کد خبر: 334237
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
بازدید 116
آغوش کانون برای کودکان و نوجوانان شاعر و نویسنده باز است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت با بیان اینکه کانون متعلق به همه کودکان و نوجوانان است، گفت»: کانون پرورش فکری از ورود کودکان و نوجوانان شاعر و نویسنده به کانون استقبال می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، امیر پیرو، دبیر و موسس انجمن ادبی فرهیختگان الوند با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان و مسئول آفرینش‌های ادبی دیدار کرد.

در این دیدار پیرو اظهار کرد: انجمن ادبی فرهیختگان الوند در سال 1401 با ادغام انجمن‌های ادبی فرهیختگان و آدراپانا تشکیل شد و مجوز فعالیت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

وی افزود: این انجمن با رویکرد جوانگرایی در فعالیت‌های ادبی تشکیل شد و اکنون یک مجموعه جوان و هدفمند  برای اجرای فعالیت‌های اجتماعی و هنری دارد.

دبیر و موسس انجمن ادبی فرهیختگان الوند گفت: شعار انجمن ادبی فرهیختگان الوند جوانگرایی با هدف ایجاد فردای بهتر برای ادبیات و هنر استان همدان است.

وی افزود: ما ثابت کرده‌ایم که با بهرگیری از توان، تلاش ‌ و انگیزه جوانان مستعد این انجمن می‌توان همدان را در حوزه شعر و داستان به همه کشور معرفی کرد و در این مدت فعالیت اتفاقات خیلی خوبی برای این انجمن و اعضای آن در جشنواره‌ها و چاپ کتاب اعضا افتاده است.

پیرو با بیان اینکه در حال حاضر بین 100 الی 150 عضو در گروه‌های سنی مختلف داریم، ادامه داد: در کنار فعالیت‌های ادبی و برگزاری کارگاه‌ها به فکر درآمدزایی اعضا هم بوده‌ایم  و کتاب‌های چاپ شده اعضا را در سایت‌های فروش مانند کتابراه و طاقچه قرار داده‌ایم.

این شاعر همدانی به تشکیل کارگروه گویش همدانی و احیا کردن سنت چارپایه‌خوانی در همدان اشاره و تصریح کرد: چارپایه خوانی یک سنت دیرینه در همدان بوده که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت.

آغوش کانون برای کودکان و نوجوانان شاعر و نویسنده باز است

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر روز اعضای کودک و نوجوان ما در حال افزایش است از کانون درخواست داریم که این اعضا وارد کانون شوند و زیر نظر مربیان ادبی متخصص و در محیط کانون مسیر رشد و پیشرفت خود را طی کنند.

در ادامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: کانون متعلق به همه کودکان و نوجوانان بوده و از ورود کودکان و نوجوانان شاعر و نویسنده به کانون استقبال می‌کند.

معصومه ابراهیمی‌هژیر افزود: مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور یک باشگاه به عنوان «قاف» تشکیل داده است که هدفش شناسایی و جمع کردن شاعران و نویسندگان نوجوان است.

وی ادامه داد: باشگاه «قاف» یک اتفاق بسیار مبارکی است که راه ترقی و پیشرفت را برای نوجوانان شاعر و نویسنده ترسیم و آنها را برای آینده تربیت می‌کند تا این میراث کهن حفظ شود.

ابراهیمی‌هژیر خاطرنشان کرد: مرکز آفرینش‌های ادبی کانون همدان با مسئولیت معصومه کریمی، نویسنده کودک و نوجوان کشوری در حال فعالیت است.

وی گفت: مرکز آفرینش‌های ادبی کانون همدان با هدف کشف، رشد و هدایت کودکان و نوجوانان در روزهای آتی برنامه‌های متنوعی برای آنها دارد که فراخوان آن اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =