برگزاری کارگاه زمین سیاره آبی

همزمان با هفته زمین پاک کارگاه آشنایی با زمین سیاره آبی با حضور ۶۰ نفر از دانش‌آموزان پایه چهارم طرح کانون مدرسه در مرکز تخصصی علوم مجتمع آفرینش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ همزمان با هفته زمین پاک کارگاه آشنایی با زمین سیاره آبی با حضور ۶۰ نفر از دانش‌آموزان پایه چهارم طرح کانون مدرسه در مرکز تخصصی علوم مجتمع آفرینش برگزار شد.
در این کارگاه دو ساعته دانش آموزان پایه چهارم با حضور در اکوسیستم جانوری با عرض‌های مختلف جغرافیایی آشنا شدند.
دانش‌آموزان با ورود به این بخش با اصطلاح کمربند فرضی زمین _خط استوا_ آشنا شدند و مطالبی راجع به ویژگی‌های جنگل‌های استوایی از پوشش گیاهی تا گونه‌های آموختند.
در ادامه این مسیر عفت تفضلی مربی مجتمع آفرینش اعضا را برای بازدید از غرفه‌های  جزیره هرمز، جنگل‌های حرا، دشت، کویر، کوهستان، تالاب بندرانزلی، جنگل‌های شمال و قطب شمال هدایت کرد.
 در پایان این دانش‌آموزان با حضور در آسمان نما با زمین سیاره آبی آشنا شدند و محمد امین پاسلارزاده کارشناس بخش فیزیک و نجوم مجتمع آفرینش با استفاده از نرم افزار استلاریوم اعضا را از سیاره زمین به فضا برد تا از منظر ماه به زمین سیاره‌ای که از فضا به رنگ آبی دیده می شوند؛ نگاه کنند.

برگزاری کارگاه زمین سیاره آبی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =