گرامیداشت طولانی‌ترین شب سال شب یلدا در کانون زنجان

به مناسبت شب یلدا طولانی‌ترین شب سال مراکز قیدار، زرین‌آباد، شماره ۳ و مجتمع برنامه‌های مختلفی را برای کودکان و نوجوانان و والدین برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ به مناسبت شب یلدا طولانی‌ترین شب سال مراکز قیدار، زرین‌آباد، شماره ۳ و مجتمع برنامه‌های مختلفی را برای کودکان و نوجوانان و والدین برگزار کردند.

ویژه برنامه مرکز فرهنگی هنری قیدار

مربی مرکز فرهنگی هنری قیدار گفت:  به مناسبت شب یلدا بلندترین شب سال، جشنی در راستای معرفی آیین و فرهنگ کهن ایران زمین مراسم یلدای دوستی و مهربانی با حضور ۳۵نفر از دانش آموزان دبستان دخترانه ۱۵خرداد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  مرکز قیدار برگزار گردید.

زهرا مصطفایی با اشاره به این موضوع که ویژه برنامه با هدف آشنایی اعضا و دانش‌آموزان با رسم و رسوم  و آیین شب یلدا و نیز آشنایی دانش‌آموزان با فعالیت‌های کانون و جذب اعضا  برگزار شد گفت در این ویژه برنامه فعالیت‌های همچون کتابخوانی، قصه گویی، نمایش خلاق، معرفی ایام و وقایع، حافظ خوانی و کارگاه کاردستی خلاق(انار و هندوانه) برگزار شد.

گزارش خبری ویژه برنامه ی شب یلدا در مرکز ۳

ثریا ثقفی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ گفت: جای جای ایران زمین به عنوان سرزمینی کهن با کوله‌باری مملو از آیین‌های هزاران ساله، ”یلدا ” بلندترین شب سال را به گونه‌ای خاص و برگرفته از آیین‌ها و سنت‌های بومی منطقه به صبح می رسانند.

مرکز ۳ نیز برای پاسداشت این آیین، جشنی صمیمی و دوستانه را برای ۳۰۰نفر از دانش‌آموزان  پسر و۳۰نفر از دانش آموزان دختر برگزار کرد.

در این جشن معرفی آیین شب یلدا، قصه گویی، شعر خوانی، مسابقه حضوری،کاردستی، نمایش فیلم و در آخر با استفاده از عروسک کلاه قرمزی پذیرایی انجام شد.

ویژه برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری زرین‌آباد

شمسی سهرابی در گزارشی ابراز داشت: برنامه یلدای مرکز زرین‌آباد با عنوان شب ایرانی با حضور کودکان و مادران و همکاری مهد پریا به اجرا درآمد.

مسئول مرکز فرهنگی هنری زرین‌آباد گفت: در این برنامه ابتدا درباره شب یلدا، آداب رسوم و سنت‌های مربوط به این شب صحبت شد سپس همخوانی شعرهای کودکانه توسط بچه‌ها اجرا شد حافظ خوانی و  قصه گویی توسط مادران به اجرا در آمد. 

برنامه مسابقه حضوری و اهدای جایزه یک جلد کتاب به تمامی کودکان توسط اداره فرهنگ و ارشاد انجام شد و در پایان پذیرایی با خوردنی‌های شب یلدا انجام گرفت و بچه‌ها با خاطره‌ای شیرین مرکز را ترک کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =