صبح شعر "عهد آشکار" به مناسبت عملیات غرورآفرین وعده صادق برگزار شد

به مناسبت عملیات غرور آفرین وعده صادق، صبح شعر "عهد آشکار" به همت واحد آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، صبح شعر "عهد آشکار" روز پنج شنبه ۳۰فروردین ۱۴۰۳ با حضور اعضای شاعر کارگاه ها و انجمن های ادبی مراکز: بن، شماره۱، شماره۲ و شماره ۳ شهرکرد در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ شهرکرد با حضور روح الله واحد مدیر کل استان، معاون فرهنگی، کارشناسان ادبی و فرهنگی، اعضا و مربیان ادبی و جمعی از والدین برگزار گردید.

در ابتدای این نشست روح الله واحد سرپرست اداره کل استان ضمن تشکر و قدردانی از اعضا و مربیانی که با قلم و هنر خود در برنامه های اعتقادی و مناسبتی مشارکت فعال دارند افزود: کار شما کار ارزشمندی ست؛ قدر قلم خود را بدانید و سعی کنید نسبت به اتفاقات و حوادث جهان پیرامون خود همیشه واکنش نشان دهید و با زبان هنر بر مخاطبین تاثیر بگذارید.

وی در ادامه یادآور شد: متاسفانه حوادثی که برای کودکان و نوجوانان غزه در حال رخ دادن است به خاطر کتمان کاری و ایجاد فضای بسته ی رسانه ای توسط رژیم غاصب صهیونیستی در هیچ جای تاریخ ثبت نمی شود و کودکان مظلوم غزه مصیبت های بسیاری را در سکوت خبری جهان متحمل می شوند.

مدیر کل کانون گفت:  تلاش رسانه های خبری معاند برای کم اهمیت جلوه دادن عملیات غرورآفرین وعده صادق سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را کاری بیهوده و عبث دانست و افزود: اکنون تمام دنیا می دانند که حکومت جمهوری اسلامی ایران با قدمتی حدودا ۴۵ساله توانست قدرت پوشالی ۷۰ساله ی رژیم جعلی صهیونیستی را در هم بکوبد وی ضمن اشاره به این نکته که غزه منطقه‌ی کوچکی ست و از نظر جغرافیایی وسعت محدودی دارد؛ تاکید کرد با این حال نوار غزه تنها نقطه‌ای ست که تا کنون رژیم صهیونیستی نتوانسته به آن نفوذ کند و این خود نشان اقتدار و مقاومت مسلمانان در غزه است.

تاکید بر استمرار برنامه هایی از این دست و کسب آگاهی توسط اعضا در مورد اتفاقات و حوادثی که در این منطقه رخ می دهد از دیگر مواردی بود که به آن اشاره شد.
در ادامه کارشناس ادبی استان ضمن قدردانی از مشارکت و حضور فعال اعضا و مربیان در خصوص اهداف برگزاری این صبح شعر گفت: هنرمندان متعهد به ویژه هنرمندان اهل قلم در قبال دردهای جامعه ی بشری مسوول اند و باید با استفاده از ابزار قدرتمند کلمه و کلام رسالت خود را در برابر هرگونه بی عدالتی، ظلم، خشونت  و...در هرجای جهان و تحت هرعنوانی که باشد انجام دهند.


وی افزود: به اعتقاد من یکی از مزیت ها و امتیازاتی که شاعران و نویسندگان نسبت به سایر هنرمندان دارند این است که یک نویسنده و به خصوص یک شاعر به راحتی می تواند با  درگیر کردن عواطف مخاطب با استفاده از عناصر شعری و تهییج احساسات درونی او با ایجاد هم حسی، عمیق ترین و پایدارترین میزان تاثیرگذاری را بر مخاطب داشته باشد؛ لذا قدر اندیشه و قلم خود را بدانید و سعی کنید نسبت به اتفاقات جهان پیرامون خود به خصوص نسبت به مسائل انسانی و اخلاقی بی تفاوت نباشید و با سلاح قدرتمندی که در اختیار دارید(قلم) در بزنگاه هایی که پای ارزش های انسانی و اخلاقی، وطن دوستی و میهن پرستی، پاسداشت خون شهدا، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم، ترویج آزادمنشی و...به میان می‌آید نقش آفرین باشید و با قلم متعهد خود ادای دین و وظیفه کنید.


وی در ادامه گفت: همچنین از مربی و اعضای مرکز بن که به صورت آگاهانه و خودجوش در اولین ساعات، پس از عملیات پیروزمندانه ی "وعده ی صادق" با تولید و خلق اثر، پویش شعری راه اندازی نمودند؛ به عنوان "الگوی قلم متعهد" در بین مراکز فرهنگی هنری استان تقدیر نمود.
در ادامه ۲۰ نفر از اعضای ادبی و اعضای فراگیر مرکز شماره۳، مربیان و کارشناسان ادبی به قرائت آثار خود پرداختند و با زبان قلم، عملیات غرورآفرین وعده صادق را پاس داشتند و با کودکان و نوجوانان غزه ابراز همدلی نمودند.


 اجرای قصه ی غزه توسط مربی مسوول مرکز فرخ شهر، اجرای ضرب نوازی و نغمه خوانی توسط عضو پسر مرکز فراگیر شماره۳ شهرکرد، تقدیر از اعضای شاعر نوجوان و اهدای جایزه توسط سرپرست استان از دیگر بخش های جنبی صبح شعر" عهد آشکار" بود.

جهت دیدن گزارش تصویری اینجا کلیک نمایید 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =