داوران مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری قم معرفی شدند

داوران مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قم معرفی شدند. بر همین اساس داوران در جلسه‌ای که صبح روز یکشبه ۹ اردیبهشت در محل اداره کل کانون پرورش فکری قم برگزار شد به بررسی شیوه‌نامه جشنواره و شاخص‌های امتیازدهی پرداختند. 

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، داوران مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قم معرفی شدند. بر همین اساس داوران در جلسه‌ای که صبح روز یکشبه ۹ اردیبهشت در محل اداره کل کانون پرورش فکری قم برگزار شد به بررسی شیوه‌نامه جشنواره و شاخص‌های امتیازدهی پرداختند. 

سیدحسین فدایی‌حسین، محمدرضا آزاد و فهیمه مرزبان به داوری این مرحله از جشنواره خواهند پرداخت.

حسین فدایی حسین دارای مدرک لیسانس طراحی صنعتی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و فوق لیسانس ادبیات نمایشی دانشکده ‏هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است. وی  از سال ۱۳۵۹ به فعالیت‌های نمایشی مشغول است.  وی کارشناس تئاتر حوزه هنری استان قم همچنین عضو هیئت مؤسس و شورای گروه تئاتر آیین، دفتر مرکزی نمایش بچه های مسجد، شورای نظارت بر نمایش استان قم، شورای تخصصی کانون نمایشنامه نویسان تئاترمقاومت، شورای کانون تئاتر کودک و نوجوان اداره کل هنرهای نمایشی و شورای نظارت بر تئاتر کودک و نوجوان اداره کل هنرهای نمایشی است. فدایی‌حسین همچنین مولف و مترجم کتابهای فراوانی در حوزه نمایش و نمایش خلاق است.

محمدرضا آزاد دارای مدرک کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است و از سال ۱۳۵۹ به فعالیت‌های نمایشی مشغول است. محمد رضا آزاد در هسته اولیه شکل‌گیری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در کشور حضور موثر داشته و برای سال‌ها مسئولیت واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قم به عهده او بوده‌است. وی همچنین در برگزاری جشنواره‌های تئاتر سوره، مقاومت، بچه‌های مسجد و ... در تیم برگزار کننده و گاه به عنوان داوری نقش داشته و در دوران خدمتش در حوزه هنری به آموزش و برگزاری دوره‌های؛ نمایشنامه‌نویسی،‌ فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی تئاتر، اهتمام ورزیده است. آزاد همچنین در مقام بازیگر و طراح نور در نمایش‌های متعددی هچون؛ غریبه شام، وعده موعود، کانال کمیل، شب مویه‌ها، رنگ خاطرات نرگس و ... حضور داشته‌است.

 فهیمه مرزبان با بیست و دوسال سابقه فعالیت به عنوان مربی مسئول فرهنگی و مربی فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزیده و منتخب جشنواره های استانی و منطقه‌ای قصه گویی، برگزیده و منتخب جشنواره های قصه گویی بین المللی در استان هرمزگان سال ۸۹ و کسب رتبه اول، داوری مرحله استانی چندین دوره از جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری در قم ، نویسنده کتاب «قشنگ ترین رنگ دنیا» از جمله فعالیتهای متعدد وی در حوزه قصه و نمایش است. مرزبان همچنین به طور تخصصی به قصه‌پژوهی پرداخته است. 

داوران مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری قم معرفی شدند

بررسی شیوه‌نامه نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی بخش استانی، موارد حائز اهمیت در  تقدیر از برگزیدگان  و همچنین پیشنهاداتی درباره روند اجرایی برنامه از موارد مطرح شده در جلسه داوران استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون بود که با حضور شهرزاد حدادپور معاون فرهنگی اجرایی کانون و مرضیه مقدم‌پور کارشناس هنری و مسئول دبیرخانه جشنواره برگزار شد.  در این جلسه همچنین بخشهای جنبی ،  گروه‌های نمایشی و سبک های اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

داوران تاکید داشتند بیش از اجرای جشنواره ادامه روند و اجراهای نمایش‌ها بعد از جشنواره و سرمایه‌گذاری بر اثر تربیتی فعالیت نمایش در مراکز کانون حائز اهمیت است. و بر این مورد اتفاق نظر داشتند که تمام شرکت کنندگان در جشنواره در یک فعالیت خاص و ارزشمند حضور داشته‌اند وارزش این فعالیت گروهی هنری فراتر  از برگزیده شدن یا نشدن در جشنواره است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =