اعضا معرفی و خوانده شد. تمرین نقد و گفتگو با موضوع فواید کتابخوانی از دیگر فعالیت‌های این روز بود. پس از آن اعضا در برگه‌هایی از پیش آماده شد، از بهترین کتابی که خوانده بودند و نویسنده‌ای که می‌شناختند یاد کردند و تجربه و خاطره‌ی خود را از مطالعه کتاب با ما به اشتراک گذاشتند. پس از آن اعضا اوریگامی صدف را با همراهی و آموزش مربی آماده کردند وآن را بر روی پنل کتابخوانی نصب کردند و رقم تعداد کتاب‌های خوانده شده هر عضو چون مروارید در داخل صدف قرار گرفت. در پایان به تمام اعضا کتاب هدیه و با شیرینی از آنها پذیرایی شد.

موج دانایی به  هفته کتاب و کتابخوانی رسید

در بخش دیگری از این ویژه برنامه اعضای نوباوه در کارگاه کاردستی،   نشان کتاب درست کردند تا در کتاب‌های بیشتری غرق شوند و به رشد برسند.

همچنین در طی این هفته۲۰ نفر از اعضای فعال باشگاه‌های کتابخوانی دور هم گرد آمدند و به صورت فردی و گروهی کتاب مورد علاقه خود را معرفی کردند. این اعضا عروسک شخصیت‌های کتاب را خلق و برای کتاب‌های منتخب، کارت پستال و پوستر طراحی شد. این آثار برای شرکت  در  مهرواره در مسیردانایی به اداره استان ارسال شد.

موج دانایی به  هفته کتاب و کتابخوانی رسید

همچنین ۱۰ نفر از اعضای فعال نونهال و نوجوان در دومین دوره بورسیه نویسندگان نوجوان در مرکز آفرینش‌های حجاب شرکت داشتند. این گروه از اعضا همچنین در برنامه باغ کتاب که در عصر روز پنجشنبه ۲۵ آبان  به مناسبت هفته کتابخوانی برگزار شد حاضر شدند، به ارائه اثر و خوانش شعر و داستان پرداختند.

در جهت بهره مندی دانش‌آموزان از فعالیت‌های متنوع کانون، لیلا افسری مسئول مرکز، طی  نشستی با زهرا ایروانی معاون محترم آموزش و پرورش منطقه ۱۶، درخصوص طرح کانون مدرسه، به تشریح فعالیت‌های مرکز پرداخت.

گفتنی است کارگاه‌های باشگاه کتابخوانی این مرکز بصورت مستمر با شیوه‌های خلاق، روزهای پنجشنبه برای اعضای ۷ تا ۱۱ سال در حال برگزاری است.

موج دانایی به  هفته کتاب و کتابخوانی رسید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =