برنامه‌های پیشگیرانه و فرهنگی آموزشی در مازندران برگزار  می‌شود

در نشست دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با مدیرکل کانون پرورش فکری استان در خصوص فرهنگ سازی نه به مواد مخدر و توسعه برنامه‌های آموزش محور گفتگو شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، دو دومین نشست مشترک، میان علی شیرازی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران  و حامد فاضلی کبریا، مدیر کل کانون پرورش فکری استان که در این کانون برگزار شد؛ در خصوص توسعه همکاری‌ها و اجرای طرح‌های مشترک به منظور فرهنگ سازی برای نه به مواد مخدر برای گروه سنی کودک و نوجوان بحث و گفتگو شد.

در این جلسه، مدیرکل کانون با ارایه گزارشی از اقدامات و برنامه‌هایی که با موضوع مبارزه با مواد مخدر در مراکز فرهنگی هنری استان با رویکرد فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و نشست‌های علمی با حضور صاحب نظران این حوزه برگزار شد اشاره داشت و تصریح کرد: کانون پرورش فکری همانگونه که در حوزه توسعه فکر و اندیشه بچه‌ها اقدام می‎نماید، خود را مکلف به امور پیشگیرانه و آموزش‌های لازم در این خصوص می داند.

وی ادامه داد: بر همین اساس و در راستای توسعه تفاهم نامه کشوری که میان کانون و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور منعقد شد؛ آمادگی توسعه این همکاری‌ها را اعلام می‎نماییم و در عین حال تقاضا داریم در راستای توسعه این همکاری‌ها، ستاد مبارزه با مواد مخدر هم از ظرفیت‌های موجود به ویژه در حوزه خودرو برای کمک به توسعه طرح‌های کتاب‌خانه سیار روستایی کانون به ویژه در مناطق کم برخوردار و نقاط آسیب کمک نماید.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران نیز با تقدیر از فعالیت‌های کانون در حوزه فرهنگ سازی برای مبارزه با مواد مخدر، از پیشگیری به عنوان اصل مهم بازدارنده یاد کرد و بیان داشت: به نقش موثر کانون در این خصوص اعتقاد راسخ داریم. لذا  با توجه به پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر، معتقدیم کانون می‌تواند نقش مهمی  در حوزه پیشگیری داشته باشد.

وی  اظهار داشت: برنامه‌های کانون پرورش فکری از  جاذبه‌های خاص برخوردار است و به واسطه زبان هنر و همین جذابیت‌ هایش، می تواند موثرتر عمل نماید.

در ادامه دیگر اعضای جلسه نیز به بیان طرح‌ها و موارد لازم برای توسعه این تفاهم نامه و همکاری مشترک پرداختند و مقرر شد در نشست بعدی موارد لازم و در نشست کارشناسان دو طرف، برای اجرایی شدن طرح‌ها در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =