🔺مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام:
نگاه ویژه دولت سیزدهم به کانون پرورش فکری قابل تقدیر است

به گزارش روابط عمومی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با حضور در آیین افتتاحیه جام رسانه ای امید در گزارشی خطاب به اصحاب رسانه به تشریح عملکرد و فعالیت های این کانون در دولت سیزدهم پرداخت.

فاطمه رستگار با اشاره به افزایش بودجه های عمرانی طی دوسال گذشته اظهار داشت: با همت جهادی دولتمردان بودجه های عمرانی بسیار خوبی به کانون پرورش فکری ایلام تخصیص داده شد که با تزریق این اعتبارات  فضاسازی های مناسبی در اکثر شهرستان های استان صورت گرفته است.

وی افزود: تخصیص اعتبارات به این مجموعه در سال۱۴۰۰ مبلغ هشت میلیارد ریال، در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۰ میلیارد ریال و در سال جاری هم به ۶۰ میلیارد ریال رسیده است که با رشد قابل توجهی همراه بوده است. 

وی با اشاره به اهمیت دوران کودکی و نوجوانی در شکل گیری شخصیت افراد جامعه گفت: اولویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان ایلام، شکوفایی استعداد و توانمندی‌های این عزیزان در آینده سازی این مرز و بوم می باشد.

این مسئول ادامه داد: در سال گذشته با حمایت های سازمان برنامه و بودجه استان و نگاه ویژه استاندار محترم به حوزه کودک و نوجوان، مرکز فرهنگی هنری "سراب باغ" سرانجام پس از گذشت چندین سال با هدف انجام فعالیت های فرهنگی و بهره مندی کودکان و نوجوانان از خدمات این مرکز، افتتاح گردید.

رستگار افزود: هم چنین مرکز نجوم کانون بعد از ۱۲ سال بلاتکلیفی از محل بودجه امسال و سال گذشته برای تکمیل وارد لیست برنامه های اصلی عمرانی کانون شد و در حال حاضر مراحل عمرانی آن به پایان رسیده و با همت استاندار محترم و رییس سازمان برنامه و بودجه استان، مبلغ ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز این رصدخانه در نظر گرفته شده است و امیدواریم با تکمیل تجهیزات تاپایان سال مورد بهره برداری قرارگیرد و در سال آینده شاهد حضور علاقه مندان به نجوم، خصوصا کودکان و نوجوانان در این مرکز باشیم.

وی نقش تربیتی کانون پرورش فکری را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: عملکرد این مجموعه مبتنی بر توزیع عادلانه فرهنگی و توجه به کلیه مراکز سطح استان بخصوص مراکز فرهنگی هنری شهرستان ها بوده است و این امر نشات گرفته از نگاه ویژه و دولت مردمی سیزدهم به کانون های سراسر کشور است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ایلام با اشاره به برگزاری دومین جشنواره نماز و جشنواره قصه گویی در سال جاری تصیح کرد: این اداره کل، در سوم دی ماه سال جاری میزبان مهرواره ملی "بچه های اربعین" در بخش ادبی نیز بوده است.

وی یادآور شد: کانون پرورش فکری ایلام در راستای رسالت فرهنگی خود در ایام اربعین به مدت ۲۰ روز با استقرار در پایانه مرزی مهران برنامه های متنوع فرهنگی و دینی برای کودکان و نوجوانان اجرا نموده است.

این مقام مسئول تعداد اعضای کودک و نوجوان این کانون را ۸۲۴۸ نفر اعلام کرد و گفت: محوریت فعالیت های کانون، کتابخانه های آن است.

وی ادامه داد: در حال حاضر  تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب در کتابخانه های این کانون در سراسر استان موجود است و امسال نیز به همت معاونت فرهنگی کانون کشوری و تلاش های دلسوزانه مدیرعامل محترم دکتر علامتی، حدود ۹ هزارجلد کتاب به این مجموعه اضافه شده است.

رستگار ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، علاوه بر برنامه های ابلاغی، کارگاه های تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی در رشته های مختلف کاردستی،نقاشی، قصه گویی،نمایش عروسکی و... برگزار گردیده است که با استقبال چشمگیر والدین روبه رو شده ایم.

وی ارائه الگوهای مناسب به کودک و نوجوان را پایه و اساس فعالیت‌های فرهنگی برشمرد و ابراز کرد: برگزاری جشنواره سرود و نمایش های عروسکی در دهه مبارک فجر، برگزاری برنامه های هفته مقاومت به مناسبت شهادت سرار دلها حاج قاسم سلیمانی، ویژه برنامه ولادت حضرت زهرا و تجلیل از زنان بی سرپرست و مادران پیشگام در امر فرزند آوری، از جمله اقدامات و فعالیت های این مجموعه در این بازه زمانی بوده است.

فاطمه رستگار در پایان ضمن اشاره به ضرورت آگاهی مردم از فعالیت‌های کانون پرورش فکری، خواستار همکاری بیشتر رسانه ها در اطلاع رسانی در خصوص فعالیت های این در سطح استان شد.

گفتنی است رویداد جام امید از عصر سه شنبه ۵دی ماه به مدت دو روز با هدف تحقق بیانات مقام معظم رهبری درجهت امید آفرینی در جامعه، در استان ایلام برگزار می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =