بیش از ۵۰ برنامه در هفته پژوهش، ویژه‌ی کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد

الهه غیناقی، با اعلام این خبر افزود: برنامه‌های هفته پژوهش امسال کانون پرورش فکری، از روز ۲۵ آذر با شعار «مسأله شناسی، کلید نوآوری و پیشرفت» آغاز می‌شود و تا روز ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ادامه می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، سرپرست کانون استان از برگزاری بیش از ۵۰  برنامه‌فرهنگی‌هنری‌ادبی و علمی در استان خبر داد و گفت: این ویژه برنامه‌ها شامل کارگاه‌های علمی و پژوهشی، مسابقه، نشست علمی، نشریه‌دیواری و معرفی شخصیت‌های علمی در هفته پژوهش در نظر گرفته شده که از ۲۵ تا ۳۰ آذر اجرا خواهد شد.

وی با تأکید بر این‌که قبل از هر آموزشی نیازمند پژوهش هستیم، افزود: با توجه به اینکه مخاطبین ما نسلی پویا و جستجوگر هستند ضرورت دارد کلیه‌ی آموزش‌های‌مان بروز رسانی شود لذا نیازمندیم از مشارکت نخبگان و فعالان حوزه کودک و نوجوان بهره‌مند شویم تا بتوانیم به استناد مفاهیم عمیق و محتوایی در حوزه‌ی کودک و نوجوان در راستای ارتقای مهارت نسل امروز گام‌های موثرتری نسبت به گذشته برداریم.

آموزش مراحل پژوهشی برای نوجوانان، پژوهانه، بازی معما سرعت، می خواهم بدانم(پژوهش اعضا درباره ی سنگهای معدنی)، آشنایی با خواص گیاهان دارویی، کارگاه علمی و آموزشی لانه سازها، نمایشگاه معرفی کتاب های پژوهشی، کشت گلخانه ای، طلای سفید، سرک کشیدن زیر پوست خودرو، به توان باور، اتاق آزمایشگاهی، در جستجوی شگفتی‌های آفرینش، شهدای علم، قصه‌های علمی، آشنایی با منظومه شمسی، معرفی شهدای دانشمند، معرفی شخصیت‌های موثر پژوهشگر، معرفی مشاغل، برپایی نمایشگاه کتاب‌های علمی، آزمایش‌های علمی به زبان ساده، چ مثل چرایی، پژوهشگران کوچک و .... از جمله برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در هفته ملی کودک خواهد بود.

گفتنی‌است از ۲۵ تا ۳۰ آذرماه درتمامی مراکز فرهنگی‌هنری کانون گلستان فعالیت‌های متنوعی با رویکرد علمی و پژوهشی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =