کد خبر: 338929
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
ویژه برنامه بزرگداشت روز سعدی در مراکز فرهنگی هنری کانون هرمزگان

مراکز فرهنگی هنری کانون هرمزگان به مناسبت بزرگداشت سعدی، شاعر و نویسنده‌ی بزرگ ایرانی ویژه برنامه های ادبی هنری با این مناسبت برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، ۱ اردیبهشت ماه مصادف است با بزرگداشت سعدی شاعر و نویسنده بزرگ ایرانی که زیبایی کلام و شیوایی او در نظم و نثر شهرت جهانی داشته و زبانزد همگان است.
در همین راستا مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری هرمزگان به پاس بزرگداشت سعدی ویژه برنامه هایی را برای شناخت و تعمیق آثار ارزشمند این شاعر بزرگ و محبوب کشور برای کودکان ونوجوانان برگزار کردند.
اجرای فعالیت های انجام شده هر مرکز به شرح زیر است:
مرکز فرهنگی هنری زیباشهر بندرعباس
ویژه برنامه استاد سخن
مرکز فراگیر بندرعباس به مناسب بزرگداشت سعدی نشستی صمیمی با عنوان استاد سخن با همراهی اعضا نونگاه و نوجوان برگزار کرد.
در این نشست ابتدا دو اثر بوستان و گلستان به اعضا معرفی گردید، در مورد تفاوت های بوستان و گلستان،محتوای این دو کتاب،و آن چه سعدی در این کتاب ها به آن پرداخته است و تفاوت نظم و نثر با اعضا گفت و گو شد.
 در این مرکز مربی همراه با اعضا به خوانش برخی از اشعار سعدی و شیوه ی صحیح خوانی این اشعار پرداخت.
مرکز فرهنگی هنری گلشهر بندرعباس
مرکز فرهنگی هنری گلشهر کانون پرورش فکری هرمز گان به مناسبت یک اردیبهشت ماه روز بزرگداشت سعدی شیرازی ویژه برنامه‌ «سعدی خوانی» با حضور عبدالحمید انصاری شاعر هرمزگان ی برای کودکان و نوجوانان وچند نفر در مرکز اجرا کرد.
مرکز فرهنگی هنری کوی پلیس بندرعباس
برنامه سعدی شیرین سخن در مرکز فرهنگی هنری کوی پلیس برگزار شد. سمیه اسلامی مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کوی پلیس گفت: در این برنامه اعضای پرورش یافته کانون  به مناسبت بزرگداشت سعدی شیرازی با معرفی شخصیت سعدی و نام و تخلص وی و همچنین با آثار و سبک این شاعر فرهیخته آشنا شدند.
 وی افزود: در این برنامه به اعضا یادآور شد که شاعران کهن را نباید فراموش کنیم زیرا آنها برای کشورمان ارزشمند هستندچنین شاعرانی سرمایه های ملی و باعث  شکل گرفتن ادبیات فارسی و ومخصوصا زنده نگه داشتن زبان پارسی ما ایرانیان هستند.پس ما نسبت به بزرگداشت و پاسداشت از آثار چنین شاعران با ارزشی باید کوشا باشیم.  در پایان به خوانش اشعار سعدی پرداخته شد. همچنین اعضا در مسابقه کارت پستال دیجیتالی و طراحی پوستر شرکت کردند.
مرکز فرهنگی هنری هرمز
درمرکز فرهنگی هنری به مناسبت بزرگداشت شاعر بزرگ ایران سعدی شیرازی برنامه های متنوع از قبیل معرفی شخصیت شاعر ،معرفی دوکتاب گلستان و بوستان و قصه گویی توسط خانم معصومه میری مربی ادبی برگزار شد.
 دراین فعالیت ها حدود ۱۵نفراز اعضای نوخوان حضور داشتند.
مرکز مجتمع آفرینش بندرعباس
در این مرکز ویژه برنامه ای با عنوان نشست ادبی پاشاه ملک سخن با مروری بر زندگی‌نامه و آثار سعدی شیرازی همراه با گلستان‌خوانی برگزار شد.
مرکز فرهنگی هنری ابوموسی
زینب مرادزاده مربی مرکز با حضور اعضا در این روز نشستی به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار کرد و  با فعالیت هایی چون معرفی شخصیت ،کتاب و شعرخوانی به معرفی این شاعر بزرگ ایرانی پرداخت.
مرکز فرهنگی هنری بندرلنگه
اجرای برنامه بزرگداشت سعدی با  معرفی شخصیت ،کتاب و شعرخوانی از جمله فعالیت های اجرا شده در مرکز بود.
مرکز فرهنگی هنری میناب
مربی مرکز فرهنگی هنری میناب در راستای طرح کانون مدرسه با حضور در مدرسه پسرانه شهید حقانی بزرگداشت روز سعدی را با برنامه های چون معرفی شخصیت سعدی و معرفی کتاب گلستان و بوستان و قصه گویی از کتاب قصه های گلستان و ملستان از آثار مهدی آذر یزدی با اعضا به گفتگو نشست.


مرکز فرهنگی هنری پارک لاله
به همین مناسبت روز پنجشنبه برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با اشعار و داستان های ارزشمند این شاعر بزرگ و ترغیب آنها به مطالعه متون کهن ویژه برنامه «شوق خواندن» انجام شد.
در کارگاه «شوق خواندن » مرکز سعی بر آن شد تا گنجینه ی پر بار وگرانقدر هنر وادب کهن سرزمین ایران به کودکان ونوجوانان آموزش داده شود.

مرکز فرهنگی هنری فین
دراین مرکز مراسم بزرگداشت روز سعدی با معرفی کتاب ها و شخصیت سعدی با اعضا برگزار گردید و در پایان از حدیثه دست پیما از اعضای فعال کانون که تحقیقی در مورد زندگی سعدی ارائه داده بود تقدیر به عمل آمد.

مرکز فرهنگی هنری جاسک

الهام اشرافی جاسکی مربی مسئول کانون پرورش فکری شهرستان جاسک گفت:ویژه برنامه ای  باهدف معرفی جناب سعدی علیه الرحمه به مخاطبان کودک اجراگردید.معرفی آثارسعدی ، معرفی شخصیت سعدی،خوانش حکایتهای شیرین ‌بوستان سعدی به مناسبت روز سعدی ازعناوین فعالیت‌های اجرا شده در برنامه بود.
این برنامه با حضور اعضاطرح کانون مدرسه، دانش آموزان پایه پنجم دبستان شهید فخری زاده برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =