هنرهای نمایشی جلوه‌ای از هنر زنده در خراسان‌جنوبی به میدان آمد

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان‌جنوبی با برگزاری مراسم افتتاحیه رسماً آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی؛ آئین افتتاحیه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مهدی مظهری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، داوران، دبیر جشنواره و ناظر مهمان امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر فنی‌حرفه‌ایی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در آیین افتتاحیه این جشنواره ده گروه نمایشی از شش شهرستان ، بیرجند، بشرویه،سربیشه، فردوس، قاین و سرایان در خراسان جنوبی  با بخش‌های کانونی و آزاد با شیوه اجرای عروسکی و صحنه‌ایی کار خود را آغاز کرد.

این جشنواره با موضوعات مفهوم خانواده، توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست، مهارت‌های اجتماعی، توجه به کتاب‌های چاپ شده کانون و توجه به فرهنگ و بوم و آزاد در دو گروه نوجوان ۱۰ تا ۱۷ سال و اعضای ارشد ۱۸ تا ۲۲ سال برگزار می‌شود.

فاطمه خزاعی، دبیر جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف عمومی‌سازی و مردمی‌سازی نمایش در جامعه و ارتقای ظرفیت نمایشی با شعار این صحنه خانه‌ی ماست اقدام به برگزاری نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی داشته است..

وی بیان کرد: از زمانی که شیوه‌نامه به دست استان رسیده تبلیغات در گروه‌های مختلف استان، ادارات، مراکز، مدارس و موسسات فرهنگی آغاز شد و برای رسیدن به هدف مردمی‌یازی باآن‌ها جلسات متعدد برگزار شد..

خزاعی اظهار کرد: از همه دوستداران نمایش دعوت شده که گروه‌های نمایشی خود را به جشنواره بیاورند و تعداد ۱۵ نمایش به دبیرخانه ارسال شد که از بین آن‌ها ۱۰ نمایش به جشنواره راه پیدا کردند..

دبیر جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این جشنواره نزدیک به ۹۰ نوجوان دختر و پسر در این صحنه به هنرنمایی خواهند پرداخت..

وی در پایان بیان کرد: افراد می‌توانند با شرکت در جشنواره عکس از تمام صحنه‌های ‌جشنواره عکاسی کرده و پس از فرایند

ثبت نام در بخش رویدادها و جشنواره ها www.kanoonfest.ir در سامانه جشنواره‌ها و رویدادها به بخش ارسال اثر مراجعه کنند.

براساس این گزارش در بخش کانونی نمایش‌های (لنگه بی لنگه) به کارگردانی زینب مینا از بیرجند، (در این جعبه) به کارگردانی خانم شکوهیان از مرکز سه بیرجند، (مگه مهمه بعد ۹ چند میشه) به کارگردانی خانم ترشیزی از بشرویه، (پرپروک) به کارگردانی خانم رستمی از سربیشه، (یک وعده لبخند) به کارگردانی آقای فولادی از فردوس، (پول تقلبی) به کارگردانی خانم طاهرپور از سرایان، (آرزوی گاز گرفته) به کارگردانی خانم رونقی از مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین، (آینه سوار) به کارگردانی خانم شکوهیان از بیرجند و در بخش آزاد نیز(قنات شیرین) به کارگردانی حلیمه صفوی از سرایان ، (خیال دوستی) به کارگردانی خانم آدینی از بیرجند به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

اختتامیه این جشنواره فردا پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت برگزار می‌شود و سه گروه برگزیده برای داوری مرحله ی کشوری انتخاب می‌شوند.

شایان ذکر است علی شریفی، حسین عباس زاده و معصومه کاظمی به عنوان داورو زهرا فاطمی، ناظر در جشنواره حضور دارند و همچنین به صورت زنده این برنامه در پیام رسان شاد به آدرس kpf.khorasansouth@ پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =