کد خبر: 339095
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
برپایی ایستگاه نقاشی زمین پاک با حضور فرماندار انگوت

هم‌زمان با گرامیداشت هفته زمین پاک، ایستگاه نقاشی با حضور فرماندار و رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان انگوت در مرکز فرهنگی هنری کانون این شهر برپا شد.

به گزارش روابط اداره کل کانون استان اردبیل، در این برنامه که روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ به اجرا درآمد، نخست، افسانه سادات مزین مربی مسئول مرکز، ضمن خیرمقدم گویی، با اشاره به شعار امسال زمین پاک با عنوان «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، هدف از نام‌گذاری این مناسبت را جلب‌توجه همگانی به موضوع آلودگی زمین ذکر کرده و خواستار مشارکت کودکان و نوجوانان در ترویج فرهنگ حفاظت از زمین شد.

محب اله فتاحی فرماندار شهرستان انگوت نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های کانون پرورش فکری و اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان در اجرای برنامه‌های گرامیداشت این مناسبت، آموزش مهارت زندگی به کودکان در خصوص احترام به محیط‌زیست را گامی مهم در نگهداری از تنها زیستگاه بشر در جهان دانست.

برپایی ایستگاه نقاشی زمین پاک با حضور فرماندار انگوت

وی در گفتگوی صمیمی با اعضای کانون نیز مراقبت از زمین را وظیفه همگانی دانسته و عنوان کرد: زمین نعمت الهی است که منابع لازم برای زندگی را در اختیار انسان قرار می‌دهد پس با حمایت از محیط‌زیست، زندگی سبز و بانشاطی را برای خود و نسل‌های آینده فراهم کنیم.

فتاحی تأکید کرد: زندگی مصرف‌گرایی آسیب زیادی به محیط‌زیست وارد کرده است که برای جلوگیری از ادامه این رویه، با آگاهی بخشی از وضعیت آلودگی‌های زیست‌محیطی، نسبت به رفتار فردی و اجتماعی با محیط زندگی فرهنگ‌سازی کنیم.

در ادامه کارشناس محیط‌زیست شهرستان انگوت نیز مطالبی را درباره حفاظت از محیط‌زیست، داشتن محیطی عاری از زباله، اشاعه فرهنگ طبیعت دوستی و بهبود وضعیت محیط‌زیست ارائه کردند.

شایان‌ذکر است، اعضای حاضر در برنامه، دوستی و علاقه خود را با زمین پاک به‌صورت نقاشی به تصویر کشیدند که در پایان با اهدای جوایزی از سوی فرماندار، موردتقدیر قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =