لرستان هنرمندان بزرگی دارد

به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی امروز، ۲۷ فروردین‌ماه آیین رونمایی از دو مجموعه آثار شعرهای کودک با مشارکت حوزه هنری و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تالار ماه خرم آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی امروز، ۲۷ فروردین‌ماه آیین رونمایی از دو مجموعه آثار شعرهای کودک با مشارکت حوزه هنری و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تالار ماه خرم آباد برگزار شد.
در این مراسم که احسان یاوری، معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان، سامان سپهوند رییس حوزه هنری لرستان ورضا داوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان و غلامرضا بکتاش، شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان نیز حضور داشتند، از کتاب «مهمان کوچه» به قلم اسماعیل اله‌دادی و کتاب «مامان من باباست» به قلم نسترن حاتمی در قالب موضوعات کودک و نوجوان رونمایی شد.
در این آیین غلامرضا بکتاش، نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان میهمان این مراسم گفت: وظیفه شاعران و نویسندگان حوزه نوجوان که جنگ را تجربه کردند این است که بیشتر از جنگ بنویسند و محور ادبیات پایدار باشند.
وی افزود: ما امروز شعر کودک را سبک قلم می‌زنیم و فکر می‌کنیم شعر کودک ادامه «اتل متل توتوله‌ها» و «گاو حسن چجوره» است، ادبیات کودک ما با تلاش زنده یاد محمود کیانوش در دهه ۴۰ فعالیت جدی خود را شروع کرده تا الان در این حوزه نویسندگان به نامی داریم.
این نویسنده و شاعر اضافه کرد: نکته قابل توجه در هر دو کتاب این است که زبان آن‌ها معیار است و یک قلمو شکسته در این کتاب وجود ندارد، مسئله بعدی این است که شاعران با وسواس بیشتری کلمات را انتخاب کردند.
بکتاش گفت: لرستان هنرمندان بزرگی از نقاش، مجسمه‌ساز و شاعر و... دارد، به نکوداشت هنرمندان خود پرداخته و قدرشان را بدانید و قبل از اینکه دیر شود کاری برای هنرمندان خود کنید.
این آیین با رونمایی از دو کتاب شعرکودک «مهمان کوچه» و «مامان من باباست» و تجلیل از نویسندگان این کتاب ها به کار خود پایان داد.

لرستان هنرمندان بزرگی دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =