کد خبر: 337542
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
بازدید 49
رونمایی «مجموعه ماجراهای دخترانه»

«مجموعه ماجراهای دخترانه» در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲۴ استان تهران رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، رونمایی از چهار جلد کتاب به نویسندگی کلر ژوبرت در مرکز ۲۴  استان تهران انجام شد.

مراسم رونمایی از "مجموعه ماجراهای دخترانه" در مهرک، بخش کودک و نوجوان سوره مهر با همکاری کانون پرورش فکری استان تهران در مرکز شماره ۲۴ روز دوشنبه ۷ اسفند۱۴۰۲ با حضور اعضای باشگاه کتابخوانی، اعضای با نیازهای ویژه و تعدادی از دانش آموزان طرح کانون مدرسه پایه چهارم برگزار شد.

"هدیه خدا"،  "گربه ی نقاشی من"،  "بستنی دوم"،  "بی اجازهبا حضور کلر ژوبرت نویسنده این کتاب ها  و اساتید و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان مجید راستی و مریم جلالی رونمایی شد و مورد نقد و بررسی کودکان کتابیار و کتابخوان قرار گرفت.  

ژوبرت در پاسخ به سوال یکی از اعضای باشگاه کتابخوانی در خصوص علت و شالوده اصلی نگارش داستان های این مجموعه گفت: «شخصیت اصلی تمام این داستان ها، دختر است. هر کتاب از ۴ داستان کوتاه تشکیل شده و هر کتاب دارای ماهیت و شخصیت مستقلی است که این داستان ها طی سالهای متمادی نوشته شده و چون احساس کردم همه داستان ها در حوزه مهارت های زندگی با یک حجم مشخص است، تصمیم به چاپ آنها گرفتم.»

مجید راستی نویسنده و فعال حوزه کودک و نوجوان در ادامه بحث و گفتگو با اعضا افزود: «حوزه ادبیات یکی از مهم ترین بخش ها در قوت بخشی به داستان است. رویکرد اینکه داستان دارای یک عنوان مشخص برای طیف خاصی از مخاطب باشد بنظرم خوب نیست. اصل ادبیات و داستان نویسی پرهیز از مستقیم گویی است. طیف کتابهای مهارت های زندگی در چرخه مستقیم گویی از جذابیت و اثرگذاری پیام نهفته در داستان می کاهد و نقش کنش گری مخاطب را مختل می کند.»

در ادامه مریم جلالی پژوهشگر و فعال حوزه ادبیات کودک و نوجوان در توضیح  عنوان درج شده در روی جلد کتاب" مجموعه ماجراهای دخترانه" گفت: «جدا کردن ژانرها در همه جای دنیا متداول است. این اتفاق در اوایل قرن بیستم متداول شد و در حوزه ادبیات ورود پیدا کرد. اینکه درج یک عنوان دخترانه یا پسرانه باشد صرفا یک تکنیک خاص برای جذب حداکثری مخاطب است. انتخاب عنوان مجموعه ماجراهای دخترانه، آگاهانه بوده و از منظر روانشناسی نیاز دختران در تعامل با نیاز پسران کاملا متفاوت است.»

مهمانان و صاحبنظران این رونمایی پل ارتباطی کودکان و نوجوانان با والدین را، مطالعه کتاب های کودک و نوجوان توسط والدین دانستند.  

این مراسم با حضور ۳۵ عضو کتابخوان و رونمایی از ۴ کتاب نوشته کلر ژوبرت با بریدن کیک و گرفتن عکس یادگاری، به پایان رسید.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =