با حال و هوای بهمن ماه (بخش سوم)

هم‌زمان با چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراکز کانون پرورش فکری در سراسر کشور برنامه‌های متنوعی اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران؛ مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اجرای برنامه‌های متنوع پیروزی انقلاب را گرامی داشتند.

در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۷؛

برنامه جشن انقلاب از روز شنبه ۱۴ بهمن در نوبت صبح برای دانش آموزان مدرسه و نوبت عصر برای اعضا پایدار مرکز۱۷(حدود۳۰ نفر) برگزار شد.

دانش آموزان و اعضا با شرکت در فعالیت بازی و مسابقه و سرود و قصه گویی و معرفی وقایع و روزها و شخصیت و کتاب با تاریخ ایران معاصر آشنا شدند.

 بازی" ایران من" با طراحی ۴۵ خانه دور نقشه در ابعاد ۵×۸ متر روی زمین مرکز اجرا شد. در این بازی هر خانه یک روز و رویداد و شخصیت را معرفی می کند. هر گروه ازاعضا در سه قسمت بازی را شروع مکردند. ابتدا همه اعضای گروه با انداختن مکعب که در هر وجه آن نشان دهنده یک روز مهم تاریخی است باید به روز پیروزی یعنی تاریخ۲۲ بهمن ۵۷ می رسیدند. بازی "ایران من"یا"خانه های انقلاب"برای تمام گروههای سنی متناسب با گروه سنیشان انجام شد اما برای گروه سنی۷+ سال به صورت روند حسی و حرکتی و اشاره تیتر وار به روز های خاص و جستجوی تصاویر حوادث روزها انجام شد.

در گوشه ای از مرکز هم ۳۰ عنوان از کتابهای مرکز پیرامون  انقلاب اسلامی و رهبری برای آشنایی اعضا با منابع موجود به نمایش گذاشته شد. پخش سرودهای انقلابی نیز شادی بخش فعالیت های این مرکز بود.

با حال و هوای بهمن ماه (بخش سوم)

در مرکز فرهنگی هنری شماره ۴۲؛

فضاسازی با نمادهای انقلابی و فضاسازی در وسط سالن کتابخانه، طراحی مسابقه انقلابی، طراحی صندوق انقلاب، معرفی کتاب «ای میهن من ایران» بصورت دیواری و معرفی آن به اعضا،  قصه گویی کتاب «مهربان مثل مسیح» و «گربه ایران ما»، معرفی شخصیت پیامبر به اعضا، برگزاری کارگاه کارت پستال سازی با موضوع دهه فجر، معرفی کتابهای انقلابی در مرکز و چیدمان بصورت نمایشگاهی، طراحی روزشمار و عناوین انقلاب، دعوت از مدارس و اجرای ویژه برنامه های دهه فجر برای دانش آموزان در روز یکشنبه و چهارشنبه ۱۸ بهمن در قالب نمایش فیلم کوتاه از رویدادهای انقلاب، پخش سرودهای انقلابی، اجرای مسابقه، معرفی شخصیت و وقایع و سرزمین، معرفی کتاب و برگزاری کارگاه نوشتن خلاق دلنوشته های کودکان و آرزوهایشان، برگزاری نقاشی و سفالگری ساخته های سفالی از تصاویر کتاب های انقلاب، اجرای مسابقه در فضای مجازی مرکز۴۲ برای کودکان و نوجوانان مرکز با موضوع ساخت ماکت و المان دهه فجر با استفاده از انواع کاغذ، کارتن، پلاستیک و مواد دور ریز از جمله برنامه های اجرا شده توسط مربیان این مرکز بود.

با حال و هوای بهمن ماه (بخش سوم)

در مرکزفرهنگی هنری شماره ۳۹؛

برنامه های این مرکز در دوبخش برگزار شد. یک بخش آن برای اعضای پایدار مرکز بود شامل مسابقه" قدرت قلم " و برگزاری کارگاه ادبی ویژه گروه نوجوان و یک مسابقه معرفی وقایع برای گروه سنی کودک اجرا شد. در بخش کتابخانه ای در راستای منشور روز شمار انقلاب پانل کتابخوانی و قصه گویی  به روز رسانی گردید و با توجه به محتوای این روز شمار، دوکتاب کودک و دوکتاب نوجوان معرفی شد.

همچنین قصه هایی با محتوای همدلی، مشارکت، مذهبی (پیامبر مهربانی) تدوین و در کارگاه های عمومی توسط مربیان اجرا شد.

در بخش مشارکت با مدارس، مدرسه طرح یاران ۱۳ انتخاب گردید که به مناسبت یوم الله دهه مبارک فجر ویژه برنامه ای با همکاری مربی هنری مرکز اجرا گردید که شامل قصه گویی (قصه تبر با محتوای مشارکت و همدلی)، عروسک گردانی، اجرای مسابقه، مسابقه خوشنویسی دیواری بود.

برنامه های این مرکز با هدف گرامی داشت دهه مبارک فجر و آشنایی اعضا با وحدت ملی توسط پریسا فاضل، فاطمه امینی و منیره روشن اجرا شد.

با حال و هوای بهمن ماه (بخش سوم)

در مرکز فرهنگی هنری پیشوا؛

مربیان مرکز پیشوا به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویژه برنامه های را با برپایی غرفه فعالیتهای فرهنگی هنری از جمله اریگامی، نقاشی، کارگاه ساخت پرچم ویژه همه گروه های سنی در صحن مطهر امام زاده جعفر بن موسی الجعفر پیشوا اجرا کردند.

هدف از اجرای این فعالیت ها مشارکت در برنامه ستاد دهه فجر شهرستان، ایجاد فضای مفرح و با نشاط برای کودکان و نوجوانان حاضر در راهپیمایی بود.

 گفتنی است مسئولین شهرستان پیشوا فرماندار و امام جمعه، رئیس هلال احمر و رئیس آموزش و پرورش نیز از غرفه کانون بازدید کردند.

در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۴؛

در این مرکز از ۱۰۸ نفر دانش آموزان پایه دوم دبستان دخترانه نبی اکرم در ویژه برنامه های دهه فجر شرکت کردند.

برگزاری جشن مبعث پیامبر همزمان با روزهای پیروزی انقلاب و کارگاه کارت پستال سازی برای تبریک عید مبعث، قصه گویی و نمایش خلاق  با موضوع اتحاد، قصه گویی داستان تبر واجرای نمایش خلاق توسط دانش آموزان از داستان تبر، شعر خوانی و بازی با شعر (موضوع وطن، پیروزی، شهید)، آشنایی با احادیث با موضوع ایثار، شهادت، کاردستی آموزش گل لاله چند وجهی با یاد شهدای انقلاب، کاردستی و مسابقه آموزش ماهی چند وجهی و نوشتن شعارهای انقلابی روی آن توسط بچه ها و اجرای مسابقه صید شعارهای انقلابی از جمله فعالیت های انجام شده در مرکز شماره ۱۴ بود.
همچنین در کنار سایر فعالیت ها، معرفی راه های مبارزات انقلابی مردم برای به پیروزی رساندن انقلاب(به شیوه دیواری و حضوری)، معرفی محله هفده شهریور و میدان شهدا (به جهت نزدیکی این محله با مرکزو قیام ۱۷شهریور) (به شیوه دیواری و حضوری)، معرفی شخصیت شهیده محبوبه دانش از شهدای محله هفده شهریور(به شیوه دیواری و حضوری)، معرفی واقعه هفده شهریور(به شیوه دیواری و حضوری)، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی (به شیوه دیواری و حضوری) توسط مربیان این مرکز انجام شد.

با حال و هوای بهمن ماه (بخش سوم)

در مرکز فرهنگ هنری اندیشه؛

با برگزاری جشن مبعث و جشن فجر برنامه های متنوعی در این مرکز برگزار شد.

دعوت از مدارس، برگزاری کارگاه کاردستی، پخش فیلم، شعرخوانی، بحث آزاد در کافه کتاب با موضوع «برای داشتن ایران شاد چه باید کرد؟» از جمله برنامه های اجرا شده در این مرکز بود.

همچنین برنامه پرواز بادبادک ها با عنوان «آرزوهایم برای ایران» ویژه اعضای خردسال ه همراه والدین شان از ویژه برنامه های این مرکز بود.

گفتنی است مربیان این مرکز برای معرفی فعالیت های کانون در مدرسه غدیر فاز ۳ اندیشه حضور پیدا کردند.

با حال و هوای بهمن ماه (بخش سوم)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =