مربیان سیار و پستی باید استعدادها را از دل روستاها شناسایی کنند

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف مربیان سیار و پستی شناسایی استعدادهای فرهنگی- هنری و ادبی نهفته در دل روستاها است که باید آنها را کشف و ارتباط بگیرید و آنها را برای مسابقات و جشنواره‌های مختلف استانی و ملی معرفی کرده و فرصت دیده شدن به آنها بدهید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، پیش از ظهر امروز جلسه هم اندیشی  مدیرکل با مربیان سیار و پستی کانون در دفتر مدیر کل برگزار شد.

در این جلسه مربیان سیار و پستی کانون به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. از مهم ترین نکاتی که در این جلسه مطرح شد درخواست کتاب کودک  خصوصا در حوزه اعتقادی و دینی بود تا آنها بتوانند مسائل دینی را در قالب داستان و کتاب برای کودکان آموزش دهند.

همچنین گفته شد که فعالیت مربی سیار بسیار متفاوت با مربی ثابت در مراکز است زیرا یک مربی پستی به تنهایی باید روستاها و مدارس مختلف سطح روستا را با خلاقیت و ابتکار عمل خود در فصول مختلف سال و در سرما و گرما پوشش دهد و فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در میان بچه‌های روستا گسترش دهد و مهم تر از همه باید رابطه بسیار دلی با آنها برقرار کند به گونه‌ای که بچه‌ها هر هفته منتظر حضور مربی سیار باشند.

 مربیان سیار و پستی باید استعدادها را از دل روستاها شناسایی کنند

در ادامه این جلسه معصومه ابراهیمی‌هژیر ضمن قدردانی از زحمات مربیان سیار و پستی بابت زحماتی که در طول سال می‌کشند، اظهار کرد: جامعه هدف ما کودک و نوجوانی است که یک جامعه مظلوم بوده و باید بسیار برای آنها تلاش کنیم خصوصا اگر در روستاها و مناطق کم برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه مربی مقامی بالاتر از معلم دارد زیرا مربی از رب گرفته شده و معلم از علم، افزود: باید با جایگاه خود افتخار کنید و ارتباط موثر خود را با بچه‌ها بیش از گذشته کرده و همکاری لازم را با مدیران مدارس داشته باشید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان تصریح کرد: رسالت اصلی ما در کانون حتی در دورترین نقطه از این استان امانت کتاب و ترغیب بچه ها به کتاب خواندن است و باید به هر نحوی شده کتاب را به دست کودک و نوجوانان برسانیم.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف مربیان سیار و پستی شناسایی استعدادهای نهفته در دل روستاها است که باید آنها را کشف و ارتباط بگیرید و آنها را برای مسابقات و جشنواره‌های مختلف استانی و ملی معرفی کرده و فرصت دیده شدن به آنها بدهید.

 مربیان سیار و پستی باید استعدادها را از دل روستاها شناسایی کنند

ابراهیمی‌هژیر با اشاره اینکه داشتن دهگردشی برای مربیان سیار لازم است، ادامه داد: یک طرح کار منظم داشته باشید که این عمل بازدهی کار را بالا می‌برد.

وی با اشاره به ملزم بودن همکاری مدیران مدارس با مربیان کانون تصریح کرد: قرار است در تمام مدارس تابلویی به کانون اختصاص داده شود که مطالب و فراخوان‌های اعلام شده از طرف کانون در آن نصب شده و اطلاع رسانی صورت بگیرد تا تمام دانش آموزان از این فرصت ها استفاده کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به تقویت روحیه مشارکت و همکاری در میان کودکان و نوجوانان اشاره و خاطرنشان کرد: این برای تربیت نسلی که می‌خواهد در تصمیم‌گیری کشور خود موثر باشد امری لازم است.

وی با بیان اینکه  فعالیت‌های روزانه خود را حتما ثبت کنید تا راحت تر پیگیر کار و امورات باشید، گفت: به طور قطع هر مربی با استعدادها و توانایی‌های خودش سنجیده می‌شود و هر مربی در یک کاری متخصص است که باید آن تخصص خود را به مدارس نشان دهد.

 مربیان سیار و پستی باید استعدادها را از دل روستاها شناسایی کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =