کد خبر: 336371
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
بازدید 43
بیانیه هیئت داوران سومین جشنواره پویانمایی تک‌فریم‌های کودکانه

مهدی خرمیان بیانیه هیئت داوران سومین جشنواره استانی پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد را قرائت کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، در آئین اختتامیه سومین جشنواره پویانمایی تک‌فریم‌های کودکانه، مهدی خرمیان بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل می‌باشد:

جادوی سینما شگفت‌انگیزترین دریچه رویاها را می‌گشاید و فیلم انیمیشن صدرنشین این رویاهاست، جایی که واقعیت و خیال در هم می‌آمیزد و دنیای جدیدی خلق می‌کند. و پویانمایی به عنوان رسانه‌ای گویا و تاثیر گذار نقش مهمی در بیان احساسات و پیامهای ارزشی و تربیتی به همراه جذابیتی را بصری خواهد بود. هیئت داوران با بازبینی از 53 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره نکات ذیل را به عرض فیلم‌سازان و مدیران محترم می‌رساند.

1- با توجه به پیوست ناگسستنی انیمیشن و سینما، توجه به موارد پایه‌ای سینما را ضروری می‌داند، توجه به مواردی از قبیل، دکوپاژ، زوایای دوربین، تعریف سکانس و پلان و ریتم و تمپو به عنوان عناصر تاثیرگذار در فیلم انیمیشن مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

2- انیمیت یا متحرک‌سازی به عنوان مهمترین عنصر در انیمیشن در اکثر فیلمهای رسیده به جشنواره دارای ضعف بود به‌طوری که در اکثر فیلم‌ها انیمیت و جانبخشی کارکتر بدون زمانبندی صحیح انجام شده بودند.

3- متاسفانه در تعداد کمی از آثار از موسیقی و ترکیب صدای مناسب استفاده شده بود.

4-با توجه به ظرفیت‌های موجود در کتاب‌خانه‌ها و مراکز مختلف کانون در زمینه‌هایی از قبیل داستان‌نویسی، طراحی، حجم‌سازی و موسیقی و با نگاه به فرهنگ گروهی در خلق فیلم انیمیشن، توصیه می‌شود شرایطی فراهم گردد تا این افراد با تخصصاتی مختلف به‌صورت یک تیم واحد در خلق آثار مشارکت داشته و مکمل یکدیگر باشند.

ودر آخر هیئت داوران ضمن تشکر از مسئولین و دست‌اندرکاران جشنواره پویانمایی کانون درخواست می‌گردد ضمن برگزاری کارگاههای تخصصی پویانمایی و متحرک‌سازی و سینمایی در یافتن ایده‌ها و همچنین اجرا و تکنیک مناسب غیر کلیشه‌ای، فیلمسازان این جشنواره را یاری رسانند و آموزشهای مستمر در زمینه متحرک‌سازی برنامه‌ریزی و اجرا گردد.

 بیانیه هیئت داوران سومین جشنواره پویانمایی تک‌فریم‌های کودکانه

با تشکر هیئت داوران

محسن عباسی سرچشمه، علی نیکوکار و مهدی خرمیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =