کد خبر: 338337
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
بازدید 23
قصه‌گویی با گویش همدانی برای کودکان مسافر نوروزی

مربی فرهنگی کانون در تعطیلات نوروز برای کودکان و نوجوانانی که مسافر نوروزی به شهر همدان بودند در غرفه جمعیت هلال احمر به قصه‌گویی با گویش همدانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، قصه و قصه شنیدن همیشه برای همه خصوصا کودکان و نوجوانان لذت بخش بوده و آنها را وارد دنیای دیگری به دور از هیاهوی روزمرگی‌ها می‌کند.

حال از آنجا که قصه‌گویی یکی از مهم ترین فعالیت‌های مربیان کانون است آنها در ایام تعطیل هم بیکار نبودند و وقتی با خبر می‌شوند که جمعی از کودکان و نوجوانان در جایی و مکانی حضور دارند خودشان را به آنجا رسانده و برایشان قصه می‌گویند.

فریبا عزتی در ایام تعطیل نوروز خودش را به غرفه جمعیت هلال احمر در ورودی شهر همدان رسانده و در کنار فعالان هلال احمر به ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان با قصه گویی پرداخته است.

قصه‌گویی با گویش همدانی برای کودکان مسافر نوروزی

مسافران نوروزی برای استراحت و پرسیدن سوالی وقتی در این مکان توقف می‌کنند وقتی فضای قصه و بازی را در این غرفه می‌بینند کودکان خود را از ماشین پیاده کرده و زمان استراحت آنها بیشتر شده تا فرزندشان از این فضای دوست داشتنی لذت ببرد.

عزتی مربی فرهنگی و قصه‌گوی بین المللی در این غرفه برای بچه‌ها با گویش همدانی از کتاب‌های کانون قصه با گویش همدانی می‌گوید تا مسافران را با این گویش زیبا و اصیل آشنا کند و او در حین قصه گفتن همه را دعوت به همکاری می‌کند. مخاطبان او تنها کودکان و نوجوانان نیستند بلکه پدرها و مادرها و حتی مسئولینی که برای بازدید می‌آیند هم پای قصه او می‌نشینند و از شنیدن قصه با گویش همدانی لذت می‌برند.

قصه‌گویی با گویش همدانی برای کودکان مسافر نوروزی

قائم مقام جمعیت هلال احمر کشور در یکی از این قصه‌گویی‌ها حضور داشت و از همکاری کانون با جمعیت هلال احمر ابراز خرسندی کرد و خواستار تدوام و گسترش این همکاری بیش از این شد و گفت: این همکاری باید به سمت و سوی مشخص به خود بگیرد زیرا جامعه هدف مشترک داریم.

در این بازدید نوروزی مدیر کل کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان نیز حضور داشت و ضمن تشکر از همکاری خوب جمعیت هلال احمر با کانون خاطرنشان کرد: به دنبال همکاری وسیع تر با کارشناسان جمعیت هلال احمر هستیم که بتوانیم از آموزش‌های آنها برای همکاران و اعضا بیش از گذشته استفاده کنیم البته این سازمان همیشه در همه مراسم ها و برنامه‌ها یاری گر کانون بوده است.

قصه‌گویی با گویش همدانی برای کودکان مسافر نوروزی

در این دیدار مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به پویش بهفت( بهبود رفتارهای ترافیکی) پیوست. این طرح یک میثاق نامه برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی- ایمنی و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی است که به مسافران یادآور می‌شود سفری مسیولانه و پرنشاط داشته باشند.

قصه‌گویی با گویش همدانی برای کودکان مسافر نوروزی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =