مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد پیامی صادر کرد

سیده عالیه قوامی در دفاع از حقوق کودکان غزه در مقابل حملات وحشیانه رژیم کودک کش اسرائیل و در آستانه روز جهانی قدس پیامی صادر کرد.

متن پیام: 
باوجود این که براساس موازین بین المللی در شرایط بد جنگی همواره بر حفظ حقوق کودکان تاکید  می شود اما رژیم متخاصم صهیونیستی در حرکت ضد بشری خود بدون کمترین توجهی نه تنها حقوق کودکان را نقض کرده است و آوارگی، کودکان را از نعمت امنیت، بازی، آزادی، آموزش و... بازداشته بلکه  بمباران بی امان صهیونیست ها جان کودکان را به خطر انداخته به طوری که براساس گزارش های جهانی به طور متوسط هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود.
 قطعا سکوت در برابر این جنایات بی شرمانه اسرائیل با حملات تروریستی و تجاوزات وحشیانه که بیشتر گریبان بی دفاع ترین و معصوم ترین نوع بشر، یعنی کودکان را گرفته، علاوه بر این که به کودکان جنگ دیده و جنگ زده این منطقه از نظر روانی آسیب جبران ناپذیر وارد کرده، بعضی از آن ها را به شهادت رسانده و بعضی را معلول و زخمی کرده است.
ما جنایات وحشیانه اسرائیل، تشدید حملات نظامی و بمباران مناطق مسکونی و بیمارستان ها توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم می کنیم و جای تاسف است که پیمان نامه های حقوق کودک که از مراجع مختلف بین المللی تدوین و صادر می گردد اما اجرا نمی شود؛ انگار که وجاهت اجرایی نداشته باشد و تنها به عنوان یک حرکت نمادین مطرح می شود. 
ما بر این باوریم که کودکان در هر جای این دنیا، امیدهای فردای جهان هستند و همه دولت های جهان باید دست به دست یکدیگر بدهند تا در تمام دنیا کودکان در امنیت و آسایش زندگی کنند. پس هر کودک و نوجوانی باید فصل کودکی اش بهترین لحظه های زندگیش شود، نه این که از بدیهی ترین حقوق کودکی یعنی "حق حیات" محروم شود و چون کودکان غزه، بی پناه و آماج جنایات بی حد و مرز اسرائیل ها شود. 
قصه کودکان غزه قصه ای تلخ و روایتی تکان دهنده است که کم ترین واکنش ما در برابر این همه ظلم و بی عدالتی اعلام انزجار و برائت از صهیونیسم و اعمال ضدبشری آن هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =