نشستی با موضوع نوجوان محوری و مخاطب محوری برگزار شد

سید مهدی حسینی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان در نشست هم اندیشی با اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با محوریت نوجوان محوری و مخاطب محوری اظهار کرد: در این چهل سال به اندازه طول تاریخ اسلام در حوزه فرهنگی کار شده است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، پروین پشت‌کوهی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در این نشست گفت: کانون در حوزه پرورش ذوق و استعدادکودکان و نوجوانان  پیشرو است و هر ۶۰ فعالیت کانون با رویکرد خداشناسی صورت می پذیرد ؛  اکنون نیز در زمینه فلسفه اسلامی و خرد ورزی برای کودک نیز ورود کرده است.
وی افزود: در کانون فعالیت ها به دست خود نوجوان ها مدیریت و انجام می‌شود.
پشت کوهی بیان کرد: کانون در زمینه مهارت های زندگی طرحی با عنوان حال خوش زندگی دارد که هشت مهارت مثبت از جمله خودباوری، نه گفتن و امید، به نوجوان آموزش داده می‌شود.
اندیشمندی و دغدغه‌مندی، ویژگی های شاخص اعضای کانون است
وی ادامه داد: فعالیت ها و انجمن های مختلفی در کانون برگزار می‌شود که بر پایه‌ی گفت‌وگو بین نوجوانان است. یکی از فعالیت ها تماشا و نقد فیلم است که اعضا در اینگونه کنش ها نحوه‌ی گفت‌وگو و نقد صحیح را یاد می‌گیرند.
مدیر کل کانون پرورش فکری هرمزگان افزود: کانون دوره های والدگری برگزار می‌کند که در آن، خانواده ها با مسائل نوجوانان آشنا می‌شوند.

در این نشست معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: در هر فعالیت اولین قدم باید فرهنگ سازی کامل باشد؛ در غیر این‌صورت به هدف فرهنگی نخواهیم رسید.
حسینی ادامه داد:  برای نوجوان ها لازم است به گونه ای  برنامه‌ریزی شود که در هر مسئله راه حل های مختلفی به آنها انتقال داده شود.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: لازم است  چرخه ای برای تربیت مشاور به صورت نامحدود داشته باشد. مشاور باید عالم و آگاه باشد و به موضوع مورد نظر اشراف کامل داشته باشد.
وی با تاکید بر نقش خانواده در شکل گیری شخصیت نوجوان، ادامه داد: باید از نوجوان در سن ۱۴ تا ۲۱ سالگی مشورت گرفته شود و اینگونه، مهارت های زندگی ازجمله تصمیم گیری را به نوجوان یاد داد.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه عدم توانایی گفت و گو درست برای حل مسائل است؛ و فعالیت های فرهنگی ما باید گفت و گو محور باشد.
 گفتنی است، همکاری و مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیرامون  برنامه های فرهنگی  و توان افزایی دو دستگاه در حوزه نوجوانان در حال برنامه ریزی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =