پنج هزار کودک عضو کانون پرورش فکری خراسان شمالی شدند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: پنج هزار کودک و نوجوان امسال عضو کانون های ثابت و سیار این استان شدند که با احتساب این تعداد، اعضای کانون‌ها به ۱۴ هزار نفر رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی به نقبل از خبرگزاری ایرنا فرهاد آقابیگی اظهار کرد: ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متشکل از ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار در استان فعال است.

وی افزود:‌ در سال جاری ۲۵۰ کارگاه‌ برای کودکان و نوجوانان عضو کانون های این استان برگزار شده است که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در کارگاه های تخصصی فرهنگی، هنری، ادبی کانون پرورش فکری خراسان شمالی در رشته‌های مختلف از جمله رشته های کاردستی، نوشتن خلاق، سفال، نقاشی، بازیگری، قصه گویی، انیمیشن، کاردستی ، کلاژ، خوشنویسی، عکاسی، نمایش خلاق و اوریگامی شرکت کرده اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: همچنین در این بازه زمانی؛ ۲ هزار و ۲۵۰ کارگاه عمومی رایگان ویژه اعضا در کانون های استان برگزار شده است که از جمله این کارگاه ها شامل معرفی کتاب، کتابخوانی، بحث و نقد کتاب، نمایش و نقد فیلم، معرفی سرزمین، معرفی ایام و وقایع بوده است.

وی افزود: افتتاح اولین خانه محیط زیست استان در ۲ مرکز کانون با همکاری محیط زیست استان با هدف جلب مشارکت هدفمند و اثربخش مردم و با رویکرد ارتقای سواد محیط زیستی کودکان و نوجوانان( قشر تاثیر پذیر جامعه) از دیگر اقدامات این مرکز فرهنگی است.

آقا بیگی به تولید و اکران تئاتر تخصصی کودک(سمندر و شهر کاغذی) نیز اشاره کرد و افزود: بیش از پنج هزار نفر در یک هفته در تماشاخانه ترنج از این اثر بازدید کردند.

تولید چهار کتاب صوتی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: چهار عنوان کتاب صوتی در قالب‌های شعر و داستان برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان در قالب کتاب صوتی و الکترونیک با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سال جاری تولید و عرضه شد.

وی در خصوص طرح "پیک امید و امداد فرهنگی" نیز گفت: کاروان فرهنگی هنری تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری با تئاتر "کلاغ بلا، توپ طلا" مهمان کودکان و نوجوانان خراسان شمالی بود که در این خصوص بیش از هشت هزار نفر در شهرها و مناطق کم برخوردار استان بازدید کردند.

آقا بیگی اظهار کرد: برگزاری مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره ی بین المللی قصه گویی و دریافت بیش از ۵۵۰ اثر ، اکران انیمیشن" بچه زرنگ" همزمان با هفته ملی کودک در سینماهای استان از دیگر اقدامات کانون است.

وی افزود: براساس اعلام سازمان اداری و استخدامی، ۱۴ دستگاه اجرایی استان در جشنواره شهید رجایی کشور به عنوان دستگاه های برگزیده معرفی شدند که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در کنار چند دستگاه اجرایی دیگر رتبه نخست را کسب کرد.

طبق آمار ۱۹۲ هزار دانش آموز در استان از مخاطبان کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان و ۱۴ هزار نفر آن در این مراکز عضو هستند.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =