کد خبر: 339071
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
بازدید 38
ویژه‌برنامه‌های روز جهانی زمین پاک

گرامیداشت روز جهانی زمین پاک با همکاری دستگاههای متبوع و با مشارکت مردم طی ویژه‌برنامه‌هایی عضو محور، با شعار"مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، روز زمین پاک یک رویداد جهانی است که ۲۲ آوریل هر سال برگزار می‌شود. افزایش تعداد مشارکت‌کنندگان در روز جهانی زمین، آگاهی از اهمیت حفاظت از سیاره ما و منابع طبیعی آن را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، مردم را به مشارکت در حفظ محیط زیست تشویق می‌کند. در این روز برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شوند تا مردم را به تفکر درباره زمین وادارند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی کودکان و نوجوانان کشور عزیزمان ایران در همین راستا با شعار "مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" با آینده‌سازان، این روز را گرامی داشتند.

 ویژه‌برنامه‌های روز جهانی زمین پاک

مرکز فرهنگی، هنری شماره یک یزد با حضور بیست کودک به مناسبت روز زمین پاک در این مرکز، درباره دوست داشتن زمین وحفظ سلامت آن که تاثیر مستقیم در سلامتی و شادابی انسانها دارد صحبت شد و از کودکان خواسته شد که راهکارهایی که برای مراقبت از زمین می‌توان انجام داد ارائه دهند.

همچنین فعالیتهای فرهنگی هنری از جمله معرفی کتاب "سبز نگه داشتن زمین" ، قصه‌گویی و روخوانی کتاب "زمین پاک" و برگزاری مسابقه نقاشی "من زمین را دوست دارم" برگزار گردید. کودکان در نقاشی خود نشان دادند که چطور می‌شود زمین را خوشحال کرد؛ همچنین با حضور درفضای سبز مجاور مرکز از طبیعت زیبای بهاری لذت بردند.

 ویژه‌برنامه‌های روز جهانی زمین پاک

مرکز فرهنگی، هنری شهرستان بهاباد  با حضور 30 عضو طرح کانون_ مدرسه از آموزشگاه حکیم بهابادی و با حضور دهقان مسئول خدمات شهری و رضاپور روابط عمومی شهرداری بهاباد همراه بود. در این برنامه اعضای کانون مدرسه در کنار ارائه نقاشی‌های گروهی خود با موضوع زمین پاک، با روش‌های تفکیک زباله خشک و تر، بازیافت و فواید آن آشنا شدند.

 ویژه‌برنامه‌های روز جهانی زمین پاک

مرکز فرهنگی، هنری شهرستان تفت همزمان با روز جهانی زمین پاک در دو نوبت با اجرای برنامه‌های متنوع میزبان کودکان و نوجوانان شد. در این برنامه که با هدف آگاهی سازی و ارزش گذاری بر زمین و طبیعت برگزار شد، بیش از ۴۰ کودک و نوجوان دختر و پسر از مدارس شهید بهشتی و زینبیه رشکوییه حضور به هم رسانده و در کارگاه‌هایی نظیرِ کاردستی، نقاشی، سفالگری و قصه‌گویی با مضمون زمین پاک شرکت کردند و در پایان پس از قرائت متن تعهدنامه‌ی حفاظت از زمین و محیط زیست، آن را به اثر انگشت خود مزین نموده و هم قرار شدند که تا ابد مراقب زمین باشند...

 ویژه‌برنامه‌های روز جهانی زمین پاک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =