نسل امروز توانمندی‌های خود را برای اثرگذار بودن تقویت کنند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی برای رشد و پرورش استعدادها، گفت: نسل امروز توانمندی‌های خود را برای اثرگذار بودن تقویت کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، حامد علامتی عصر روز پنجشنبه ۱۴ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ در مراسم تجلیل از اعضای برگزیده فراخوان‌های ملی و بین‌المللی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان اردبیل که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل با عنوان «آفرین نامه» برگزار شد، با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی برای رشد و پرورش استعدادها، نوجوانی گفت: نسل امروز توانمندی‌های خود را برای اثرگذار بودن تقویت کنند.

نسل امروز توانمندی‌های خود را برای اثرگذار بودن تقویت کنند

امروز دنیا، دنیای میان‌رشته‌ای است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در آغاز صحبت‌های خود ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، با تسلیت شهادت تعدادی از هم‌وطنان در حادثه انفجار تروریستی کرمان خاطرنشان کرد: حرکت تروریستی نشان از عجز و ناتوانی دشمن و صهیونیست‌ها است که به مردم بی‌گناه به‌خصوص کودکان و نوجوانان حمله می‌کنند و این رژیم صهیونیستی در عمل ثابت کرد به معنای واقعی کلمه رژیمی کودک کش است.

علامتی با اشاره به اینکه برخی افراد نتیجه کارشان خیلی از فراتر از حالت عادی است بیان داشت: در زندگی گزاره‌های پنهانی وجود دارد که در موفقیت انسان بسیار مؤثر است.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از سوره طلاق تصریح کرد: تقوا یکی از همان گزاره‌های پنهانی است که موفقیت و برکت کار ما به آن بستگی دارد و این آن چیزی است که غربی‌ها و کفار از آن بی‌بهره هستند و اگر ما بتوانیم از ظرفیت‌هایمان خوب استفاده کنیم چندین برابر آن‌ها پیش خواهیم رفت.

علامتی افزود: ارتباط خود باخدا را زیاد کنید و در مسیر دوستی باخدا به پدر و مادر خود احترام بگذارید که این کار به زندگی‌تان برکت خواهد داد.

مدیرعامل کانون بابیان اینکه داشتن هدف مهم‌ترین اصل برای برنامه‌ریزی در زندگی است، خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در جمع گفت: شما بهترین‌ها هستید باید به خودتان ارزش قائل باشید وقتتان را مدیریت کنید و برای زندگی خود برنامه‌ریزی داشته باشید و توانایی‌هایتان را کشف کنید و بفهمید چطور می‌شود از این توانایی‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف از تلاش‌هایمان این است که می‌خواهیم در جامعه اثرگذار باشیم، اظهار داشت: فرق ما ایرانی‌ها با بیگانگان برنامه‌ریزی برای آینده و تلاش برای اثرگذاری مطلوب برای دیگران است.

علامتی با عنوان اینکه در کانون کار با کتاب شروع‌شده و با کتاب نیز ختم می‌شود، ادامه داد: امروز دنیا، دنیای میان‌رشته‌ای است، اطلاعات علمی‌تان را بروز کنید، کتاب بخوانید چراکه دانش شمارا افزایش می‌دهد و در کنار دانش، بر اساس نیازها و اقتضائات زمانی مهارت‌های لازم را کسب کنید.

حامد علامتی در ادامه با اشاره به‌روز زن و گرامیداشت مقام مادر، اظهار داشت: در غرب دیدگاه به زنان و جهان هستی بر اساس منفعت و نگاهش به زن نگاه ابزاری است و زنان به آن فکر می‌کنند که ازدواج چه منفعتی برای آن‌ها دارد اما در دیدگاه اسلامی ما، نگاه به زنان بر اساس تأثیرگذاری‌هایش در جامعه است و الگویی در تمدن اسلامی مطرح است که اسلام زن را فعال در همه عرصه‌ها می‌داند و وی را الگو برای تمامی اعضای جامعه عنوان می‌کند.

نسل امروز توانمندی‌های خود را برای اثرگذار بودن تقویت کنند

عملیات اجرایی پردیس کانون پرورشی اردبیل به‌زودی آغاز می‌شود

سید حامد عاملی استاندار اردبیل نیز در مراسم تجلیل از اعضای برگزیده فراخوان‌های ملی و بین‌المللی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان اردبیل، با تأکید بر همکاری و تلاش همگانی برای توسعه و پیشرفت جامعه عنوان کرد: اگر افرادی باشند تا استعدادهای کودکان را شناسایی کنند می‌توانیم از این استعدادها استفاده کنیم و موجب رشد جامعه شویم که لازم است در این راستا برنامه‌ریزی از کودکی انجام شود.

عاملی بابیان اینکه تلاش کنیم فرد مؤثری در جامعه باشیم، خطاب به اعضای کانون گفت: راه‌های مختلف رسیدن به موفقیت ازجمله بامطالعه و الگو گیری از زندگی انسان‌های فرهیخته کسب کنید چراکه لازمه پیشرفت و ترقی، داشتن انسان‌های موفق و خیرخواه در جامعه است.

مقام عالی اجرایی استان مجموعه اقدامات کانون در خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان را ارزشمند توصیف کرده و اظهار داشت: عملیات اجرایی پردیس فرهنگی، هنری ویژه کودکان و نوجوانان اردبیل با توجه به قول مساعد مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باهدف ارائه امکانات مناسب و سرویس‌های متنوعی ظرف چند هفته آینده آغاز می‌شود.

وی با اشاره به تجهیز مراکز کانون‌های استان اردبیل افزود: تجهیز مراکز کانون پرورش استان بر اساس اولویت‌بندی در دستور کار قرار می‌گیرد و در تلاش هستیم تا زمینه حضور بیش‌ازپیش کودکان را در مراکز کانون فراهم کنیم تا شاهد ارتقا فرهنگی استان، توسعه و پیشرفت مراکز و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان باشیم.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به بخشی از ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) ادامه داد: سعادت بشری که از مسیر توجه به‌حق تعالی محقق می‌شود، از دغدغه‌های این بانوی بزرگوار اسلام بود و دلیل اصلی قبول همه سختی‌های زندگی توسط آن حضرت، رساندن بشر به این سعادت بود.

وی بابیان اینکه اگر می‌خواهیم انسانی موفق باشیم رمز و راز آن در زندگی فاطمی است، خاطرنشان کرد: مربیان با تأسی از زندگی حضرت زهرا (س) تلاش کنند قدم‌های موفق بردارند و با پرورش دادن استعدادها، تعالی و رشد را برای استان به ارمغان بیاورند و زمینه برای داشتن آینده باعزت برای نسل‌های بعدی و مردم فراهم کنند.

نسل امروز توانمندی‌های خود را برای اثرگذار بودن تقویت کنند

اختصاص ۲ میلیارد تومان برای تجهیز سینماهای مراکز پنجگانه اردبیل

ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان اردبیل نیز در این مراسم بابیان اینکه پس از چند سال با دستور ویژه استاندار رقم قابل‌توجهی اعتبار برای کانون استان اختصاص‌یافته است، اظهار کرد: با توجه به علاقه اعضای کانون به فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی ازجمله سرود و تئاتر، ۲ میلیارد تومان اعتبار اخیراً برای تجهیز سالن‌های سینماهای مراکز پنجگانه اختصاص یافت.

وی رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای آن‌ها که از اهداف و مأموریت‌های کانون عنوان کرد و افزود: کانون استان اردبیل ۲۲ مرکز هنری ثابت دارد، در سال ۱۴۰۱ مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۳ هزار عضو تحویل گرفتیم که اکنون ۱۴ هزار عضو فعال در سراسر مراکز کانون وجود دارد.

مدیرکل کانون استان تصریح کرد: با حمایت و همدلی و همراهی مسئولان و توسعه زیرساخت‌ها می‌توانیم جامعه بیشتری از کودکان را به عضویت کانون دربیاوریم.

ملک‌زاده فرد بابیان اینکه امیدواریم روزبه‌روز شاهد پیشرفت کودکان و نوجوانان باشیم خاطرنشان کرد: اعضای فعال شهرستان‌های اردبیل که مقام ملی دارند در روزهای آینده در شهرستان خودشان با حضور فرمانداران تجلیل خواهند شد.

نسل امروز توانمندی‌های خود را برای اثرگذار بودن تقویت کنند

رونمایی از تابلوی لبیک یا حسین (ع)، صحبت‌های دو عضو موفق کانون استان به نمایندگی از اعضا در خصوص بیان دیدگاه‌ها و درخواست‌های آنان، پخش کلیپ و شعرخوانی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

شایان‌ذکر است، در پایان با اهدای جوایزی از اعضای برگزیده فراخوان‌های ملی و بین‌المللی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل و مربیان آن‌ها تجلیل به‌عمل‌آمده و همچنین از طرف اعضا، هدایای فرهنگی شامل یادبودی از اولین نمایشگاه «آوای نقوش و کتیبه‌ها» و کتاب‌های چاپ‌شده از آثار اعضا تقدیم سید حامد عاملی استاندار اردبیل و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =