کد خبر: 339059
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
معرفی شغل محیط‌بانی در مجتمع آفرینش

مرکز مجتمع آفرینش بندرعباس به مناسبت هفته کار و کارگر و با هدف معرفی مشاغل به کودکان ونوجوانان نشستی با آشنایی شغل محیط بانی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛همزمان با هفته معرفی مشاغل نشست دو ساعته آشنایی با شغل محیط‌بانی از سوی مجتمع آفرینش برگزار شد.
این کارگاه که با حضور ۱۷۰ نوجوان در شرف انتخاب رشته تحصیلی برگزار شد؛ علی‌کریمی محیط‌بان نمونه کشوری شغل محیط‌بانی معرفی کرد.
این محیط‌بان اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در جمع داش‌آموزان دوره اول متوسطه دبیرستان دخترانه ابوذر اظهار داشت: گام نخست برای انتخاب شغل علاقمندی است و برای انتخاب هر شغلی آگاهی در مورد آن بسیار ضروری است.
 وی با بیان خاطرات خود در رابطه با دوران بدو خدمت گفت: سالها پیش که وارد این حرفه شدم سازمان حفاظت محیط زیست برای محیط‌بان ها ، دوره آموزشی محیط‌بانی تا با وظایف و شغل خود آگاه شویم.
این محیط‌بان نمونه کشوری گفت: آموزش‌های بدو خدمت محیط‌بانان شامل آشنایی با پستانداران، پرندگان، خزندگان، آبزیان و زیستگاه طبیعی آنها و نحوه حفاظت از آنان و زیستگاهشان می‌شود.
 وی افزود: قوانین و مقررات  این شغل دو بخش است یکی قوانین سازمان حفاظت محیط زیست که شامل قوانین حفاظت از حیات وحش و زیستگاه طبیعی آنها و قوانین شکار و صید حیوانات که محیط بان ها زیر نظر معاونت حقوقی سازمان حفاظت محیط آموزش می بینند.
دوم قوانین جزایی که محیط‌بانان زیر نظر دادگستری آموزش می بینند زیرا باید متخلفین را به مراجع قضایی معرفی کنند.
کریمی با اشاره به آموزش‌های ضروری دیگر گفت: همچنین محیط‌بانان آموزش‌های امداد و نجات، نحوه صحیح خاموش کردن آتش در آتش سوزی طبیعت « کوهستان، کویر ، دشت و...» را می‌گذرانند.
وی با اشاره به تجربیات کاری خود در طبیعت گفت: آشنایی با آثار و نمایه‌های جانوران در طبیعت شامل رد پا ، باقی مانده غذا، مدفوع و... و همچنین لانه ها و آشیانه ها برای محیط‌بانان ضروری است تا با دیدن نمایه و آثار به راحتی تشخیص دهند که با چه جانورانی در طبیعت و منطقه حفاظت شده تحت امر خود، مواجه هستند.
کریمی همچنین شرکت کنندگان را با ابزار و وسایلی  همچون چادر، کیسه خواب، چراغ قوه، دوربین و ...که محیط‌بانان برای حضور در طبیعت با خود همراه دارند آشنا کرد.

معرفی شغل محیط‌بانی در مجتمع آفرینش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =