کد خبر: 336821
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
بازدید 140
بیانیه هیئت داوران مرحله استانی دومین جشنواره سرود آفرینش

مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود نغمه‌های روشن فردا با همت کانون پرورش فکری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در فرهنگسرای شهید آوینی به کار خود پایان داد.

به نام خداوند شعر و سرود

دومین جشنواره ملی سرود مرحله استانی استان یزد با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار گردید و فرصتی شد تا تجربه‌ای دیگر در عرصه سرود استان یزد شکل گیرد. حضور همزمان گروه‌های سرود کانونی و غیر کانونی در کنار هم باعث گردید، فرصت‌ها و خلاقیت‌ها در معرض دید قرار گیرد و این دیدار موجب رشد کیفی فعالیت سرود شود.

هیئت داوران دومین جشنواره ملی سرود مرحله استانی استان یزد پس از بررسی آثار ضمن تشکر از بانیان و فعالان این جشنواره موارد ذیل را به جهت تذکر و یادآوری خدمت گروه‌های محترم سرود عرض می‌نماید:

الف- توجه به انتخاب گام صدای مناسب (محدوده صدایی) متناسب با گروه سنی و جنسیت اعضای گروه بسیار ضروری و سرنوشت ساز می‌باشد؛ لذا پیشنهاد می‌گردد در این مورد دقت کافی صورت پذیرد.

ب- انتخاب ملودی متناسب با گروه سنی و توجه به ریتم‌های قابل درک و توجه به سرعت مناسب می‌تواند به خلق یک اثر دلنشین موثر باشد.

ج- با توجه به نگرش کانون پرورش فکری به ضرورت اجرای بینا رشته‌ای سرودها، توجه به دکلمه‌ها، نمایش و ...  که توصیه می‌گردد؛ مربیان محترم در این زمینه ضمن مطالعه از مشاوره‌ی متخصصین و کارشناسان بهره بگیرند.

د-برای نیل به اهداف فوق الذکر پیشنهاد می‌گردد دوره‌های آموزشی مرتبط با سرود برای مربیان با جدیت پیگیری و اجرا شود.

با تشکر

هیئت داوران مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود نغمه‌های روشن فردا 

علیرضا سهیلی

مجتبی حبیبی

مهدی آرایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =