تربیت خبرنگار_ نوجوان کانون با همکاری خبرگزاری فارس انجام می‌گیرد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در دیدار و گفت و گو با مدیر خبرگزاری فارس اظهار کرد: تربیت و آموزش خبرنگار_ نوجوان کانون در سال جاری با همکاری و همراهی خبرگزاری فارس انجام خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، معصومه ابراهیمی هژیر، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در راستای دید و بازدید عید نوروز و تقدیر از فعالیت رسانه‌ها در انتشار اخبار کانون در دفتر خبرگزاری فارس حاضر   https://farsnews.ir/hamedan/1712141827515520604و با عوامل این مجموعه دیدار کرد.

مدیر خبرگزاری فارس ضمن تشکر از حضور مدیر کل کانون اظهار کرد: بسیار خوشحال هستیم که شما به عنوان مدیر کل کانون که یک فرد رسانه‌ای با تعامل بالا با رسانه‌های استان در مدیریت این نهاد فرهنگی قرار دارید و همیشه در دسترس و جوابگوی خبرنگاران بوده‌اید.

مریم شهابی باهر ادامه داد: از لحظه ورود شما به این مجموعه شاهد تحولات و تغییرات زیادی در بخش‌های فرهنگی- هنری و ادبی و خدمات ویژه برای کودکان و نوجوانان استان بوده‌ایم و خبرگزاری فارس سعی کرده که اخبار مربوطه را به خوبی منعکس و جایگاه کانون را در سطح استان برای خانواده و کودکان و نوجوانان معرفی کند.

وی با بیان اینکه رویکرد فارس تغییر کرده و تبدیل به فارس آینده شده این تغییرات در سایت هم مشهود است، گفت: هر شهروند می‌تواند یک اکانت برای خود داشته باشد و اخبار و اطلاعات را به ما بدهد و فضا برای مردم باز شده و ما از آن اخبار استفاده کنیم و این اتفاق برای روابط عمومی همه اداره‌ها و سازمان‌ها در آینده نزدیک خواهد افتاد و در ادامه این روند سواد رسانه‌ای برای مردم ایجاد می‌شود.

تربیت خبرنگار_ نوجوان کانون با همکاری خبرگزاری فارس انجام می‌گیرد

در ادامه این دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با تبریک بهار طبیعت و بهار قرآن اظهار کرد: چراغ راه ما در کانون پرورش فکری نگاه ویژه مقام معظم رهبری است به نحوی که ایشان به خاطر اهمیت به قشر کودک و نوحوان با جزئیات برنامه‌های کانون را رصد می‌کنند و در جریان امور قرار دارند.

معصومه ابراهیمی‌هژیر با اشاره به اینکه برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آینده‌محور است افزود: سال ۱۴۰۳ نیز سه محور برای فعالیت‌های استانی و کشوری تعریف شده است شامل مرکزمحوری، مخاطب‌محوری و نوجوان‌محوری، اگرچه مخاطب نوجوان ویژه‌تر از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سال پیش رو پایان سال ۱۴۰۲ به تمام کتابخانه‌های کانون پرورش فکری ابلاغ شده است یادآور شد: کتابخانه‌ای مناسب کودک و نوجوان با محوریت سه موضوع که دنیای نوجوانان را درک کند مهیای خدمت به این قشر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در بخش دیگر به تربیت کودکان و نوجوانان گریزی زد و متذکر شد: کانون پرورش فکری از لحاظ تربیتی پیشروست به طوری که آموزش ما در خدمت تربیت است.

تربیت خبرنگار_ نوجوان کانون با همکاری خبرگزاری فارس انجام می‌گیرد

ابراهیمی‌هژیر با اشاره به شعار سال گفت: تولید کانون پرورش فکری؛ تولید فکر، هنر، نمایش، سرود و کتاب است لذا از طریق زیرساخت‌های فرهنگی سهمی در تحقق شعار سال داریم.

وی در بخش دیگر یادآور شد: چنانچه اندیشه و فکر پرورش یابد توسعه فرهنگ نیز در پی آن ایجاد خواهد شد به ویژه که یکی از اقدامات کانون پرورش فکری انتقال مفاهیم فرهنگی از گذشتگان به نسل آینده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان تلاش مسئولان در تحقق اهداف کانون را ضروری دانست و گفت: کار رسانه‌ای و انتشار اقدامات انجام شده در جامعه نیز فرصتی برای تحقق برنامه‌های کانون پرورش فکری است.

وی با بیان اینکه بنده معتقدم اگر کارها به درستی و با خوشفکری انجام شود بازخورد فعالیت‌ها نیز به سمت رسانه‌ها سرازیر شده و در جامعه تزریق می‌شود تصریح کرد: با کمک رسانه می‌توان فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی کانون پرورش فکری را به جامعه منتقل کرد.


ابراهیمی‌هژیر با تاکید بر اینکه برای موفقیت در امور باید بلند فکر کرد اظهار کرد: جایگاه کودک و نوجوان در استان با کمک رسانه تثبیت می‌شود.

وی با اشاره به تدوین سند فرهنگ نوجوان در جهت تولید ثروت گفت: برای نگارش این مهم اتاق فکری با حضور اساتید و فعالان حوزه نوجوان تشکیل شده است.

الهام شهابی کارشناس روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان نیز با اشاره به آموزش خبرنگاری به نوجوانان عضو کانون از برگزاری دوره سواد رسانه برای کارکنان این مجموعه خبر داد.

در پایان این دیدار بر همکاری مجموعه خبرگزاری فارس با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای تربیت خبرنگار_ نوجوان تاکید شد و از زحمات خبرگزاری فارس با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

تربیت خبرنگار_ نوجوان کانون با همکاری خبرگزاری فارس انجام می‌گیرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =