کد خبر: 339067
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
نامه‌های مهربان به دست دانش‌آموزان رسید

بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی با همکاری کتابخانه سیار شهری شماره یک مشهد در مدارس حاشیه شهر حضور یافت و نامه‌های مهربان را در اختیار آن‌ها قرار داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، عزت صدیقی لویه کارشناس ادبی مکاتبه‌ای استان با اعلام این خبر گفت: «نامه‌های مهربان» عنوان فعالیتی است که به معرفی فعالیت‌های مرکز آفرینش‌های ادبی و معرفی بخش مکاتبه‌ای ‌می‌پردازد. این نامه‌ها، به منظور کشف استعدادهای ادبی و شناسایی آن‌ها در اختیار دانش آموزان قرار ‌می‌گیرد.

اجرای تجربه و طرح ادبی توسط مربی، معرفی بخش مکاتبه‌ای و برنامه‌های ادبی، هنری و فرهنگی کانون پرورش فکری به معلمان مدارس برای شناسایی دانش‌آموزان و معرفی آن‌ها به کانون، بخشی از فعالیت‌های بخش مکاتبه‌ای استان است.

صدیقی ادامه داد حضور در دبستان دخترانه هدایت که کودکان بازمانده از تحصیل و تحت پوشش بهزیستی است و همچنین دبستان دخترانه حجاب از جمله مدارسی بود که نامه‌های مهربان معرفی شدند.

موضوع محوری این برنامه «نهمین دوره جشنواره خاتم» بود که مربی با معرفی آن و بحث و گفتگو درباره صفات پیامبر، دانش‌آموزان با یکی از آن صفات ارزشمند و والای آن حضرت(ص)، طرح خود را نوشتند.

محسن ساجدی‌فر مسئول کتابخانه سیار شهری مشهد و اعظم نجف‌زاده مربی فرهنگی مرکز هشت مشهد نیز به اجرای فعالیت‌های فرهنگی از جمله قصه‌گویی، کاردستی و شعرخوانی پرداختند.

این فعالیت که در روزهای یکشنبه و دوشنبه دوم و سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد با استقبال معلمان و دانش‌آموزان همراه شد. لازم به توضیح است که برترین نامه‌ها بعد از بررسی، در چرخه فعالیت مکاتبه‌ای قرار خواهند گرفت.   

عزت صدیقی لویه در پایان عنوان کرد: در حال حاضر بخش مکاتبه‌ای با همکاران سیار خود به ویژه در مشهد و نیشابور ارتباط و همکاری خوبی دارد که منجر به کشف استعدادهای ادبی ارزشمندی شده است و امیدواریم گسترش این فعالیت در کل استان، موجب پوشش بهتر دانش‌آموزان مستعد شود.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =