کد خبر: 338627
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹
بازدید 60
دومین قرارگاه تربیت مربی کانون در ملایر برگزار شد

دومین قرارگاه تربیت مربی 1403 با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری و کارشناسان ستاد با هدف بیان برنامه‌های سال جاری و برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف و شنیدن نظرات و پیشنهادات مربیان و مدیران مراکز ملایر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، دومین قرارگاه تربیت مربی 1403 با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری، کارشناسان فرهنگی، ارزیابی و عملکرد، ادبی، روابط عمومی، مالی، مدیران مراکز شماره یک، 2 و سه ملایر، مرکز سامن، مرکز جوکار، فرسفج، تویسرکان، سرکان، نهاوند، فیروزان و کتابخانه پستی و سیار ملایر و تویسرکان در مرکز فرهنگی- هنری شماره یک ملایر با هدف بیان برنامه‌های سال جاری و برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف و شنیدن نظرات و پیشنهادات مربیان و مدیران مراکز برگزار شد.

دومین قرارگاه تربیت مربی کانون در ملایر برگزار شد


در ابتدا این جلسه ستادی برنامه خوانش یک کتاب با عنوان " یک خط- یک تصویر" با هدف اجرای رسالت کانون در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی توسط افراد حاضر در جلسه اجرا شد.

در این برنامه افراد در مدت زمان 5 دقیقه کتابی را خواندند و سپس یک جمله در خصوص آن کتاب را در برگه‌ای نوشته و اولین تصویری که از آن کتاب برداشت کرده‌ بودند را بر روی برگه کشیده و این برگه‌های جمع‌آوری شد تا برای انجام کارهای فرهنگی در مراکز مورد استفاده قرار بگیرد.

دومین قرارگاه تربیت مربی کانون در ملایر برگزار شد

در این نشست ابتدا کارشناس ارزیابی و عملکرد در خصوص برنامه‌های سال جاری و پویش قصه‌گویی برای همکاران مطالبی را بیان کرد و گفت: از امروز کار برای قصه‌گویی را شروع کنید تا در زمان فراخوان و جشنواره با قدرت و با دستی پر وارد جشنواره شویم.

 مریم شریف زاده ادامه داد: اقدام پژوهی را نیز مورد توجه قرار دهید و هر چیزی را که به عنوان مسئله می‌دانید به تحقیق و پروهش بپردازید تا در این زمینه هم دست پر باشیم.

در ادامه هر یک از کارشناسان در خصوص حوزه فعالیت خود مطالبی را برای همکاران بیان کردند.

دومین قرارگاه تربیت مربی کانون در ملایر برگزار شد

سپس مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ابتدای سخنان خود با طرح سوال خلاء مرکز شما همکاران چیست؟ گفت: من اینجا هستم تا صحبت‌ها و نظرات و پیشنهادات شما را در خصوص کار و برنامه‌هایتان و خلاهایی که در مرکز خود احساس می‌کنید بشنوم.

ابراهیمی هژیر بعد از شنیدن پاسخ ها اذعان داشت: همه شما همکاران به کمبود نیرو به عنوان خلا اشاره کردید این یک موضوع کشوری است و از طرف کانون کشور باید حل و فصل شود.

وی ادامه داد: البته برخی از شما مدیران مراکز و مربیان به مجهز و کافی نبودن منابع و امکانات اشاره کردید که برای آن طرح هایی داریم و ان شا الله آن مشکلات مرتفع خواهد شد.

دومین قرارگاه تربیت مربی کانون در ملایر برگزار شد

مدیر کل کانون گفت: عده ای از شما به کمبود کتاب دینی و مذهبی در کتابخانه مراکز خود اشاره کردید که باید این موضوع در الویت پیگیری ما باشد.

وی با اشاره به جذب نوجوان خصوصا نوجوان پسر به کانون که دغدغه برخی از مدیران بود تصریح کرد: باید خانواده ها را درگیر فعالیت های کانون کنید و ارتباط خوبی با مدارس داشته باشید که یک راه جذب مخاطب نوجوان همان مدارس هستند.

ابراهیمی هژیر افزود: البته انجام و اجرای کارهای خلاقانه مانند برنامه ادبی اسفندانه مرکز تویسرکان در قبل از عید که بازتاب خبری بسیار خوبی داشت یکی از آن کارهای جذاب برای جذب نوجوان بود که باید در تمام سال ادامه دار باشد.

دومین قرارگاه تربیت مربی کانون در ملایر برگزار شد

وی ادامه داد: با نوجوانان عضو مراکز خود مسئولیت بدهید و بگذارید که در کنار شما کار یاد بگیرند تا در مواقع اضطرار و شلوغی کار کمک رسان شما باشند آنها مسئولیت داشتن را دوست دارند و با دقت انجام می دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به شرکت در دوره‌های آموزشی فابک و خواندن کتابهایی در این زمنیه تأکید و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین کارهایی که باید در سال جاری به ان بپردازیم خردورزی و آموزش چگونه فکر کردن در میان کودکان و نوجوانان است که برای این کار باید مطالعه داشته باشید.

وی در ادامه به شرکت در فراخوان یاریگران زندگی اشاره و تصریح کرد: حتما هر فراخوانی که به مراکز ابلاغ شده و در جریان آن قرار می‌گیرید شرکت کنید.

ابراهیمی هژیر گفت: مربی کانون سرشار از خلاقیت و ایده است پس برای خودتان یک دفتر داشته باشید که ایده‌های خود را در آن بنویسید و با توجه به شرایط و امکانات آنها را به کار بگیرید و در مرکز خود پیاده سازی کنید.

دومین قرارگاه تربیت مربی کانون در ملایر برگزار شد

وی به موضوع کانون یاران اشاره و تصریح کرد: کانون یاران خود را شناسایی و با آنها ارتباط خوبی بگیرید و تعامل داشته باشید و در خصوص فعالیت کانون یار با کارشناس مربوطه خود در ارتباط باشید. کانون یار باید در مدارس رابط و کمک کار شما باشند و نیز آنها می‌توانند در جذب اعضا به شما کمک کنندکه این نکته بسیار مهم است.

در پایان جلسه با توجه به توانمندی مدیران و مربیان حوزه ستادی دو قرار شد که در جلسه آتی کلاس آموزش قصه گویی توسط مسئول مرکز سرکان برای همکاران برگزار شود.

این نشست با شعرخوانی استاد غلامرضا بکتاش، ریحانه نوری، محسن کریمی از شاعران کانون ملایر و تویسرکان به پایان رسید.

دومین قرارگاه تربیت مربی کانون در ملایر برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =