غنی سازی فعالیت ها بر پایه هنر برای کودکان با نیاز ویژه فراهم است

مدیرکل کانون هرمزگان گفت: شناسایی و رشد استعدادها و بالابردن سطح توانایی‌های ادبی، هنری، مهارتی و اجتماعی کودکان ونوجوانان با استفاده از ظرفیت‌های مشترک مراکز فراگیر کانون و مدارس استثنایی از جمله اهداف مشترک دو دستگاه است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، روز چهارشنبه ۱۴ آذرماه پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان در جلسه ای به مناسبت روز جهانی معلولین در آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان حضور یافت.
در این جلسه پشتکوهی ضمن گرامیداشت هفته معلولین گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان آموزش و پرورش استثنایی با هم افزایی و همکاری های مشترک همواره تلاش می کنند که تمام ظرفیت ها و امکانات را به جهت توانمندسازی کودکان ونوجوانان با نیاز ویژه را فراهم سازند.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با ایجاد مراکز فراگیر مختص ارائه خدمات به کودکان دارای نیازهای ویژه در کنار دیگر اعضای کانون بوده و این امکان را فراهم ساخته است که با استفاده از ظرفیت‌های این مراکز رشد و پرورش استعدادها و بالابردن سطح توانایی‌های ادبی، هنری، مهارتی و اجتماعی کودکان ونوجوانان با نیاز ویژه را ایجاد کند.
پشتکوهی کانون پرورش فکری را از ظرفیت‌های گسترده و جدی در حوزه ارائه خدمات آموزشی به کودکان دارای نیازهای ویژه دانست و گفت: فعالیت های اثربخش کانون می‌تواند در راستای هرچه توانمندتر کردن استعدادهای کودکان دارای نیازهای ویژه به کار گرفته شود و در حال حاضر، با دارا بودن کتابخانه ها و بیش از ۶۰ فعالیت در زمینه‌های ادبی، هنری، فرهنگی و بهره مندی از نیروی انسانی توانمند و متخصص است که زمینه رشد و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان با نیاز ویژه را با همکاری مدارس استثنایی را دارا می باشد و امسال در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، قصه‌گویی با زبان اشاره را در جشنواره استانی داشتیم که از سوی کودکان و خانواده‌ها مورد استقبال قرار گرفت.
وی از طرح قصه یازدهم به عنوان طرحی به شکل حضور مربی در شکل گیری شخصیت کودکان به جهت افزایش اعتماد به نفس نام برد.
مدیرکل کانون هرمزگان، ضمن اشاره به ارزشمندی کار معلمان و مربیان در کارسخت و طاقت فرسای کار با دانش‌آموزان استثنایی افزود: مربیان مراکز فراگیر کانون نیز از جمله نیروهای متخصص و کارشناس در حوزه ارائه خدمات به کودکان و دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه هستند که همین امر می‌تواند با همکاری دوسویه با سازمان آموزش و پرورش استثنایی به انتقال تجربه‌ها به هم‌افزایی دو دستگاه کمک کند. پشت کوهی همچنین برگزاری جشنواره قصه گویی ویژه کودکان و نوجوانان و آموزگاران مداری استثنایی را پیشنهاد داد
در پایان این جلسه، پشتکوهی با اهدا لوح و بسته فرهنگی (کتاب) به مناسبت هفته معلولین از تلاش ها و همکاری های دو جانبه مجید رجبی رئیس مدارس استثنایی استان هرمزگان تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =