برگزاری آیین ( روژ سنه) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان

همزمان با روز سنندج در سراسر شهرستان سنندج برگزاری آیین ( روژ سنه) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان برگزار شد.

روز سنندج یا (روژ سنه)برابر با 6 اردیبهشت هر سال است. این روز سالروز دستورشاه صفی مبنی بر ساخت شهر سنندج توسط حاکم کردستان سلیمان خان اردلان است سابقهٔ سکونت در شهر سنندج به گذشته‌های بسیار دور باز می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استان کردستان: به مناسبت گرامیداشت (روژ سنه) در سال روز پایگزاری شهر سنندج  مراسمی با شکوه در مجتمع فرهنگی هنری سنندج برگزار شد.

در این ویژه برنامه که با حضور مدیر کل کتابخانه های استان معصومه حسنی خونسار، مدیر کل ثبت احوال علی جوکار، معاون سیاسی فرماندار، معاون فرهنگی و امور اجتماعی سرکوت نجفی و تعداد ی دیگر از مدیران استانی و همچنین دعوت از 150 نفر دانش آموز دخترانه شاهد فاتحی کرجو بود شاهد ویژه برنامه روز سنندج شدند.

برنامه با سخنرانی و خیر مقدم مدیرکل استان حمیدرضا گوهری شروع شد وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت:استان کردستان یک استان فرهنگی است به طبیعت سرسبز و زیبای این استان نگاه کنید، به روحیه‌ی مهربان و باصفای مردم این استان نگاه کنید، به تاریخ این استان، که علما و شعرا و اهل فرهنگ و اهل هنر در همین تاریخ نزدیکِ این استان فراوانند، همه‌ی اینها نشان میدهد که این استان، یک استان فرهنگی است.

وی در ادامه خاطر نشان شد سنندج زادگاه مفاخر و بزرگان اهل هنر همچون کامکارها، اندلیبی ها و هنرمندان و چهره های شاخصی می باشد.

در ادامه ی برنامه قصه گویی به زبان کوردی توسط قصه گوی توانمند نادیا همزه کرمی مربی مسئول مرکز شماره (3) سنندج و  اجرای موسیقی توسط گروه دیلان نصیری و اجرای نمایش سنتی، آیینی (سرزمین مهر) کاری از گروه "لستوک" به کارگردانی رامین شیخ الاسلامی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =