کد خبر: 338959
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
بازدید 74
میزبانی با شیخ اجل

ویژه برنامه بزرگداشت روز سعدی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۵ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، روز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ویژه برنامه بزرگداشت روز سعدی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۵ با حضور اعضای نونهال و نونگاه و نوجوان برگزار شد.

در ابتدای برنامه پس از خوانش شعری از سعدی توسط نرگس موسوی، گروه نمایش مرکز حکایت مرد ماهیگیر از کتاب گلستان را اجرا کردند. . این نمایش به شکل تاتر کاغذی توسط پنج تن از اعضای نونهال و نونگاه اجرا شد.

میزبانی با شیخ اجل

میزبانی با شیخ اجل

سپس عالمه میرشفیعی کارشناس ادبی استان و میهمان ویژه این رویداد فرهنگی ضمن تشریح دیدگاه سعدی نسیت به زندگی، شعر «بنی آدم اعضای یک پیکرند» را نشان از تفکر بلند این شاعر پر آوازه دانست.

میر شفیعی در ادامه صحبت هایش گفت: «سعدی در آثارش به مفاهیم اخلاقی و تربیتی می پردازد که درکتاب های گلستان و بوستان این نکته برجسته است.حتی در اشعار عاشقانه اش هم به نکته های اخلاقی اشاره دارد مثل آنجا که می گوید: "من ندانستم از اول که تو بی مهر و وفایی/ عهد نابستن از آن به که ببندی و نپایی" در واقع سعدی اشاره می کند که اگر قرار است بعد از پیمان بستن، پیمانت را بشکنی بهتر است اصلا هیچ عهدی و پیمانی نبندی.»

میزبانی با شیخ اجل

میزبانی با شیخ اجل

در ادامه ازل سوری عضو نوجوان مرکز به اجرای معرفی شخصیت سعدی پرداخت.
همچنین کتاب های موجود در مرکز با موضوع سعدی توسط محدثه جهرمی عضو نونگاه مرکز معرفی شد.

گفتنی است لیلا ملت دوست و طاهره جودکی از قبل اعضا را برای شعر خوانی آماده کردند.

در پایان تعدادی اعضا به خوانش بخش هایی از گلستان و بوستان پرداخته و به پرسش های خبرنگار اعزامی از صدا و سیما پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =