«خورشیدی در صحرای ترکمن»کتابِ برگزیده نمایشگاه تصویرگری بولونیا ۲۰۲۴

کتاب «خورشیدی در صحرای ترکمن» با تصویرگری نجلا مهدوی‌اشرف که به تازگی برگزیده پنجاه‌وهشتمین نمایشگاه تصویرگری بولونیا ۲۰۲۴ شده است به زودی منتشر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این نمایشگاه تصویرگری ۳۵۲۰ اثر شرکت کردند که کتاب «خورشیدی در صحرای ترکمن» در میان ۳۴۴ اثر راه یافته قرار داشت.

این کتاب به نویسندگی یوسف قوجق و با تصویرگری نجلا مهدوی‌اشرف برای گروه سنی نونهال (بالای ۹ سال) مناسب است.

در بخشی از کتاب «خورشیدی در صحرای ترکمن» آمده است: «آیلار آن شب، خواب عجیبی دید. در خواب با تعجب، به دیوار بلند اطراف خانه‌شان نگاه می‌کرد. دیواری که تا آن روز، هرگز ندیده بود. یکهو صدای بال پرستوها و جیک‌جیک جوجه‌هایشان را شنید. بالای سرش بودند و انگار با خشم، به طرفش می‌آمدند. بعد مرغ‌ها، خروس‌ها و جوجه‌هایشان را دید. غازها و اردک‌ها پشت سر آنها می‌آمدند.

دست‌های آیلار خالی بود. دانه‌ای نداشت تا به پرستوها و جوجه‌هایشان بدهد، ارزنی نداشت که برای مرغ‌ها، خروس‌ها و جوجه‌هایشان بریزد. پوست خربزه و هندوانه هم نداشت تا به غازها و اردک‌ها بدهد. یکهو نگاهش افتاد به دار قالی.»

کتاب «خورشیدی در صحرای ترکمن» در ۲۴ صفحه و با شمارگان ۲هزار نسخه از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر خواهد شد.

پس از انتشار، علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور و پایگاه فروش اینترنتی محصولات کانون به نشانی Digikanoon.ir تهیه کنند.

گفتنی‌است یوسف قوجق داستان نویس و نویسنده نامی ترکمن صحرا و اهل استان گلستان و مربی سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در اکثر آثار این داستان‌نویس، تاریخ، فرهنگ و باورهای ترکمن حضوری پُررنگ دارند. درون‌مایه اغلب آثار داستانی وی ـ که غالباً فضایی بومی دارند ـ دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، موضوعات تاریخی، مشکلات نوجوانان و مسایل فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

«خورشیدی در صحرای ترکمن»کتابِ برگزیده نمایشگاه تصویرگری بولونیا ۲۰۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =