فاطمه قانع از استان یزد با اثر «معنویت در داستان کودک» به عنوان برگزیده بخش کتاب شد

برگزیدگان بخش علمی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در کرمانشاه معرفی شدند و افتخاری دیگر در کارنامه کانون استان یزد ثبت شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، در بیانیه هیأت داوران بخش علمی این جشنواره آمده است: بخش علمی این جشنواره، در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های پژوهشی کانون، بستری را برای تولید دانش و تعمیق نگاه به جایگاه و اهمیت قصه و قصه‌گویی فراهم کرده است.

بدین‌منظور با بهره‌مندی از خردجمعی صاحب‌نظران این حوزه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی، مباحث نو و جدید علمی، در سطح ملی شناسایی شد و برای ایجاد انگیزه، تشویق و حمایت از استعدادهای برتر پژوهشی، متخصصان این حوزه با ارائه‌ی جستار، مقاله، کتاب (تالیفی و ترجمه)، پایان‌نامه و رساله‌های دانشگاهی به رقابت پرداختند.

از میان ۴۵۰ اثر ارسالی به دبیرخانه بخش علمی، ۱۴۷ اثر در ۴ حوزه‌ی کتاب، رساله و پایان‌نامه، مقاله و جستار در فرایند داوری قرار گرفتند که از این میان در بخش رساله و پایان‌نامه ۷ اثر، مقاله ۵۸ اثر، جستار۷۸ اثر و کتاب ۴ اثر انتخاب شد.

 فاطمه قانع از استان یزد با اثر «معنویت در داستان کودک» به عنوان برگزیده بخش کتاب شد

در این بخش هیات داوران شامل حجت حصاری، علیرضا حسن‌زاده و اعظم بزرگی توجه به این نکته‌ها را به منظور ارتقای کیفیت آثار در دوره‌های آتی یادآوری کردند: توجه به اهمیت آثار تالیفی روزآمد و کاربردی در تمام حوزه‌های اعلام شده­ فراخوان جشنواره به منظور کاربست اجتماعی و حل مساله­ مخاطب و توجه­ به نکات درست‌نویسی و استفاده از انشا­ی مناسب در تولید اثر.

برهمین اساس فاطمه قانع و محمدرضا نجاریان از استان یزد با اثر «معنویت در داستان کودک» به عنوان برگزیده معرفی شدند.           

 فاطمه قانع از استان یزد با اثر «معنویت در داستان کودک» به عنوان برگزیده بخش کتاب شد

این کتاب به یاری نظریه‌ای مطرح در حیطه روان‌شناسی کودک به بحث معنویت در داستان کودکان پرداخته است. مبنای پژوهش حاضر نظریه «آگاهی ارتباطی» ربکا نای درباره معنویت کودکان است. 
در این کتاب ابتدا عناصر پنج‌گانه این نظریه به منظور کاربرد در زمینه تحلیل داستان کودک، بازتعریف می‌شود؛ سپس با بررسی داستان‌هایی که برای کودکان و در زمینه معنویت نوشته شده است، الگوهای داستان نویسی معنوی کودکان استخراج و معرفی می‌شود.
این الگوها نه تنها در زمینه نقد داستان‌های معنوی کودکان کاربرد دارد؛ بلکه می‌تواند الهام بخش نویسندگان این حیطه نیز باشد تا با  بهره‌گیری و آگاهی از این الگوهای داستان نویسی تمام ابعاد معنویت کودکان را در داستان‌هایشان بازتاب دهند.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۷ تا ۳۰ آذر در شهر یزد و بخش علمی این دوره از جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز روزهای ۱۶ و ۱۷ دی ۱۴۰۲ در کرمانشاه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =