چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

هم‌زمان با فرارسیدن سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ویژه‌برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری باهدف گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها و آشنایی اعضای کودک و نوجوان با مکتب حاج قاسم در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برپا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، هم‌زمان با فرارسیدن ۱۳ دی‌ماه، اعضا و مربیان مراکز کانون استان اردبیل در چهارمین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف، یاد و نام این سردار بزرگ اسلام را گرامی داشتند.

چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

بر همین اساس در برنامه‌ای که با عنوان «حاج قاسم، قهرمان من» در مرکز شماره‌ی ۴ کانون اردبیل اجرا شد، ۳۵ نفر از اعضای طرح کانون مدرسه از آموزشگاه پسرانه‌ی «شهید بهنام یوسفی» با به صدا درآوردن زنگ مقاومت چهارمین سالروز شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.

در این برنامه که در روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ اجرا شد، فعالیت‌های نظیر معرفی شخصیت، شعرخوانی و پخش نماهنگ اجراشده و در ادامه اعضا جمله‌ای را در وصف سردار سلیمانی را با تکنیک کلاژ، خوشنویسی کردند.

چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

همچنین «فرزندان حاج قاسم» عنوان ویژه‌برنامه‌ای بود که با حضور اعضای طرح کانون مدرسه در مرکز شماره‌ی ۳ کانون اردبیل اجرا شد.

در این برنامه که به نام پرافتخار سردار شهید و رشید اسلام «حاج قاسم» مزین گشته بود، به همت مربیان مرکز فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری مرکز اجرا شد و اعضای حاضر ضمن تماشای کلیپی درباره زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی و معرفی کتاب عمو قاسم با زوایای تازه¬ای از زندگی ایشان آشنا شدند.

اجرای مسابقه گل سرخ شقایق درباره تأثیرگذاری این شهید بزرگوار در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شهامت و نقش بی‌بدیل سردار در میدان‌های جنگ، بحران‌های منطقه و مقابله با دشمنان از دیگر فعالیت‌های اجراشده در این برنامه بود.

خاطرنشان می‌شود در پایان برنامه، اعضا باراهنمایی مربیان فرهنگی حرف‌های دل خود را خطاب به سردار دل‌ها نوشته و در پانل مرکز نصب کردند.

چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

در ادامه اجرای برنامه‌های چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مراکز کانون استان اردبیل، در مرکز فرهنگی و هنری کانون انگوت  نیز ویژه‌برنامه‌ی« مردی که تمام نمی‌شود» برگزار شد.

افسانه سادات مزین مربی مسئول این مرکز در گزارش خود عنوان کرد: این برنامه روز سه‌شنبه ۱۲ دی‌ماه باهدف آشنایی اعضا با مکتب و افکار حاج قاسم، ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد و نام سردار سلیمانی و یادآوری رشادت‌های این سردار شجاع برگزار شد که در ابتدای برنامه روایاتی از خاطرات و ویژگی‌های شخصیتی ایشان برای اعضا نقل شد.

این مسئول مرکز خاطرنشان کرد: در ادامه حاضران در برنامه، کلیپ و نماهنگ‌هایی را که به همین مناسبت تهیه‌شده بود، تماشا کرده و سپس با موضوع «حاج قاسم یاور کودکان مظلوم» به فعالیت نقاشی پرداختند که در پایان ضمن پخش نماهنگ «تا لحظه آخر» از نقاشی‌های برتر تقدیر شد.

چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

در همین مناسبت و در روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه نیز که به‌روز جهانی مقاومت نام‌گذاری شده است، برنامه‌ای تحت عنوان «به نیابت از حاج قاسم» در مرکز فرهنگی هنری کانون دولت‌آباد اجرا شد که اعضا به نگارش دل نوشته در سوگ شهادت سردار دل‌ها پرداختند.

همچنین در این برنامه برای آشنایی بیشتر اعضا با مفاهیم ایثار، شهادت و مقاومت، جلسه خاطره گویی با حضور شکور تشکری برگزار شد که این جانبازان هشت سال دفاع مقدس درباره‌ی رشادت‌های رزمندگان در دفاع از خاک ایران، خاطرات خود را از این دوران نقل کرد.

گفتنی است در پایان برنامه اعضای حاضر با نثار فاتحه به روح پرفتوح شهیدان ایران اسلامی و حاج قاسم سلیمانی، عهد بستند تا با الگو گرفتن از منش این سردار بزرگ، درراه راست قدم برداشته و آینده ایران اسلامی را به بهترین شکل رقم بزنند.

چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

در کانون شهر رضی نیز در برنامه‌ای که روز پنجشنبه ۱۴ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ برای بزرگداشت نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا شد، در ابتدای برنامه مربی مرکز با تسلیت حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و محکوم نمودن این عمل خبیثانه دشمنان اسلام، یاد و خاطره‌ی شهید سلیمانی، این قهرمان جهان اسلام را گرامی داشته و ویژگی‌های شخصیتی ایشان ازجمله تواضع و فروتنی، شهامت و فداکاری و توجه به ارزش‌های دینی و اخلاقی را برای اعضا معرفی کرد

قصه‌گویی از داستان «یخی که عاشق خورشید شد» ازجمله فعالیت‌هایی بود که را برای آشنایی اعضا با مفهوم ایثار و فداکاری نقل‌شده و در ادامه سرود سلام فرمانده توسط اعضای حاضر همخوانی شد.

شایان‌ذکر است در پایان، اعضا با قرائت فاتحه و صلوات و روشن کردن شمع به روح بزرگ سردار سلیمانی و شهیدان حادثه‌ی تروریستی مزار شهدای شهر کرمان ادای احترام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =