کد خبر: 334702
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
بازدید 129
مهتاب شهیدی برگزیده قصه‌گویی چراغ شد

مهتاب شهیدی مربی مسئول کانون استان تهران رتبه اول جشنواره قصه‌گویی چراغ شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران؛ در مراسم پایانی نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی «چراغ» که در سالن همایش مجتمع فرهنگی ورزشی میلاد شهرداری کرج با حضور فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون برگزار شد، مهتاب شهیدی مربی مسئول کانون استان رتبه اول را کسب کرد.

مهتاب شهیدی قصه‌گوی حرفه‌ای و با سابقه کانون در بخش قصه‌گویی کلاسیک (بزرگسالان)، با قصه‌ی مهمان‌های ناخوانده رتبه اول را کسب کرد. این جشنواره قصه‌گویی چراغ یکی از پنج جشنواره ملی با محوریت مدیریت مصرف برق است که از سوی روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت توانیر طراحی و اجرا شده و شرکت توزیع نیروی برق استان البرز میزبان مراسم پایانی آن بود.

و هدف این جشنواره هدایت جامعه به سوی مصرف بهینه نیازمند فعالیت‌های مدون و هوشمندانه در زمینه آگاه سازی جامعه و ایجاد انگیزه برای رفتار مناسب است.

برداشتن گامی اساسی در مسیر فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف با برپایی جشنواره‌ها

آرش کردی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز و رئیس نخستین جشنواره ملی قصه گویی چراغ در بخشی از پیام خود نیز در این مراسم گفت: یکی از مهمترین وظایف ما، تربیت نسل آینده است و بازگو کردن قصه‌ها، راهی برای ساختن ایران است، در واقع قصه ما باید گفته شود و هنرمندان باید این حلقه واسط را ایجاد کنند. این قصه، قصه پرغصه ماست که باید یک روند منفی را به یک جهت مثبت تبدیل کنیم.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که با همت هنرمندان و مشارکت توده های مختلف و برپایی این قبیل جشنواره ها بتوانیم در مسیر فرهنگ سازی مدیریت مصرف گامی اساسی برداریم.

 دیگر سخنران این مراسم رییس جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بود که گفت: ایجاد یک قصه بین پیام‌های مختلف، مقوله‌ای دشوار، اما اثرگذار است.

فرهاد فلاح افزود: قصه اصلی‌ترین روش و ارزان‌ترین روش برای انتقال پیام است و به راحتی می‌توان با بازگرداندن فرهنگ قصه گویی به خانواده‌ها بالاترین سطح تاثیرگذاری را ایجاد کرد.

وی همچنین قصه را بهترین، ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین قالب برای ارائه پیام و محتوا و تاثیرگذاری تربیتی دانست و تصریح کرد: جریانی که شکل گرفته نشان از فرهیختگی جامعه ما دارد و این نشان می‌دهد که فرهنگ ما چه‌قدر پیشرو است.

براساس این گزارش، در این مراسم همچنین ضمن تجلیل از استاد مصطفی رحماندوست  شاعر و نویسنده و پیشکسوت عرصه ادبیات کودکان و عضو هیات داوران نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی چراغ و استاد فرهنگ جولایی پیشکسوت رادیو؛ از تمبر ویژه نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی چراغ نیز رونمایی شد.

 در پایان این مراسم، برگزیدگان نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی چراغ در آیین پایانی این جشنواره در دو بخش بزرگسالان و کودک و نوجوان معرفی شدند.

مهتاب شهیدی برگزیده قصه‌گویی چراغ شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =