فرزانه رحمانی میهمان جشن کتاب «در مسیر دانایی بر بال کتاب»

اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۱ کانون استان تهران با دعوت از نویسنده حوزه کودک و نوجوان فرزانه رحمانی هفته کتاب و کتاب خوانی را گرامی داشتند.

به گزارش واحد روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران؛ مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۱ با حضور فرزانه رحمانی نویسنده کودک و نوجوان و با همراهی خانواده‌های اعضا به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی جشن کتاب «در مسیر دانایی بر بال کتاب» را برگزار کرد.

در ابتدای مراسم آیاتی زیبا  از قرآن مجید توسط عضو کودک تلاوت شد و آتوسا معصوم‌زاده مربی مرکز اجرای برنامه را برعهده داشت. سپس  سرود رسمی کانون با همراهی اعضا و خانواده‌ها جمع‌خوانی شد و فضایی پر از نشاط به جمع بخشید.

فرزانه رحمانی میهمان جشن کتاب «در مسیر دانایی بر بال کتاب»

بخش دیگری از برنامه رونمایی از تازه‌های کتاب کانون با حضور فرزانه رحمانی بود و فروغ جمعی مربی مسئول مرکز ضمن خیر مقدم به همه میهمانان و تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، از فواید خواندن کتاب با اعضا سخن گفت.

مجری برنامه ضمن معرفی هفته کتاب و خوانش جملاتی در باره فواید کتاب و کتاب خوانی، با این جمله که نویسندگان کتاب  فرشته‌های ادب و معرفت انسانها به روی زمین هستند از نویسنده توانا حاضر در جمع دعوت کرد تا از نزدیک و در فضایی صمیمی با  اعضا و خانواده‌ها به گفتگو بپردازد.

و در ادامه پس از آشنایی و معرفی نویسنده و تعدادی از آثار بسیار خوب و ارزنده ایشان در دورهمی صمیمانه همراه با پرسش و پاسخ  توسط نقد و بررسی شد  و ایشان برای اعضا از حس و حال نویسندگی و اینکه چه زمان  سرکار متوجه این استعداد در وجود خود شد گفت و نوجوانان سوالاتی مانند اینکه: چگونه می‌توانند نویسنده باشند؟ و اینکه جرقه اولیه یک داستان چگونه در ذهن نویسنده پدیدار می‌شود؟ پرسیدند.

فرزانه رحمانی میهمان جشن کتاب «در مسیر دانایی بر بال کتاب»

رحمانی از کشف استعدادش در ۱۵ سالگی گفت و داستان کوتاهی را نیز با همین موضوع برای جمع تعریف کرد و به این نکته اشاره کرد که کتاب‌ها جادویی هستند که همیشه همراه شماست  و شما می‌توانید با آن در جهان سفر کنید  و خود را جای آدم‌های دیگرتصورکنید.

دراین برنامه کتاب «جعبه خیال» توسط زهرا کرمیان مربی ادبی مرکز خوانده و با مشارکت اعضا و نویسنده درباره آن گفتگو شد.

از دیگر بخش‌های برنامه قصه‌گویی «این پسر چقدر کتاب می‌خورد» توسط آتوسا معصوم‌زاده  در قالب طنز، اجرای قطعه‌ای موسیقی سنتی توسط یاسمین قهرودی عضو کودک، شعر خوانی آیدا تفتی، برگزاری مسابقه با عنوان کتاب‌ها،   قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای رادین عباسی و نیما شکور، تقدیر از اعضای فعال و کتابخوان و برندگان مسابقه بود.

فرزانه رحمانی میهمان جشن کتاب «در مسیر دانایی بر بال کتاب»

در بخش پایانی از نویسنده خوب و همراه حوزه کودک و نوجوان فرزانه رحمانی تجلیل شد.

فرزانه رحمانی میهمان جشن کتاب «در مسیر دانایی بر بال کتاب»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =