کد خبر: 336920
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
بازدید 116
با حال و هوای بهمن ماه (بخش دوم)

هم‌زمان با چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراکز کانون پرورش فکری در سراسر کشور برنامه‌های متنوعی اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تأکید بر معرفی وقایع، رویدادها و دستاوردها (روایت پیشرفت، اراده و قصه­ های انقلاب)، ارتقاء شناخت مخاطبان کودک و نوجوان از اهداف، ارزش­ها و آرمان­های انقلاب، تبیین ضرورت حفظ اتحاد و وفاق ملی و مشارکت پرشور در مناسبت‌های ملی و انقلابی به اجرای برنامه‌های متنوع پیروزی انقلاب پرداختند.

در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲:

جشن ملی، بچه های امروز، آینده روشن در مرکز شماره ۲ با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط ابوالفضل برزگری شروع و سپس پروانه سلیانی شعری درباره ی بهار انقلاب خواند و با مهمانان برنامه درباره ی انقلاب اسلامی گفتگو کرد و به تشریح فعالیت ها ی مرکز در سال جدید پرداخته و از  اعضای خوب و فعال مرکز  تشکر و قدردانی کرد.

اجرای مسابقه برای اعضای کودک و نوجوان توسط پروانه سلیانی، اجرای قصه طنزتوسط ثنا نیکدل عضو مرکز، اجرای موسیقی توسط ابوالفضل برزگری و محمد مصطفی زاده وسید دانیال مهدیون اعضای ارشد مرکز، نمایشنامه خوانی توسط اعضای پسر نوجوان، معرفی کتاب به شیوه خلاق توسط اعضای دختر نوجوان و اجرای سرود ای ایران ای مرز پرگهر  از جمله برنامه های اجرا شده در این مرکز بود.

با حال و هوای بهمن ماه (بخش دوم)

در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳۸:

برنامه های اجرا شده در مرکز شماره ۳۸  با هدف آشنایی اعضا با این ایام و مشارکت گروهی با حضور دانش آموزان مدرسه دخترانه ۱۳ آبان بود.

قبل از اجرای فعالیت ها دانش آموزان  با کانون  پرورش فکری و شرایط عضویت در مرکز وکارگارههای مرکز آشنا شدند.

 سپس کتاب خاطرات بچه های انقلاب که بر روی پانل مرکز نصب شده بود معرفی و قسمتی از کتاب روخوانی شد.

  بعد از اجرای قصه گویی از کتاب کلوچه های خدا از بچه ها خواسته شد نقاشی قصه را بکشند.  

اجرای بازی با کلمات، ساخت گل لاله به صورت اریگامی نیز از دیگر فعالیت های اجرا شده در این مرکز بود.

با حال و هوای بهمن ماه (بخش دوم)

در مرکز فرهنگی هنری شماره ۸؛

در طی ایام مبارک دهه فجر فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی برای گروههای مختلف سنی در مرکز ۸  به اجرا درآمد.

در طی این روزها ۴۰ نفر از دانش آموزان پایه پنجم دبستان دخترانه جواد موفقیان و ۸۰ نفر از دانش آموزان پایه دوم و سوم دبستان پسرانه امیدوار از مرکز بازدید نمودند.

 قصه گویی گربه ها و خروسها و اجرای کاردستی گربه با توجه به نقشه ایران برای گروه سنی نوباوه مورد توجه قرار گرفت. جشن پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۲ بهمن با حضور ۴۰ نفر از اعضا برگزارشد. اعضا در کارگاه کتابخوانی با روند پویش کتابخوانی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ آشنا شدند. کتابهای آوازی برای وطن، گربه ها و خروسها و بچه ها و کبوترها به اعضا معرفی شد و حسین آذری وند از خاطرات خود در سال ۱۳۵۷ تعریف کرد.

برگزاری کارگاه ساخت گل لاله با استفاده از رول دستمال کاغذی و پرنده برجسته با مقوا، خوانش سرودهای انقلابی، پخش کلیپ، پخش و بحث  انیمیشن متناسب با موضوع، معرفی وقایع انقلاب اسلامی و بعثت پیامبر اکرم(ص)، معرفی شخصیت، معرفی کتابهای گربه ها و خروسها، گربه ایران ما، مهربان مثل مسیح، ای میهن من ایران و قصه گویی از کتاب سنگ ماهی مهربان، مسابقه جرعه جرعه حدیث، نقاشی گروهی با موضوع انقلاب از جمله فعالیت های دیگر این مرکز بود.

با حال و هوای بهمن ماه (بخش دوم)

در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳۲؛

در این مرکز برنامه سرفراز باشی میهن من با هدف آشنایی اعضا با واژه صلح به یاد کودکان غزه وآشنایی با هویت ملی، با حضور ۲۷ نفر از دانش آموزان دبستان آزادی با هدف آشنایی اعضا با واژه صلح به یاد کودکان غزه وآشنایی با هویت ملی ایران اسلامی انجام شد. در این برنامه اعضا با ساخت پرنده های کاغذی به رنگهای سبز، سفیدو قرمز و نصب آن بروی درختان یاد و خاطره پیروزی انقلابی اسلامی را گرامی داشتند.

با حال و هوای بهمن ماه (بخش دوم)

در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲۳؛

  با شعار" جشن ملی، بچه های امروز، آینده ای روشن" فعالیتهایی از جمله پویش کتابخوانی با محوریت کتابهای انقلابی بود که اعضا به معرفی این کتابها با روش خلاقانه پرداختند در کنار این پویش اعضا به کارت پستال با المان گل لاله ساختن و دلنوشته هایی برای کودکان غزه و نیز آینده ای روشن برای ایران خلق کردند  و دلنوشته ها را داخل صندوق انقلاب مرکز انداختند. معرفی شهدای هسته ای کشور (شهید مجید شهریاری، شهید مسعود علی محمدی، شهید داریوش رضائی نژاد، شهید مصطفی احمدی روشن و شهید محسن فخری زاده) و پدر موشکی ایران (شهید حسن تهرانی مقدم) و نیرمعرفی رهبر فرزانه انقلاب (آیت الله خمینی (ره) و جانشین به حق ایشان آیت الله خامنه ای)، اجرای مسابقه شعار نویسی با کلمات درهم، اجرای سرود های انقلابی ونمایش فیلم تبر با موضوع اتحاد و همبستگی و نیز نوشتن متن ادبی در طرح " عکس و مکث "  از جمله فعالتهای این دهه در مرکز ۲۳ بود.

دعوت از مدارس نیز یکی دیگر از فعالیتهای مربوط به این دهه بود که با حضور۲۱۰ نفر ازدانش آموزان ابتدایی مدرسه استاد عظیم و پسرانه مدرسه محمدیه منطقه ۱۲ با اجرای فعالیتهای فرهنگی، هنری، ادبی  و اختصاص پانل روز شمار انقلاب که اجرای فعالیت ها با توجه به عناوین انتخابی در این روزها بود.

با حال و هوای بهمن ماه (بخش دوم)

در مرکز فرهنگی هنری سولقان؛

برنامه های این مرکز با عنوان «ایران، نگین پر فروغ» با هدف بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شناخت مخاطبان کودک و نوجوان از اهداف و ارزش های آرمان های انقلاب و مشارکت در مناسبت های ملی و انقلابی بود.

از جمله فعالیت های انجام شده در مرکز فضا سازی، معرفی وقایع و شخصیت و سرزمین و کتاب به صورت دیوار ی، برپایی نمایشگاه از آثا ر اعضا  و دعوت از والدین و مدارس جهت بازدید، برگزاری کارگاه های هنری شامل نقاشی و سفالگری با محوریت مفاهیم انقلابی، ساخت کاردستی با عنوان پرنده های آزادی توسط اعضای نوجوان پسر، انقلاب به روایت کتاب به معرفی کتاب های انقلابی مانند دانستنی های انقلاب وخاطرات بچه های انقلاب، بود ...

 همچنین بازدید مدارس واجرای برنامه های متناسب با این ایام ازجمله معرفی کتاب؛ ساخت کاردستی و دلنوشته با موضوع کودکان غزه و اراده؛ پیشرفت؛ سازندگی و امید وتهیه وپخش کلیپ باعنوان(شهدا همیشه زنده اند) و معرفی شهدای سولقان، پخش سرودهای انقلابی و نمایش فیلم کوتاه ونقد بحث درباره ی آن و اجرای مسابقه و سرگرمی و شعار نویسی بر روی دیوار آجری از دیگر فعالیت های مرکز فرهنگی هنری سولقان بود.

با حال و هوای بهمن ماه (بخش دوم)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =