کد خبر: 336270
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
نشست آموزشی دو پنجره در کانون لرستان برگزار شد

با حضور کارشناسان و مربیان ادبی کانون پرورش فکری مراکز سراسر استان لرستان نشست آموزشی شعر و داستان برنامه دو پنجره در کانون لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ صبح امروز 7 بهمن 1402 نشست آموزشی شعر و داستان برنامه دو پنجره با حضور اسماعیل اله دادی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان و مربیان ادبی کانون پرورش فکری مراکز سراسر استان لرستان به صورت آنلاین برگزار شد.
در این نشست میهمان برنامه در خصوص نقد شعر نوجوان و منابع آموزشی آن مطالبی را بیان داشت و راه های آموزش چگونگی نقد یک اثر را توضیح داد. 
اله دادی در مورد چگونگی نوشتن یک اثر برای کودک و نوجوان گفت: اولین قدم برای ارتباط با کودک و نوجوان از طریق شعر و داستان این است که ما با زندگی کودک و نوجوان ارتباط برقرار کنیم و با موضوع جهان بینی کودک و نوجوان دانش و اطلاع کسب کنیم.
مدرس این کارگاه عنوان داشت: یک نویسنده ی خوب باید از دید یک کودک و نوجوان به دنیا و جهان هستی نگاه کند تا بتواند داستان یا شعری برای این قشر بنویسد. 
وی به مربیان توصیه کرد: سعی نکنیم در داستان ها به کودک یا نوجوان به طورمستقیم چیزی را آموزش دهیم، ما می خواهیم کودک و نوجوانان به آگاهی برسند و داستانی خوب است که در لابه لای آن یک درس به کودک و نوجوان ارائه شود، درسی که هیچ معلم یا پدر و مادری نمی تواند به او یاد بدهد. 
اسماعیل اله دادی اضافه کرد: مفاهیم و درون مایه ها را باید شکار کرد، مفاهیمی که دیگران از آن بی خبر هستند و تا به حال به آن فکر نکرده اند. عصر داستان های باید و نباید و دارای صرفا رویکرد آموزشی گذشته است. اکنون خانواده ها داستان ها و شعرهایی را دوست دارند که در آن اصل غافلگیری رعایت شده باشد و پنجره ای را به ذهن بچه ها باز کند که تا به حال به آن فکر نکرده اند.
وی ادامه داد: در حوزه ادبیات نوجوان باید نوجوانان را برای حضور در جامعه و ورود به دنیای بزرگ ترها آماده کرد و مفاهیم و ارزش ها باید به صورت غیرمستقیم و توصیفی به کودکان ونوجوانان انتقال داده شود. 
درپایان این نشست تخصصی مربیان در مورد آثار منتشر شده خود و اعضای نویسنده و شاعر مرکز مطالبی را بیان داشتند و سوالت و نظرات خود را مطرح کردند و مدرس کارگاه به آنها پاسخ داد.

نشست آموزشی دو پنجره در کانون لرستان برگزار شد

نشست آموزشی دو پنجره در کانون لرستان برگزار شد

نشست آموزشی دو پنجره در کانون لرستان برگزار شد
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =