کد خبر: 339262
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
بازدید 22
گرامی داشت روز ملی «خلیج فارس» در مرکز مجتمع کانون کرج

همکاران مرکز مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کرج با حضور دانش آموزان مدرسه‌ی «مدبران» روز ملی خلیج فارس را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نادیا باقری، مربی مسوول مرکز مجتمع کانون البرز گفت روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با روز ملی خلیج فارس، ویژه برنامه‌ای با هدف معرفی خلیج فارس به دانش آموزان برگزار شد.

باقری افزود  در این نشست به دانش آموز گفتیم که خلیج فارس یک موهبت طبیعی، سرشار از منابع زیستی و غیر زیستی است که خلیج فارس با تمامیت ارضی ما گره خورده است.

وی افزود در این نشست همچنین به نوجوانان گفته شد که  خلیج فارس ما زیستگاه بسیاری از جانوران و گیاهان دریایی است و نقش بنیادین در چرخه حیات و ذخیرگاه آبزیان شیلاتی دارد.

وی افزود صحبت در مورد جنگل های حرا (که هنگام جزر دریا از آب بیرون می آیند و به هنگام مد زیر آب فرو می روند) و یونسکو آن هارا ذخیره گاه زیست کره زمین و سازمان محیط زیست آن ها را منطقه حفاظت شده اعلام کرده است،۲۱ گونه پرنده و نزدیک به ۲۲ میلیون پرنده مهاجرو پستاندارانی همچون دلفین ها، گاوهای دریایی و نهنگ ها (که ساکنان دایمی خلیج فارس نیستند) از دیگر مطالب علمی بود که در این نشست بیان شد. 

باقری افزود هدف از اجرای برنامه این بود تا به مناسبت روز گرامی داشت خلیج فارس، به  فرزندان خود یاد دهیم که هریک از ما –فرد فرد ما – باید ارزش های این موهبت طبیعی را بشناسیم و قدر بگذاریم. و به فکر خلیج همیشه فارس باشیم.

لازم به توضیح است دیگر مراکز کانون استان نیز با فضاسازی و معرفی وقایع این روز را گرامی داشتند.

گرامی داشت روز ملی «خلیج فارس» در مرکز مجتمع کانون کرج

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =