کد خبر: 337121
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
برنامه‌های ایام الله دهه فجر در مراکز کانون استان اردبیل

با حضور پرشور اعضا، ویژه برنامه‌های ایام الله دهه‌ی فجر در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل؛ به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی، فعالیت‌های مختلفی با هدف آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای عظیم آن در مراکز فرهنگی هنری کانون استان اردبیل به اجرا درآمد.

برنامه‌های ایام الله دهه فجر در مراکز کانون استان اردبیل

کانون بیله‌سوار

در اجرای برنامه‌های چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کانون بیله‌سوار، در برنامه‌ای که با عنوان «لاله‌های سرخ» با حضور ۵۰ نفر از دانش آموزان طرح کانون مدرسه اجرا شد، مژگان بهنژاد مربی مرکز با تبریک ایام‌الله دهه فجر به معرفی ایام و رویدادهای انقلاب اسلامی و شخصیت بزرگ حضرت امام (ره) پرداخته و در ادامه اعضا به ساخت پرچم جمهوری اسلامی ایران مشغول شدند.

همچنین در سومین روز از دهه فجر، با اجرای طرح ادبی «نامه به امام و شهدا» اعضا به نگارش دل نوشته‌های خود پرداختند.

در ادامه فعالیت‌های این روز اعضای فعال کانون نیز با ساخت بادبادک، شعارهای انقلابی را روی آن نوشته و با بازدید از نمایشگاه عکس شهدا و امام و کتاب‌های انقلابی، مربی مرکز با توضیح علت قیام و اعتراضات مردمی در زمان پهلوی، چند عنوان از کتاب‌های نمایشگاه را به اعضا معرفی کرد.

گفتنی است در پایان برنامه اعضا و دانش آموزان حاضر در مرکز با دست داشتن پرچم ایران به همراه معلمان مدرسه و مربی مرکز با حضور در گلزار شهدا با نثار فاتحه و غبارروبی مزار شهدای والامقام برای پاسداشت از آرمان‌های آن‌ها عهد و پیمان بستند.

برنامه‌های ایام الله دهه فجر در مراکز کانون استان اردبیل

کانون دولت‌آباد

در پنجمین روز از دهه مبارکه فجر و در اجرای برنامه‌های بانشاط مراکز کانون در این ایام اعضای پسر کانون دولت‌آباد با برگزاری مسابقه فوتسال، باهم به رقابت پرداختند.

 همچنین در این روز فعالیت‌های معرفی ایام، اجرای مسابقه شاد بازی با بادکنک، همخوانی سرود انقلابی و بازدید از نمایشگاه اجرا شد.

گفتنی است پیش‌ازاین نیز با شرکت اعضای طرح کانون مدرسه بعد از معرفی رویدادهای انقلاب اسلامی و تشریح ارزش‌ها و آرمان‌های این انقلاب، اعضا پیام انقلابی و دل نوشته‌های خود خطاب به کودکان غزه را به نگارش درآورده و درون صندوق انداختند.

برنامه‌های ایام الله دهه فجر در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز شماره‌ی دو کانون اردبیل

هم‌زمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران روز یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲، «جشن انقلاب» در مرکز شماره‌ی دو کانون اردبیل برگزار شد.

در این مراسم با دعوت از دانش آموزان مدارس «موسی صادقی» و «سبحان» برنامه‌های متنوع فرهنگی اجرا شد که در شروع برنامه مربی مسئول مرکز درباره دلایل وقوع انقلاب و عوامل پیروزی مردم بر رژیم شاهنشاهی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) با اعضا گفتگو کرد.

گروه سرود مرکز نیز سرود «اردبیل باخدا» با مضمون گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را اجرا کردند.

شعرخوانی، روایت خاطراتی از دوران انقلاب اسلامی، پخش سرودهای انقلابی، برگزاری مسابقه و اجرای موسیقی زنده توسط اعضای مرکز از دیگر بخش‌های اجراشده در این جشن بود.

گفتنی است این برنامه با آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب و آثار نقاشی با عنوان «انفجار نور» با حضور سید جلیل صفوی، کارشناس فرهنگی کانون استان و معلمان حاضر در برنامه که به مناسبت ایام فجر تدارک دیده‌شده بود، پایان‌یافته و شرکت‌کنندگان از این نمایشگاه کتاب بازدید کردند.

برنامه‌های ایام الله دهه فجر در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز شماره‌ی سه کانون مشگینشهر

در تداوم اجرای طرح کانون مدرسه و به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت‌های متنوع و شاد فرهنگی هنری در مرکز شماره‌ی سه کانون مشگین‌شهر اجرا شد که این برنامه مورد استقبال پرشور دانش آموزان گرفت.

در ابتدای برنامه مربی فرهنگی مرکز ضمن خیرمقدم گویی، به معرفی شخصیت حضرت امام خمینی (ره) و بیان نارضایتی‌های مردم در دوران پهلوی پرداخت.

در ادامه فعالیت‌های این مناسبت، سرودی با عنوان «من دختر ایرانم» توسط اعضای گروه سرود برای حاضران اجرا شد.

همچنین اعضای گروه نمایش، با موضوع رویداد تاریخی ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران نمایشی را به‌صورت خلاقانه به اجرا گذاشتند.

گفتنی است همخوانی نواهای انقلابی پایان‌بخش برنامه در این روز بود.

برنامه‌های ایام الله دهه فجر در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز شماره‌ی یک کانون پارس‌آباد

در ادامه‌ی اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در نکوداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مرکز شماره‌ی یک کانون پارس‌آباد، اعضای مرکز در بازآفرینی تظاهرات مردمی در دوران رژیم ستم‌شاهی با افشانه‌های رنگی شعارنویسی کرده و با گرامیداشت یاد و نام شهدای ایران اسلامی با آرمان‌های آن‌ها پیمانی دوباره بستند.

همچنین در این مراسم مربی مسئول مرکز ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) را برای اعضا معرفی کرده و مربی ادبی نیز فعالیت شعرخوانی را اجرا کرد.

بخش دیگر مراسم کشیدن کاریکاتور شاه بود که اعضا استقبال خوبی از آن کرده و کاریکاتورهای خلاقی را به تصویر کشیدند.

شایان‌ذکر است، معرفی کتاب، بازدید از نمایشگاه کتاب وپخش سرودهای انقلابی از دیگر فعالیت‌های اجراشده در این مراسم بود.

برنامه‌های ایام الله دهه فجر در مراکز کانون استان اردبیل

کانون نیر

جشن ملی، بچه‌های امروز، آینده‌ی فردا با حضور مسئول مرکز فرهنگی هنری نیر در مدرسه‌ی ولایت این شهر گرامی داشته شد.

مریم شکیبایی مربی مسئول مرکز نیر گفت: در روز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ با اجرای فعالیت‌های مختلف در مدرسه‌ی ابتدایی پسرانه‌ی ولایت، جشن ملی انقلاب در این آموزشگاه برپا شد.

وی اظهار داشت: معرفی و روخوانی کتاب خاطرات بچه‌های انقلاب، قصه‌گویی، آموزش کاغذتا گل لاله و معرفی شخصیت امام خمینی (ره)، سردادن شعارهای انقلابی توسط کودکان ازجمله فعالیت‌های اجراشده در این روز بود.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه در روز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه مرکز فرهنگی هنری کانون نیر پذیرای ۳۵ عضو کودک پسر در برنامه‌های دهه فجر بود، گفت: در این ویژه‌برنامه مسابقه‌ی نقاشی، اجرای مسابقه با توپ، معرفی ایام و وقایع، معرفی کتاب سرزمین ایران، سرزمین ایمان و خواندن اشعار آن، پخش پویانمایی و اهدای بادکنک به حاضران در برنامه از دیگر فعالیت‌های اجراشده در این روز بود.

در این برنامه کارشناس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز با اهدای جایزه به برندگان مسابقات برگزارشده بابیان اینکه کانون جایی است که حس خوب کودکی همراه با شور و نشاط را القا می‌کند، خواستار همکاری‌های بیشتر در بحث اوقات فراغت کودکان و نوجوانان شد.

برنامه‌های ایام الله دهه فجر در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز شماره‌ی ۲ کانون مشگین‌شهر

نرگس پورعلی مربی مرکز شماره‌ی ۲ کانون مشگین‌شهر در گزارش خود از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری در این مرکز گفت: در پنجمین روز از دهه مبارک فجر ویژه‌برنامه‌ی «پرواز پرنده صلح» اجرا شد که اعضای حاضر ضمن آشنایی با کتاب «کتاب بازی» از مجموعه کتاب‌های هنر و سرگرمی، به‌صورت گام‌به‌گام کاغذتا پرنده را با کاغذهایی در سه رنگ سبز و سفید و سرخ درست کرده و در ادامه با ساخت پرنده صلح با کودکان غزه ابراز همدردی کردند.

وی تصریح کرد: در ششمین روز از دهه فجر نیز مربی ادبی مرکز ده کلمه‌ی مرتبط با موضوع غزه در اختیار اعضاء گذاشت تا آن‌ها با استفاده از این کلمات، خودشان را در فضا و شرایط کودکان این سرزمین گذاشته و با به تصویر کشیدن گوشه‌ای از مظلومیت و شجاعت مردم غزه، احساس خود در این زمینه را به نگارش درآوردند.

همچنین در گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعضای مرکز در ۴۵ کلمه طرح خود با موضوع این مناسبت را بنویسند که در ادامه آثار توسط مربی خوانده‌شده و به بهترین آن‌ها جوایزی اهدا شد.

پور علی خاطرنشان کرد: در هفتمین روز از دهه‌ی فجر با حضور اعضای طرح کانون مدرسه ویژه‌برنامه‌ی «مروری بر خاطرات تصویری ۵۷» اجرا شد که در این برنامه برشی از عکس‌های انقلاب ۱۳۵۷ را به‌صورت سیاه‌وسفید و کلاژ در اختیار اعضا گذاشته شد تا بچه‌ها با استفاده از مداد شمعی‌های رنگی، جاهای خالی صفحه نقاشی‌شان را با صحنه‌های راهپیمایی، پرچم، گل لاله و شعارهای انقلابی کامل کنند تا از این طریق خودشان را به تظاهرات و خاطرات سال ۱۳۵۷ پیوند بزنند.

برنامه‌های ایام الله دهه فجر در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز شماره‌ی ۴ کانون اردبیل

در روز سه‌شنبه مورخه هفدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ مصادف با ششمین روز از دهه‌ی مبارک فجر انقلاب اسلامی، مراسم گرامیداشت این ایام با حضور ۶۰ نفر از اعضای مدرسه‌ی ابتدایی آیت اله مروج در سالن سینمای کانون مرکز ۴ اردبیل برگزار شد.

در این برنامه برای آشنایی بیشتر اعضا با رویدادهای انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، ضمن اجرای فعالیت معرفی ایام و وقایع، معرفی شخصیت امام خمینی (ره)، چگونگی به وقوع پیوستن این انقلاب برای حاضران توضیح داده شد.

پخش کلیپ «بچه‌های انقلاب»، همخوانی سرودهای انقلابی، اجرای برنامه‌های شاد و مفرح همچون قصه‌گویی، نمایش فیلم، اجرای سرود و مسابقه از دیگر برنامه‌های این ویژه‌برنامه بود.

برنامه‌های ایام الله دهه فجر در مراکز کانون استان اردبیل

کانون رضی

به‌منظور معرفی و آشنایی اعضا با تاریخ و رویدادهای دوران انقلاب اسلامی و گرامیداشت عید بزرگ مبعث، اعضای طرح کانون و مدرسه در مرکز فرهنگی هنری رضی با حضور پرشور در فعالیت‌های مرکز ازجمله روایت سربلندی ایران، مسابقه و معرفی کتاب حاج جلال با محوریت انقلاب اسلامی، پخش سرودهای انقلابی و اجرای پویش کتاب‌خوانی تحت عنوان «۱۰۰ ثانیه با کتاب»، شعرخوانی از کتاب «ای میهن من، ایران»، بازدید از نمایشگاه کتاب و آثار اعضا در هفتمین روز از ایام دهه فجر را جشن گرفتند.

همچنین در این مناسبت، اعضای حاضر در مرکز دل نوشته‌های خود خطاب به کودکان غزه را بر روی کاغذهایی به شکل کبوتر به نگارش درآورده و آن را درون «صندوق انقلاب» انداختند.

برنامه‌های ایام الله دهه فجر در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز شماره‌ی یک کانون مشگین‌شهر

در هفتمین روز از دهه‌ی فجر، ۶۸ نفر از اعضای طرح کانون مدرسه با حضور در مرکز شماره‌ی یک کانون مشگین‌شهر در برنامه‌ی ایستگاه نقاشی و کاردستی شرکت کردند.

در این برنامه که با مشارکت اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور کتاب‌خانه‌های عمومی این شهر اجرا شد، ابتدا راضیه قربان زاده مربی مرکز، ضمن پاس داشت دهه‌ی فجر، نحوه‌ی ساختن گل لاله را توضیح داده و در ادامه اعضا به اهدایت و راهنمایی این مربی به‌وسیله‌ی کاغذ رنگی‌های سبز، سفید و سرخ لاله‌های سه‌بعدی ساختند.

مربی هنری مرکز نیز در مورد نقاشی با موضوع «کودکان انقلاب» توضیحاتی ارائه داد که پس از اتمام این فعالیت‌ها جوایزی به بچه‌ها اهدا شد.

برنامه‌های ایام الله دهه فجر در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز یک اردبیل

در طلیعه چهل و ششمین بهار انقلاب اسلامی ایران، کارگاه ویژه خوشنویسی در مرکز شماره‌ی یک کانون اردبیل برگزار شد.

در این فعالیت که با مشارکت اعضای کارگاه خوشنویسی انجام شد، اعضای حاضر باراهنمایی و هدایت مربی مربوطه، شعارهای انقلابی را به رشته تحریر درآوردند.

گفتنی است این کارگاه باهدف آشنایی اعضا با تاریخ انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل (ره)، شهدا و مقام معظم رهبری برگزار شد.

برنامه‌های ایام الله دهه فجر در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز شماره‌ی ۵ کانون اردبیل

اعضای کارگاه ادبی مرکز شماره‌ی ۵ کانون اردبیل ایام‌الله دهه فجر را با اجرای فعالیت نوشتن خلاق در روز شنبه ۲۱ بهمن گرامی داشتند.

در این فعالیت که با خواندن اشعاری با موضوع وطن و گفتگو با اعضا در مورد پرچم آغاز شد، از اعضا خواسته شد، احساس خود هنگام مشاهده پرچم کشور در مکان‌ها و مناسبت‌های مختلف را بیان کرده و متنی را با این موضوع به نگارش درآورند.

این کارگاه با خوانش آثار و به اهتزاز درآوردن پرچم غرورآفرین ایران اسلامی پایان یافت.

برنامه‌های ایام الله دهه فجر در مراکز کانون استان اردبیل

کانون نمین

به مناسبت دهه مبارک فجر کارگاه تخصصی آموزشی سفال‌گری با حضور اعضای فعال طرح کانون مدرسه، در کانون نمین برگزار شد

بر اساس این گزارش در این کارگاه که روز شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد، با شرکت اعضای فعال طرح کانون مدرسه از آموزشگاه دخترانه پرورش نمین، با ارائه توضیحاتی نحوه کتیبه‌نگاری روی لوح‌های سفالی آموزش داده‌شده و در ادامه اعضای حاضر در کارگاه شعارهایی از دوران انقلاب اسلامی را بر روی لوح‌ها حک کردند.

برنامه‌های ایام الله دهه فجر در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز شماره‌ی دو کانون کوثر

به مناسبت دهه مبارک فجر برنامه‌های فرهنگی و هنری با حضور اعضای کودک و نوجوان روز شنبه ۲۱ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ در مرکز شماره‌ی دو کانون کوثر اجرا شد.

در این برنامه ابتدا مربی مرکز برای آشنایی اعضا با رویدادهای انقلاب اسلامی به معرفی وقایع ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، پرداخت.

همچنین در این روز کتاب‌های امام آمد، شاه رفت و درود بر برادر ارتشی معرفی‌شده و مسابقه‌ی جورچین کلمه‌ها با موضوع شعارهای انقلابی اجرا شد.

خاطرنشان می‌شود در ادامه فعالیت‌های این مناسبت حاضران به درست کردن کاردستی گل لاله که نماد شهدای انقلاب اسلامی است پرداختند که در خاتمه با اهدای جایزه از برگزیدگان مسابقه تقدیر شد.

برنامه‌های ایام الله دهه فجر در مراکز کانون استان اردبیل

کانون گرمی

جشن بزرگ چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با همکاری اداره‌های آموزش‌وپرورش، جمعیت هلال‌احمر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمی در مرکز فرهنگی هنری کانون این شهر برگزار شد.

در این مراسم پروین قلیزاده سرپرست کانون گرمی ضمن گرامیداشت فرخنده ایام دهه‌ی فجر به معرفی شخصیت عظیم و معنوی حضرت امام خمینی (ره) پرداخته و از تأثیر آن بر شکل‌گیری اتحاد مردمی در قیام علیه رژیم پهلوی مطالبی بیان کرد.

کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز در گفتگو با اعضا نقش تغذیه سالم و بهداشت فردی و اجتماعی را در سلامت افراد تشریح کرده و از اعضای حاضر در برنامه خواست از مصرف خوراکی‌های صنعتی خودداری کنند.

گفتنی است این مراسم با اجرای برنامه‌های متنوعی ازجمله اجرای سرود و مسابقه، اجرای نمایش، پخش پویانمایی ربات و کشاورز و اهدای جوایز به نفرات برتر مسابقه خاتمه یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =