کد خبر: 338901
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
بازدید 36
تولد پنج سالگی باشگاه های زیست و نجوم مرکز علوم

باشگاه های زیست و نجوم مرکز علوم استان تهران، وارد پنجمین سال فعالیت خود شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، باشگاه های زیست و نجوم مرکز علوم استان تهران، وارد پنجمین سال فعالیت خود شد. باشگاه های زیست و نجوم در مرکز علوم، با هدف بررسی موضوعات علمی و تخصصی در حوزه زیست شناسی و نجوم برای علاقه مندان در مرکز علوم از سال ۱۳۹۹ تا کنون با برگزاری بیش از۴۰ باشگاه تخصصی بصورت مجازی و حضوری، میزبان اعضای نوجوان بوده است.  

 باشگاه نجوم و زیست در سال ۱۴۰۳، با موضوع خفاش ها در حوزه زیست شناسی و تاریخ علم نجوم در اسلام در حوزه نجوم در ۳۰ فروردین در مرکز علوم با حضور ۲۵ نفر از اعضای مرکز، به کار خود ادامه داد.  

هجدهمین باشگاه زیست شناسی به مناسبت روز خفاش روز پنج شنبه ۲۹ فروردین با موضوع بررسی خفاش ها و گونه های مختلف آنها در ایران و جهان، برای اعضای باشگاه برگزار و در خصوص مزایای وجود خفاش ها در حیات وحش و نقش آنها در انتقال بذرهای گیاهی و از بین بردن حشرات آفت و همچنین اندام های حسی، گردش خون و نحوه تنفس آنها صحبت شد.
سپس اعضا کلیپ کوتاهی از زندگی و تغذیه خفاش ها به خصوص خفاش های خون آشام را به تماشا نشستند.  

تولد پنج سالگی باشگاه های زیست و نجوم مرکز علوم

در ادامه، بیست و دومین جلسه باشگاه نجوم با حضور اعضای مرکز علوم برگزار شد. موضوع باشگاه، تاریخ علم نجوم در اسلام بود. در این نشست چرایی و چگونگی توجه مسلمانان به نجوم مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. همچنین به موضوعاتی چون تعیین احکام عبادی مانند تعیین شروع و پایان ماه، اعیاد مذهبی، مباحث تقویم نجومی و معرفی دانشمند، ریاضیدان و منجم ایرانی حکیم عمرخیام پرداخته شد.

از نکات جالب توجه دراین نشست، آشنایی اعضا با مخترع تقویم نجومی شمسی که کامل ترین و جامع ترین تقویم با عنوان تقویم جلالی است بود. یادآوری می شود این تقویم توسط خیام در مدت ۸ سال تهیه و تدوین شد.

گفتنی است باشگاه های زیست و نجوم به صورت ماهانه در مرکز علوم برای اعضای باشگاه برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =