کد خبر: 336121
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
بازدید 103
دهه فجر امسال تبدیل به خاطره‌انگیزترین روزها برای کودکان شود

مدیر کمیته کودک ستاد دهه فجر استان همدان در اولین جلسه برگزاری این کمیته گفت: امیدواریم که در هفته‌های پیش رو با همکاری و برنامه‌ریزی لازم با اعضای این کمیته بهترین روزها و لحظات را برای کودکان و نوجوان رقم بزنیم و خاطره‌ای خوش را برای آنها و خانواده‌ها ایجاد کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، صبح امروز اولین جلسه کمیته کودک ستاد دهه فجر به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مدیرکل کانون، دبیر کمیته، کارشناسان اداره کل و نمایندگانی از اعضای کمیته در مرکز فرهنگی- هنری شماره یک کانون برگزار شد که نمایندگان عضو کمیته کودک به برنامه‌های پیشنهادی خود اشاره کردند.

در ابتدا بهاره رشیدی هنر، کارشناس مسئول آموزش ابتدایی اشاره و اظهار کرد: پویش پرچم و حجاب را برای مقاطع ابتدایی در نظر گرفته‌ایم، همچنین جشنواره عروسک‌های ملی- مذهبی را برای کودکان 4 تا 6 سال کودکستانی داریم و نیز برای نمایش فیلم‌های کوتاه و برپایی غرفه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

در ادامه محبوبه سنجرانی، نماینده اداره محیط زیست به برگزاری کارگاه‌ها در خانه روستاها و یک ساعت با محیط‌بان اشاره کرد.

سپس علی بصیری، مدیر تولید صدا و سیما به اجرای برنامه آنادانا که مختص کودکان است اشاره و خاطرنشان کرد: البته برنامه‌های بسیاری برای دهه فجر و انتخابات در مرکز صدا و سیمای همدان طرح ریزی شده که در حال ضبط آنها هستیم و همکاری خود را با کانون اعلام می‌کنیم.

معصومه معظمی، کارشناس مسئول امور کتابخانه‌ها به برگزاری مسابقات کتابخوانی، روایت‌گری، قصه‌گویی و برنامه هدهد سفید اشاره کرد و گفت: البته برنامه شاخص کتابخانه‌ها مسابقه کتابخوانی فصل انتخابات برای رأی اولی‌ها است.

زهرا جعفری، کارشناس اورژانش اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: برنامه ما آموزش مهارت های زندگی، خودمراقبتی، مسابقات متنوع در مناطق کم برخوردار در قالب در طرح 2020 است.

دهه فجر امسال تبدیل به خاطره‌انگیزترین روزها برای کودکان شود

مهدی چاروسایی نمانیده اداره ورزش و جوانان به اجرای برنامه و مسابقات ورزشی اشاره کرد.

مهدی یاری، نماینده اداره میرراث فرهنگی گفت: ما می‌توانیم بازدید از اماکن تاریخی را برای کودکان و خانواده‌های آنها در ایام دهه فجر به صورت تخفیف ویژه انجام بدهیم.

عباس ایزدی، رئیس اداره آموزش و مشارکت مردمی محیط زیست تصریح کرد: در این ایام روز تالاب‌ها را داریم که می‌توانیم در قالب مسابقه برای کودکان و نوجوانان برنامه داشته باشیم که جوایزی از طرف اداره محیط زیست به آنها داده شود.

فاطمه خزل پور، کارشناس اجتماعی شهرداری به اجرای مسابقات ورزشی مختلف در مناطق حاشیه شهر و محروم اشاره کرد و گفت: یک نمایش عروسکی با محوریت آموزش شهروندی داریم که روزانه برای 500 دانش آموز در این ایام انجام می‌گیرد.

شکوفه اردلانی، نماینده معاونت اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی بیان کرد: دوره‌های روانشناسی، آموزشی و خود مراقبتی در قالب طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان با حضور روانشناسان مجرب داریم.

دهه فجر امسال تبدیل به خاطره‌انگیزترین روزها برای کودکان شود

در ادامه با بیان نظرات و پیشنهادات نمایندگان عضو کمیته، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: دهه فجر پیش رو برای همه ما یک دهه خاص است زیرا انتخابات را در 11 اسفند ماه داریم و باید همه تلاش خود را برای برگزاری بهتر و باشکوه‌تر این انتخابات داشته باشیم.

معصومه ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: دهه فجر بهترین فرصت برای ایجاد شور اجتماعی و امیدآفرینی بین خانواده‌ها و کودکان است که باید در ابتدا این کار از کارمندان و خانواده‌های آنها در دهه فجر شروع شود که خود این بچه‌ها شادی را لمس کنند و کودک مشوق پدر و مادر برای حضور در انتخابات باشند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سال جاری باید با کیفیت و خلاقانه باشد و تنها بیان یک گزارش ساده و روزانه نباشد، افزود: در گذشته ما در دهه فجر بسیار شاد بودیم و همه ما خاطره خوبی از آن دوران داریم و باید همین شادی را برای آنها ایجاد کنیم.

ابراهیمی‌هژِیر خاطرنشان کرد: به عنوان مدیر این کمیته برنامه‌ریزی لازم را برای هر نهاد و دستگاه عضو این کمیته در نظر خواهیم گرفت که با همکاری یک دیگر یک کار شاخص و با کیفیت با جامعه هدف کودک و نوجوان انجام دهیم.

دهه فجر امسال تبدیل به خاطره‌انگیزترین روزها برای کودکان شود

وی به برپایی جشن انقلاب در سینما کانون با اجرای تئاتر برای کودکان اشاره و اظهار کرد: کانون امسال میزبان و برگزار کننده بزرگ ترین رویداد ملی هنرهای تجسمی کشور در چهار رشته سفال، عکاسی، نقاشی و خطاطی است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در 14 بهمن 3 هزار دانش آموز در سالن ابن سینا دور هم جمع شده و برنامه‌های بسیار متنوعی را برای آن روز در نظر گرفته‌ایم که می‌خواهیم تمامی اعضای کمتیه کودک، به یاری کانون بیایند تا برنامه ای در خور شان کودکان شهرمان برگزار کنیم.

وی به افتتاح نمایشگاه دو سالانه در فرهنگسرای پرواز اشاره و اضافه کرد: در این نمایشگاه نزدیک 200 اثر برگزیدگان این رویداد ملی به مدت یک هفته به نمایش گذاشته خواهد شد.

ابراهیمی‌هژِیر ادامه داد: اختتامیه این رویداد ملی در 15 بهمن ماه با حضور معاون وزیر در سالن استانداری خواهد بود و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره به صورت حضوری و مجازی و پخس به صورت بر خط از رسانه ملی انجام می‌گیرد.

دهه فجر امسال تبدیل به خاطره‌انگیزترین روزها برای کودکان شود

وی همچنین به ارائه خدمات رایگان پیک امید در مدرسی عشایری یکی از روستاهای شهرستان اسدآباد اشاره و تصریح کرد: البته در 5 روستای دیگر هم مربیان سیار و پستی کانون حاضر شده و به اجرای برنامه‌های شاد و متنوع خواهند پرداخت.

مدیرکل به تولید پادکست با عنوان رادیو انقلاب توسط اعضا و مربیان کانون ملایر، تولید اینفوگرافی برای ایام دهه فجر، برپایی میز خدمت در نماز جمعه شهر دمق، برگزاری مسابقه ورزشی در مدرسه خلیج فارس، جشن بزرگ پیامبر مهربانی به مناسبت روز مبعث در کانون کبودراهنگ اشاره کرد.

وی همچنین ادامه داد: کانون همایش کاپشن صورتی را در هفته دوم دهه فجر خواهد داشت که قرار است در این روز عروس‌ک های جمع آوری شده را به کمک بهزیستی به کودکان نیازمند بدهیم.

ابراهیمی‌هژِیر به اجرای برنامه مشترک با اورژانش اجتماعی سازمان بهزیستی در منطقه شهرک ولیعصر اشاره و خاطرنشان کرد: البته اجرای طرح کانون- مدرسه را در نیز داریم که در دهه فجر در مدارس کم برخوردار خواهد بود.

وی گفت: در 22 بهمن ماه برپایی غرفه کودک و نوجوان با همکاری اعضای کمیته کودک در مسیر راهپیمایی را خواهیم داشت که با حضور اعضای کمیته و کارشناسان فرهنگی- هنری و ادبی کانون به ارائه خدمات برای کودکان و نوجوانان خواهیم پرداخت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان ابراز کرد: امیدواریم که در هفته‌های پیش رو با همکاری و برنامه‌ریزی لازم بهترین روزها و لحظات را برای کودکان و نوجوان رقم بزنیم و خاطره‌ای خوش را برای آنها و خانواده ها ایجاد کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =