ویژه برنامه «شاهنامه خوانی» برای بچه‌های دیزج آباد زنجان

مرکز علوم و نجوم کانون با همکاری کتابخانه سیار شهری زنجان روز سه‌شنبه ۲۶ دی ماه ویژه برنامه «شاهنامه‌خوانی» برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ طلعت آقاجانلو در گزارشی ابراز داشت: ویژه ‌برنامه«شاهنامه‌خوانی»  روز سه‌شنبه ۲۶ دی ماه در مدرسه روستای دیزج آباد از پایگاه‌های کتابخانه سیار شهری با حضور ۶۰ نفر از دانش‌آموزان کلاس پنجم وششم برگزار شد. 

در این برنامه مربی ادبی مرکزعلوم و نجوم، حکیم ابوالقاسم فردوسی را به عنوان معروف‌ترین شاعر حماسه‌سرای ایرانی و کتاب شاهنامه را که یکی از مهم‌ترین یادگارهای ادب و هنر جهان و میراث پارسی زبانان است و نقش به سزایی در حفظ زبان فارسی و فرهنگ ایرانی دارد ، معرفی نمود و ضمن اشاره به اهمیت قصه‌های شاهنامه مسئول مرکز فرهنگی هنری و علمی علوم و نجوم گفت:«شاهنامه می‌تواند منبع غنی الهام برای انیمیشن سازی و نوشتن داستان‌های جدید باشد»

در ادامه برنامه شعر ستایش دیباچه شاهنامه با همراهی بچه‌ها خوانده شد. سپس داستان پادشاهان پیشدادی از کیومرث تا جمشید را خلاصه‌وار و به زبان ساده روایت گردید.

گفتنی است با هدف آشنایی بچه‌ها با هنر نقالی داستان‌های شاهنامه فیلمی از نقالی یک دختر نوجوان نمایش داده شد.

در پایان برنامه مسابقه کوچکی که سوالاتی درباره فردوسی و شاهنامه بود اجرا شد و از دانش‌آموزانی که در این مسابقه مشارکت داشتند تقدیر به عمل آمد.

ویژه برنامه «شاهنامه خوانی» برای بچه‌های دیزج آباد زنجان

ویژه برنامه «شاهنامه خوانی» برای بچه‌های دیزج آباد زنجان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =